۱۲ حقیقت جذاب درباره مسکو (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۱۲ حقیقت جذاب درباره مسکو (قسمت اول)

مسکو یکی از زیباترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید که شبانه‌روزی پر رویداد برای مسافرانش می‌سازد. شهری که باشکوه‌ترین بناهای تاریخی را در خود جای داده است و در انقلاب‌ها و تغییرات چهره‌ی پخته‌ای به خود گرفته است. شهری که بهترین کافه‌های روزانه و شبانه‌ی روسیه را در خود جای داده است. شهری که هم می‌شود ارزان به آن سفر کرد و هم گران. شهری که بیشتر روزهای سال سرد است و این سرما در رفتار مردمانش به سکوت تبدیل شده است. اگر می‌خواهید در سفر با تور روسیه روح و کالبد این شهر را بیشتر و بهتر بشناسید همراه ما باشید تا ۱۲ حقیقت جذاب درباره این شهر را برایتان افشا کنیم.

 


۱- جسد لنین در این شهر نگهداری می‌شود


لنین رهبر انقلاب اکتبر شوروی در سال ۱۹۲۴ میلادی جان خود را از دست می‌دهد و پیکر او از آن زمان تا به امروز در موزه لنین مسکو نگهداری می‌شود. پیکر مومیایی شده‌ای که همه روزه تعداد زیادی از مسافران روسیه را برای بازدید به شهر مسکو می‌کشاند. جسد مومیایی شده‌ی لنین همه روزه توسط گروهی از دانشمندان مورد بررسی و معاینه قرار می‌گیرد و سالانه مطابق با آمار هزینه‌ای در حدود ۱۳ میلیون روبل برای نگهداری از این پیکر توسط دولت روسیه بودجه صرف می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید این جسد هر ۱۸ ماه یکبار مجددا مومیایی می‌شود. مسافرت با تور مسکو این امکان را برای گردشگرانش فراهم می‌آورد که یکی از رهبران تاریخی جهان را همانطور که در حدود ۱۰۰ سال پیش زیست می‌کرده تماشا کنند.

 

۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو

 

 موزه لنین

 


۲- سگ‌های ولگرد مسافران متروهای شهر هستند

.
مسکو پر از سگ است و کمتر موشی در این شهر زیست می‌کند. در سرتاسر این شهر که گردش کنید می‌توانید تعداد زیادی از سگ‌ها را ببینید که از کنار شما تردد می‌کنند. سگ‌هایی که به راحتی به متروی این شهر نیز می‌آیند و گاها سوار بر قطارها نیز می‌شوند. متروی مسکو یکی از زیباترین متروهای جهان به حساب می‌آید و برخی ایستگاه‌هایش به دلیل شکوه معماری از جاذبه‌های دیدنی شهر محسوب می‌شوند. این ایستگاه‌های زیبا در همزیستی مسالمت آمیز انسان‌ها و حیوان‌ها نیز جلوه‌ی زیباتری می‌گیرند.

 

۷ مرکز خرید بزرگ و مجلل مسکو؛ شهر تفریح‌های هیجان‌انگیز و خوش‌گذرانی‌ها

 

 مسکو

 


۳- دیوارهای کاخ کرملین انسان بزرگی را در خود دفن کرده‌اند


یوری گاگارین به عنوان اولین انسانی شناخته می‌شود که پا به فضا گذاشته است. این مرد که جزو افسران ارتش بوده است یک روز در یک رای گیری از سوی دیگران همکارانش به عنوان فردی با صلاحیت که باید به فضا سفر کند شناخته می‌شود تا در یک سفینه به عنوان اولین انسان پا به فضا ‌گذارد. او بعدها دوباره به زمین بازمی‌گردد و از این بازگشت دچار افسردگی می‌شود تا بعدها در یک سانحه‌ طی یک ماموریت آموزش در ارتش کشته شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید خاکستر این فضانورد در دیوارهای کاخ کرملین دفن شده‌اند و امروزه هر فضانوردی که می‌خواهد پا به فضا بگذارد به مزار او می‌آید و برایش گل می‌گذارد.

 

کلیسای سنت باسیل؛ معجزه‌ای آسمانی در مسکو

 

 کاخ کرملین

 


۴- مسکو شهری است که بیشتر جمعیت آن اصالتا اهل این شهر نیستند


مطابق با سرشماری‌های رسمی انجام شده بیش از نود درصد شهروندان این شهر اصالتا اهل آن نیستند و بیشتر آنها طی یکصد سال گذشته از دیگر شهرهای روسیه به آن مهاجرت کرده‌اند. شهری که یازدهمین شهر پرجمعیت جهان به حساب می‌آید و جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۳ میلیون نفر گزارش شده است.

 

 

 مسکو

 


۵- مسکو شهری است که ساکنان آن یک بار در گذشته ناپدید شده‌اند


این شهر در سال ۱۹۱۸ میلادی پایتخت شوروی شود و از همان زمان برای کارکنان دولتی در این شهر شهرک‌های زیبا با امکانات ویژه ساخته شد اما در دهه ۱۹۳۰ زمانیکه استالین شروع به پاکسازی حزب کمونیست کرد تعداد زیادی از مردمان این شهر ناپدید شدند و هیچگاه اطلاعاتی از سرنوشت آنان به دست نیامد. مردمانی که به احتمال خیلی فراوان مطابق با تحلیل‌های تاریخی به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شدند و در همان اردوگاه‌ها جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین این شهر، شهر گمشده‌ها و ارواح سرگردان است. کسانیکه یک روز از خانه‌شان ناپدید شده‌اند و دیگر هیچگاه به آن بازنگشته‌‌اند.

 

مشهورترین رستوران های مسکو که بهترین غذا را در آنها می‌خورید

 

 مسکو

 


۶- مسکو شهری است که رودخانه زیرزمینی دارد


سالها رودخانه‌ای از این شهر عبور می‌کرد و طغیانش هر بار زندگی مردمان شهر را از بین می‌برد. رودخانه‌ای به نام نگلینایا که مدت‌ها کابوس مردمان این شهر بود در قرن هجدهم به زیر زمین شهر هدایت شد تا از کانالی بگذرد و سرانجام به موسکوا بریزد. در این شهر که قدم بزنید ناخودآگاه و نامحسوس گردش آب را زیر پاهای خود احساس می‌کنید و همین رودخانه سبب شده است این شهر به لحاظ فلسفی حالتی رونده و جریان‌ساز داشته باشد.

 

 

مسکو

۱۱ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران