گشت و گذار در شهر ویگان فیلیپین؛ اسپانیای کوچک

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
گشت و گذار در شهر ویگان فیلیپین؛ اسپانیای کوچک

فیلیپین سرزمین شگفتی‌های شرق آسیاست که سالانه پذیرای بی‌شمار گردشگر از سراسر جهان است. کشوری که سرزمین سرسبزی‌ها و جنگل‌هاست. کشوری که سرزمین اقامتگاه‌های جادویی و رویایی جهان است. کشوری که می‌شود برای یک هفته به آن سفر کرد و خستگی حاصل از یک عمر دویدن در زندگی را به دست فراموشی سپرد. کشوری که خاص‌ترین غذاهای شرق آسیا را در آن می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. در سفرتان با تور فیلیپین اگر به دنبال یک گشت و گذار شگفت‌انگیز هستید همراه ما باشید تا به ویگان سری بزنیم. شهری که به اسپانیای شماره ۲ معروف است.


ویگان یادگار دوران استعمار


در قرن شانزدهم میلادی بخش‌هایی از فیلیپین امروزی در اختیار اسپانیایی‌ها قرار داشت و این استعمار با خود یک تکه‌ی جذاب برای این کشور به جا گذاشت. تکه‌ای به نام ویگان که به لحاظ بافت معماری یکی از متفاوت‌ترین بافت‌های معماری نه تنها در فیلیپین بلکه در تمامی شرق آسیاست. شهری که منعکس کننده‌ی عناصر فرهنگی مکزیک، چین، اروپای و اسپانیاست. شهری که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از نقاط پرطرفدار گردشگری در فیلیپین به حساب می‌آید. اسپانیایی‌ها وقتی در قرن شانزدهم این شهر را به اختیار خودشان درآوردند شروع کردند به بازسازی آن از روی الگوها و مدل‌هایی که خودشان دوست داشتند و می‌شناختند. همکان سبک اروپایی که یک میدان معروف ساخته می‌شود و دور آن میدان مرکزی و معروف پر می‌شود از بناهای باشکوه. اگر می‌خواهید با این شهر که حالا نزدیک به ۵۰۰ سال قدمت دارد بیشتر آشنا شوید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

بهترین نقاط فیلیپین برای سفرهای عاشقانه

 

 شهر ویگان فیلیپین

 


ویگان و تاریخش


ویگان قبل از آنکه به دست اسپانیایی‌ها بیفتد یک قطب مهم تجاری در فیلیپین و رودخانه‌ی آبرا به حساب می‌آمده است. شهری که عسل و طلا در آن داد و ستد می‌شده است. شهری که در زمان انقلاب فیلیپین یعنی در سال‌های ۱۸۹۶ تا ۱۸۹۸ از استعمار بیرون آمده و توانسته نفس راحتی بکشد. این شهر با وسعتی نزدیک به ۲۵۰۰ متر امروزه ۶۰ درصد آن را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌دهد. شهری که خیابان‌هایش سنگ فرش شده است و قدم زدن در آن یک حال و هوای خاص برای گردشگران به وجود آورد. این شهر در گذشته خانه‌ی تاجران بوده است اما امروزه بیشتر جمعیت آن را کشاورزان تشکیل می‌دهند. کشاورزانی خونگرم که هم مهمان نوازند و هم مهربان.

 

 بهترین رستوران‌های مانیل پایتخت هزار رنگ فیلیپین

 

شهر ویگان فیلیپین

 


گشت و گذار در ویگان


در خیابان‌های این شهر که قدم بزنید یک عصر دلپذیر برایتان ساخته می‌شود. عصری که می‌تواند همراه شود با رفتن به بهترین کافه‌های فیلیپین و نوشیدن بهترین قهوه‌ها و دیگر نوشیدنی‌های گرم و سرد. عصری که می‌تواند همراه شود با انداختن جذاب‌ترین عکس‌های توریستی برای شبکه‌های اجتماعی. در خیابان‌های سنگ فرش شده‌ی این شهر وقتی سرتان را بالا می‌گیرید خانه‌هایی را می‌بینید که الگوهای سنتی فرهنگ چینی در آن دیده می‌شود و همین تلفیق فرهنگ شرقی با فرهنگ اسپانیایی است که ویگان شبیه به کشورهای آمریکای لاتین تحت استعمار اسپانیا درنیامده است. شهری که در تمام فیلیپین نظیر ندارد و در دیگر کشورهای شرق آسیا که تحت استعمار اسپانیا بوده‌اند نیز نمی‌توان مانندش را پیدا کرد. بیشتر خانه‌های این شهر در قرن هفدهم و هجدهم میلادی ساخته شده‌اند و از آنجا که هرکدامشان قدمت دارند به نوعی خودشان یک جاذبه‌ی گردشگری منحصر به فرد به حساب می‌آیند.

 

 

 شهر ویگان فیلیپین

 


تفریحاتی که می‌توانید در ویگان انجام بدهید


با رفتن به این شهر می‌‎توانید سوار درشکه شوید و در کوچه پس کوچه‌ها بگردید. درشکه‌هایی که شما را حدقل پرتاب می‌کنند به زیست مردمان ۲۰۰ سال پیش و همین رفتن به گذشته است که برای گردشگران جذاب می‌باشد. جدای از درشکه سواری تفریحات زیر از پرطرفدارترین تفریحات این شهر به حساب می‌آید.

 

 

شهر ویگان فیلیپین

 


۱- بازدید از برج ناقوس بانتای: در زمان جنگ جهانی دوم برجی در این شهر تاسیس شده است که بسیار شبیه به برج پیزا می‌باشد. برجی کج که سال‌هاست استوار ایستاده و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید.
۲- رفتن به میدان برگوس: برگوس یکی از اصلی‌ترین میادین این شهر است که مشرف به کلیسای جامع سنت پل می‌باشد. همچنین ساختمان شهرداری و تالار شهر نیز دور این میدان واقع شده‌اند و همین امر سبب شده است این میدان یکی از پر بازدیدترین میدان‌های ویگان باشد.
۳- قدم زدن در خیابان کاره کریسولوگو: این خیابان یکی از بهترین خیابان‌های ویگان است که کافه‌های زیادی در آن قرار دارند و شما جدای از قدم زدن و غرق شدن در حال و هوای زندگی گذشتگان می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های این خیابان بروید و رفع خستگی کنید. البته خیابان لوگانیسیا نیز از دیگر خیابان‌های معروف این شهر برای شکم گردی و خوردن غذاهای عجیب فیلیپینی به حساب می‌آید.

۳۱ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران