۱۲ حقیقت جذاب درباره مسکو (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۱۲ حقیقت جذاب درباره مسکو (قسمت دوم)

مسکو شهر پالتو پوش‌هاست. شهر مردمانی که سرما را با قهوه‌های گرم سر می‌کنند. شهر شب‌های پر مه که سبب می‌شوند دست در جیب در خیابان‌هایش قدم زد. شهری که بناهای باشکوه بسیار در خود دارد و در هریک از بناهایش یادگاری از گذشتگان و درگذشتگان ذخیره کرده است. شهری که باید با تور روسیه به آن سفر کرد و روزهای خاطره‌سازی را ساخت. اگر می‌خواهید روح و کالبد این شهر را بیشتر و بهتر بشناسید همراه ما باشید تا ۱۲ حقیقت جذاب درباره مسکو را برایتان افشا کنیم.


۷- مسکو صاحب بزرگترین ناقوس جهان است


در زمان حکومت تزارهای روس ناقوسی در این شهر ساخته شد به وزن ۱۸ تن که ۲۴ مرد تنومند باید هرچه توان داشتند را می‌گذاشتند تا آن را به صدا درآورند. ناقوسی که در یک حادثه‌ی آتش‌سوزی سوخت و داغش را به دل امپراتوران و مردم این شهر گذاشت. چند سال بعد اما مجددا دستور ساخت ناقوسی بزرگتر از اولی صادر شد. ناقوسی که ۱.۵ برابر ناقوس اول بود و برای ساخت آن ۱۰ متر از زمین حفر شد تا گودالی برای ریخته‌گری کنده شود. این ناقوس ساخته شد اما چندی بعد به سرنوشت ناقوس اول دچار شد و در آتش سوخت. بقایای به جا مانده از این ناقوس امروز همچنان در شهر مسکو باقی است و به عنوان بزرگترین ناقوس جهان به شناخته می‌شود. البته ناقوسی که هیچ صدایی از آن شنیده نمی‌شود.

 

۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو

 

مسکو

 


۸- خانه‌ی ارواح سرگردان زنان


سفارت تونس در شهر مسکو در گذشته متعلق به لاونتی بیری رئیس پلیس مخفی استالین بوده است. ساختمانی که می‌گویند زنان زیادی در آن توسط رئیس پلیس و مامورانش مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌ و به قتل رسیده‌اند. افسانه‌ای در این شهر وجود دارد که می‌گوید روح زنانی که در این خانه شکنجه و کشته شده‌اند در اینجا سرگردانند. به این افسانه سفیران کشور تونس نیز دامن زده‌اند. زمانیکه تعداد زیادی از آنها عنوان کردند اسنادشان به صورت ناگهانی گم می‌شود و یا دائما صدای پا از ساختمان می‌شوند. آنها در یک دوره‌ی تاریخی درخواست انتقال دادند و همین امر سبب شد این افسانه بیشتر از پیش در شهر سر زبان‌ها بیفتد.

 

۵ مکان دیدنی در مسکو که دید متفاوتی از شهر به شما خواهد داد

 

مسکو

 


۹- مسکو شهر ساختمان‌های هفت خواهر


در این شهر اگر قدم بزنید و بخواهید آن را کشف کنید با حقیقت جالبی مواجه می‌شوید و آن اینکه در این شهر هفت آسمان خراش شبیه به یکدیگر وجود دارد. پس از پایان جنگ جهانی دوم استالین از معماران این شهر خواسته بود فکری برای ساختن برج‌های بلند بالا کنند و آنها هفت برج شبیه به یکدیگر در جای‌جای شهر ساختند. هفت برجی که به هفت خواهر معروف هستند. برج‌هایی که وزارت امور خارجه و دانشگاه دولتی مسکو نیز جزو آنها می‌باشند.

 

بهترین رستوران‌های مسکو برای خوردن غذاهای سنتی

 

مسکو

 


۱۰- روی سرخ کاخ مسکو زمانی سفید بوده


کاخ کرملین یکی از بزرگترین و معروف‌ترین کاخ‌های جهان است که یکی از مهمترین و جذاب‌ترین جاذبه‎های گردشگری شهر مسکو به حساب می‌آید. کاخی که محل زندگی رئیس جمهور و تشکیل جلسات دولت کشور روسیه است. این کاخ که امروزه سرخ است زمانی رنگ سفید داشته. این کاخ در قرن هجدهم میلادی از آجر ساخته شده است و رویش را رنگ سفید پاشیده‌اند اما در گذر زمان و در اوایل قرن نوزدهم میلادی دوباره رنگ سرخ خود را بازیافته است. در سفرتان با تور مسکو به شما پیشنهاد می‌کنیم از این کاخ دیدن کنید تا خاطرات ماندگار بصری برای خود بسازید.

 

۷ بوتیک مد روز دنیا در مسکو مخصوص خانم‌ها

 

مسکو

 


۱۱- مسکو رکورد دار پخت پنکیک


در سال ۲۰۱۷ و در جشنواره Maslenista یک شرکت تولید آرد در مسکو به اقدام جالبی دست زد. اقدامی که طی آن ۱۶ سرآشپز حرفه‎ای برای مدت ۸ ساعت بدون هیچ وقفه‌ای پنکیک پختند و رکورد پخت این شیرینی را برای این شهر ثبت کنند. در این روز دوازده هزار و هفتصد شانزده پنکیک پخته شد و یک جشن باشکوه در شهر راه افتاد. جشنی که آوازه شهر را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. بنابراین مسکو شاید شهر مناسبی برای غذاهای خیابانی نباشد اما آوازه‌اش در جهان برای دسرهایش پیچیده است.

 

۷ رستوران خیابانی مسکو برای نوش‌جان کردن خاص‌ترین غذاها

 

مسکو

 


۱۲- مسکو شهر میلیاردهاست


شاید برایتان جالب باشد که این شهر جایی است که میلیاردهای جهان در آن زندگی می‌کنند. مطابق با آمار یک نشریه‌ی اقتصادی در شهر مسکو، ۸۴ میلیاردر مشهور دنیا زندگی می‌کنند. میلیاردهایی که این شهر را در رتبه‌ی اول سکونت میلیاردرهای جهان قرار داده است. میلیاردهایی که مجموع دارایی‌شان در حدود ۳۶۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است. در این نشریه بعد از مسکو نیویورک با ۶۲ میلیاردر در جایگاه دوم قرار دارد.

 

 

مسکو

۱۸ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران