مروری بر ظهور بوکیت ؛ نگین درخشان بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
مروری بر ظهور بوکیت ؛ نگین درخشان بالی

تا سال‌ها قبل بالیایی‌ها علاقه چندانی به بوکیت نداشتند و به آن توجهی نمی‌کردند. اما ازآنجایی که زمانه و زندگی تغییر می‌کند کم کم اوضاع بوکیت هم تغییر کرد تا الان که به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین بخش‌های بالی برشمرده می‌شود. در دوره باستان بوکیت به دلیل سکونت گله‌های وحشی و بوفالوهای عصبانی منطقه‌ای خطرناک شناخته می‌شد که برای شکار انواع حیوانات و تهیه گوشت به آن می‌رفتند. در ادامه همین موضوع باعث شد تا این منطقه برای تبعید زندانیان سیاسی و افراد خطرناک در نظر گرفته شود.

 

تغییر رویکردها

بوکیت به معنی تپه در اندونزیایی برای این منطقه از بالی به کار می‌رفت. تا این که بلاخره زمانی رسید که بالیایی‌ها متوجه این منطقه جذاب و زیبایی‌های ذاتی آن شوند. خطی از صخره‌های آهکی، ماسه‌های پودری و سفید، دریای زیبا و درختان سرسبز سرانجام زنگ تغییر زندگی در بوکیت را به صدا در آورد. بوکیت با ۱۴۰ کیلومتر مربع در قسمت جنوبی بالی واقع شده است.

 

 بالی را همچون بومی‌ها تجربه کنید

 

 بوکیت

 

 

تاثیر موج‌سواران

خط ساحلی زیبا و درخشان بوکیت امکان گشت و گذارهای متعدد و تفریحات ساحلی و دریایی را فراهم می‌آورد. در اوایل دهه ۷۰ میلادی موج‌سواران کنجکاو و ماجراجو بوکیت را کشف کردند و بعد از آن اوضاع به طور کلی برای بالی و بوکیت تغییر کرد. از آن به بعد بالی به یکی از مراکز مهم تفریح و ماجراجویی تبدیل شد.

موج‌سواران جان‌سخت بیشتر در شبه جزیره بوکیت اقامت می‌کنند این در حالی‌ست که افراد معمولی دوست دارند در ساحل و در اقامتگاه‌های ویلایی بمانند و گاها گذرا از ساحل به نمایش موج‌سواران نگاه کنند. سابقا در این منطقه فقط کشاورزان، باغ‌داران و ماهی‌گیرها بود و تنها صنعتی که وجود داشت معدن استخراج سنگ بود.

 

 ۵ فعالیت هیجان‌انگیز در کوتا‌، بهشت موج‌سواری بالی 

 

بوکیت

 

 

مقصدی فوق‌العاده

با این که همه چیز در حال تغییر بود اما هنوز زیر ساخت‌های واقعا کمی وجود داشت، بدون هیچ خط تلفن، بدون برق، و تقریبا بدون هیچ سطح آب شهری لوله‌شی شده. جاده‌ها نی محدود بودند و هنوز سواحل باشکوه و چشمگیر در دسترس نبودند و تنها جاذبه توریستی معبد صخره ای قرن ۱۱امی Pura Luhur Uluwatu بود. در عوض این روزها بوکیت از جیمباران تا اولوواتو در نواحی جنوب غربی و شرق به نوسا دوا چهره کاملا متفاوتی را با جمعیت زیادی که در آن ساکن هستند ارائه می‌دهد. حالا بوکیت با افتخار میزبان بهترین ویلاها با امکانات لوکس مد روز، حیاط‌های خصوصی پر زرق و برق و همچنین مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های باشکوه و بوتی هتل‌های نامی دنیا است.

 

 ۱۰ دلیل مهم برای اینکه حتما به بالی سفر کنید 

 

بوکیت

 

 

نوسا دوا و توسعه

ساحل نوسا دوا در دهه ۱۹۷۰ به عنوان محل احداث بزرگ‌ترین پروژه اقامتگاهی تاریخ اندونزی انتخاب شد. محیط نامناسب برای کشاورزی و گستردگی درختان نارگیل باعث شده بود تا این منطقه دنج و کم جمعیت شود و با زیبایی‌های طبیعی پر شود. این ویژگی‌ها تاثیر زیادی بر جلب توجه توسعه‌دهندگان داشته و آنان را به این منطقه فرا خواند. با کمک بانک جهانی، و توسعه‌دهندگان خصوصی و مشاوران خارجی که در حال تکمیل طرح‌ها بودند کلنگ پروژه در سال ۱۹۷۳ به زمین خورد. در طول ساخت و ساز چندین بار وقفه به وجود آمد اما در نهایت پروژه در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید. این پروژه عظیم با ۲۷۰۰ اتاق ظرفیت پذیرایی از ۲۰۰ هار مهمان را دارد.

 

  معرفی برترین رستوران‌های بالی و تجربه مزه غذاهای خاص

 

بوکیت

 

 

شرکت توسعه گردشگری اندونزی

امروزه منطقه گردشگری Nusa Dua Resort با آب و هوایی فوق‌العاده، دسترسی به زیبایی‌های طبیعی و محدوده ۳۰۰ هکتاری‌اش با باغ‌های مانگرو زیر نظر شرکت توسعه گردشگری اندونزی (ITDC) فعالیت می‌کند. در حال حاضر این مجموعه شامل ۱۹ هتل پنج ستاره رتبه‌بندی شده در این محدوده با بیش از ۵ هزار اتاق، آب‌های شفاف و سالم، سواحل شن و ماسه‌ای طلایی و پودری، مرکز خرید، رستوران‌ها، موزه‌ها، مراکز فرهنگی، بیمارستان BIMC و دو مرکز بین‌المللی کنفرانس پشتیبانی می‌شود.

بقیه زیرساخت‌ها نیز طوری طراحی شده‌اند تا باقی بالی از تخریب و انباشت زباله محفوظ بماند و از لحاظ محیط زیست مشکلی پیش نیاید. به عبارت ساده‌تر این انبوه‌سازی هتل به طبیعت چشمگیر بالی آسیبی نرساند و در عوض هتل‌ها کاملا موافق و در راستای حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کنند.

 

 

بوکیت

 

 

ایجاد روندی جدید

مجتمع فور سیزن جیمباران اولین مجتمع لوکس پیشگام بوکیت بود که خارج از پروژه ITDC در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد، اما این زمان بیش از یک دهه پیش از آن بود که زیربنایی برای توسعه کافی وجود داشته باشد. امروزه اما شاهد استراحتگاه‌های مارک‌دار بین‌المللی مانند Banyan Tree، Bulgari، Alila، Radisson Blu، Anantara، Six Senses، Renaissance، Movenpick، Ritz Carlton و Apurva Kempinski، همراه با بسیاری از ویلاهای خصوصی معتبر، سالن‌های عروسی و سالن‌های تفریحی و برخی از بهترین رستوران‌های ساحلی و غذاخوری‌های شناخته شده در بوکیت هستیم.

۳۰ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران