۳ تور شگفت‌انگیز در سفر به ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
۳ تور شگفت‌انگیز در سفر به ایروان

ایروان یکی از ارزان‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای اطراف ایران است که در یک تعطیلات کوتاه مدت می‌شود به آن سفر کرد و حسابی خوش گذراند. شهری که امکانات رفاهی، اقامتی و تفریحی مناسبی دارد و سالانه از هزاران مسافر سراسر دنیا میزبانی می‌کند. شهری که به کافه‌های روزانه و شبانه‌اش می‌نازد و در هر ساعت شبانه‌روز زمان نمی‌شناسد برای پذیرایی. شهری که هم می‌شود خانوادگی به آن رفت و خوش گذراند و هم مجردی. شهری که بناهای تاریخی بسیاری در خود دارد و یکی از شهرهای سنتی گردشگری به حساب می‌آید. در سفرتان با تور ارمنستان اگر به دنبال تورهای جذاب و شگفت‌انگیز برای شرکت کردن هستید همراه ما باشید تا ۳ تور معروفی که روزانه در این شهر برگزار می‌شوند و پرطرفدار هستند را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- بازدید از دریاچه سوان


دریاچه‌ی سوان در ۶۰ کیلومتری شمال ایروان پایتخت ارمنستان قرار گرفته است و یکی از بزرگترین دریاچه‌های کوهستانی آب‌های شیرین جهان به حساب می‌آید. جاییکه ۳۶ جویبار به آن می‌ریزد و تنها رود هزاردان از آن سرچشمه می‌گیرد. جایی پر از سکوت و آرامش و همچنین پر از اکسیژن. جاییکه معنای نامش یعنی سرزمین دریاچه‌ها و طبق کتیبه‌های یافت شده در دور و اطرافش چیزی نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ هزار سال قدمت دارد. زمانیکه حدود ۲۰ برابر اندازه‌ی کنونی‌اش وسعت داشته است. دریاچه‌ای ویژه که رفتن به آن یعنی یک پیک‌نیک کامل. یعنی رفتن به دل طبیعت. یعنی کوهنوردی و بعد هم کمپ‌زنی. دریاچه‌ای که در مجاورت پارک ملی سوان ارمنستان واقع شده است و تمامی امکانات تفریحی برای داشتن یک خوش گذرانی کامل در آن فراهم آمده است.

 

یک روز دلپذیر در مشهورترین پارک‌های ملی ارمنستان

 

دریاچه سوان

 

 

در سفرتان با تور تابستان ارمنستان اگر دوست دارید یک روز را به ارتفاع بروید و یک پیک نیک داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم در تورهایی که شما را به بازدید از سوان می‌برند شرکت کنید. تورهایی که غالبا ۱۲ ساعت به درازا می‌کشند و یک روز از سفر شما به ارمنستان را به خودشان اختصاص می‌دهند. تورهایی که راهنمایان آن به دو زبان انگلیسی و روسی جدای از زبان ارمنی مسلط هستند. تورهایی که شما را مهمان یک ناهار درجه یک ارمنی می‎کنند و سرویس رفت و برگشت به محل اقامت شما در شهر ایروان را فراهم آورده‌اند.

 


۲- تور تله کابین Tatev


در سفرتان به ایروان در روزهای بهاری و مطبوع سال اگر دوست دارید به ارتفاعات این شهر بروید و از فضاهای شهری دور شوید به شما توصیه می‌کنیم در این تور شرکت کنید. توری که ۱۴ ساعت به درازا می‌کشد و یک روز از سفر شما به ایروان را به خودش اختصاص می‌دهد. توری که طی آن شما به سرسبزی‌ها و ارتفاعات برده می‌شوید تا به دیدن طبیعت بروید و در دل طبیعت از یک جاذبه‌ی تاریخی به نام صومعه تاتو نیز دیدن کنید. در این تور شما به بازدید از آبشار، کاراهنگ (استونهنج ارمنی) نیز برده می‌شوید.

 

۸ مکان‌ فوق‌العاده که در سفر به ایروان باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 تور تله کابین Tatev

 

 

تله کابین این بخش از ارمنستان جزو معروف‌ترین تله کابین‌های این کشور به حساب می‌آید. در این تور از شما با آب و نوشیدنی‌های گوارا به همراه یک ناهار ارمنی پذیرایی می‌شود و شرط شرکت در آن سلامتی عمومی و داشتن کفش مناسب است. در این بازدید اگر عینک ضد آفتاب و کلاه آفتابی نیز همراه داشته باشید مطمئن باشید با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهید شد.

 


۳- بازدید از قلعه آمبر و کلیسای استوتساتسین


ارمنستان یکی از قدیمی‌ترین نقاط جهان به حساب می‌آید که دین مسیحیت را به رسمیت پذیرفته است. بنابراین کلیساها در این کشور جایگاه ویژه‌ای دارند و جزو تاریخی‎‌ترین کلیساهای جهان به حساب می‌آیند. در سفرتان به ایروان اگر می‌خواهید به دیدن یکی از این کلیساها بروید باید به ارتفاعات آراگاتس این شهر بروید. کلیسای استوتساتسین در قرن ۱۱ میلادی ساخته شده است و از همین رو اهمیت زیادی دارد. قلعه آمبر نیز یکی از سازه‌های به جا مانده از تاریخ کشور ارمنستان است که دژ مستحکمی در ارتفاعات این شهر بوده است. زمان ساخت این قلعه نیز به همان قرن ۱۱ میلادی بازمی‌گردد.

 

۵ صومعه‌ی تاریخی ارمنستان

 

کلیسای استوتساتسین

 

 

با شرکت در تور بازدید از این قلعه و کلیسا که غالبا ۵ ساعت به درازا می‌کشد شما یک نیمروز خاطره‌انگیز در ایروان خواهید داشت. در این تور وعده‌ی غذایی سرو نمی‌شود و فقط با نوشیدنی از شما پذیرایی می‌شود. توری که سرویس رفت و برگشت به محل اقامت شما در ایروان دارد. شرکت در این تور محدودیت سنی ندارد و در یک سفر خانوادگی می‌توانید در آن شرکت کنید. توری که راهنمای آن به سه زبان ارمنی، روسی و انگلیسی مسلط است و شما را با تاریخ این بناهای شگفت‌انگیز آشنا می‌کند.

۱۲ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران