لیست زیباترین مکان‌های تایلند که باید ببینید

جاذبه‌های گردشگری تایلند
لیست زیباترین مکان‌های تایلند که باید ببینید

تایلند کشوری جذاب و متنوع است و به هر گوشه‌اش که نگاه کنید، نقاطی را می‌بینید که آدم را شیفته خودش می‌کند. از کلان‌شهر مدرنی همچون بانکوک گرفته تا سواحل زیبا و تپه‌های جنگلی، چیزهای زیادی برای دیدن با تور تایلند پیدا می‌شود. اما خارج از همه‌ی مکان‌هایی که عموما به شما پیشنهاد می‌شود، اگر در سال ۲۰۱۹ بخواهید یک لیست برای دیدن از مهم‌ترین نقاط تایلند انتخاب کنید، این‌ها را مد نظر بگیرید.

 


۱- تجربه زندگی متفاوت مردم در بانکوک


کمی از مراکز خرید مدرن بانکوک و زندگی در خیابان‌های شلوغ با رنگ تابلوهای نئون فاصله گرفته و به سراغ مکان‌هایی بروید که هنوز چشمه‌ای از زندگی قدیمی مردم این کشور را دارند. دیدن نمایش‌های سنتی تایلندی یا رفتن به بازارهای شناور بانکوک می‌تواند مثالی از اینگونه فعالیت‌ها باشد. همچنین بازدید از معابد شگفت‌انگیز و مهم بانکوک نیز نمایشی فرهنگی از مردم عامه تایلند برایتان خواهد بود.

 

 

 بانکوک

 


۲- کسب آرامش در چیانگ می


شمال تایلند به قدر جنوبش گردشگر نمی‌بینید، اما از نظر زیبایی هیچ چیزی کم ندارد. در میان تمام زیبایی‌های که می‌توانید در چیانگ مِی مشاهده کنید، دیدن معبد قرت یازدهمی وات چیانگ مِی و بازارهای شبانه‌ی اطرافش از بهترین‌هاست. تنوع غذایی محلی در این بخش از تایلند واقعا عالی است و دیدنی‌های آن نیز تمام نشدنی.

 

 بهترین رستوران‌های پرتغالی در بانکوک با غذاهای خوشمزه 

 

 

چیانگ می

 


۳- پیاده‌روی در پارک ملی مائو وانگ


تپه‌های جنگلی پارک ملی مائو وانگ، آنقدری که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند. اما بازدید از این مکان بدون شک باید در لیست شما باشد. مخصوصا اگر به سراغ قایق‌های ساخته شده از بامبو بروید یا روی کایاک‌های مدرن از میان روخانه گذشته از منظری دیگر این تپه‌های زیبا را مشاهده کنید.

 

 

پارک ملی مائو وانگ

 


۴- دیدن زیبایی‌های پای


این شهر زیبا و کوچک در شمال استان مائو هونگ سون قرار گرفته است. این مکان با بسیاری نقاط تایلند متفاوت است. زمین‌های زراعی برنج، تپه‌های سرسبز و زیبا، مردم خون‌گرم، آرامشی مثال زدنی و البته کافه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها انواع آبمیوه‌های تازه و دسرهای هیجان‌انگیز تایلندی را سفارش داده و در کنار غذاهای محلی بخورید.

 

 

  پای

 


۵- در پارک ملی کائو سوک به طبیعت نزدیک شوید


این پارک ملی در جنوب تایلند واقع شده و از بسیاری شهرهای گردشگرپذیر می‌توان به آن مکان رفت. زیبایی‌های طبیعی کائو سوک واقعا عالی هستند، همچنین اقامتگاه‌هایی در آن ساخته شده که در دل رودخانه بوده و شما را در بطن این طبیعت زیبا قرار می‌دهد.

 

 پارک ملی شگفت‌انگیز و رویایی آنگ تونگ ، مرواریدی زیبا در سامویی

 

 

 پارک ملی کائو سوک

 


۶- جشن‌های شبانه در ایالت پاهانگ


اقامت در جزایر کوچک جنوب تایلند کم کم دارد طرفداران بسیاری پیدا می‌کند. به همین خاطر در سال ۲۰۱۹ تعداد جشن‌ها و مراکزی که در جزایر کوچکی همچون پاهانگ میزبان مسافران خواهند بود بیشتر شده است. اما امسال برای بهترین تجربه‌ از چنین جشن‌هایی، بهتر است همین کو پاهانگ را انتخاب کنید.

 

 شرکت در سونگکران یا فستیوال آب تایلند 

 

 

  جزیره پاهانگ

 


۷- بودن در سواحل آرام جزیره لانتا


جزیره‌ی زیبای لانتا نیز از آن دست جزایری هست که به واسطه نزدیک بودن به کرابی و پوکت معروف شد اما وقتی مردم به زیبایی‌های آن پیدا شدن، به جایی محبوب نیز بدل گشت. برای رفتن به کو لانتا بهترین راه گشت‌های یک روزه است، اما اگر بخواهید می‌توانید شب را نیز در آن سر کنید. سواحل دیدنی و آرام، رستوران‌های عالی برای غذاهای دریایی و نمایی بسیار زیبا از غروب خورشید از جمله دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌روند. اگر به لانتا رفتید هم فراموش نکنید که از غذاهای سنتی تایلندی این جزیره میل کنید که در آن منطقه از بهترین‎ها به حساب می‎آیند.

 

 

 سواحل آرام جزیره لانتا

 


۸- کشف تاریخ باستانی Ayutthaya


Ayutthaya جایی غریبه بین گردشگران نیست، اما برای رفتن به پایتخت باستانی امپراطوری سیام، این روزها وسایل حمل و نقل و تورهای فراوانی از بانکوک برگزار می‌شود و شما می‌توانید به راحتی از این مکان قرن چهارمی که یکی از میراث جهانی یونسکو نیز به حساب می‌آید دیدن کنید. یکی از جذابیت‌های رفتن به Ayutthaya، دیدنی‌های اطراف آن نیز هست، جاهایی مثل بازار شناور که مملو از غذاهای خیابانی مختلف است.

 

 ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز در بانکوک 

 

 

 Ayutthaya

 


۹- غواصی در جزایر سیمیلان


اگر به تورهای گردشگری داخل تایلند باشد، شما انتخابی جز فی‌فی جزیره زیبایی های بیکران  در نزدیکی کرابی یا جزایری از این دست ندارید. اما مجموعه سه جزیره سیمیلان، جایی بسیار زیبا در حد فی فی است، اما فعالیت‌های آبی در آن بسیار جذاب‌تر و البته محیطش نیز بسیار خلوت‌تر است. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین فعالیت‌ها در این مکان غواصی است و این کار به دلیل تنوع بسیار جذاب ماهی‌ها و آبزیانی است که در آب‌های شفاف سیمیلان به راحتی و بدون اینکه نیاز باشد به اعماق آب بروید، قابل دیدن هستند.

 

 ۱۳ ساحل رویایی تایلند که زیبایی بی‌نظیرش شما را جادو می‌کنند 

 

 

  جزایر سیمیلان

 


۱۰- فرار از جمعیت در کائو لاک


و در نهایت یک جزیره دیگر را نیز به شما معرفی می‌کنیم که هم نزدیک به فی فی است، هم می‌توانید بعد از دیدن پارک ملی کائو ساک از آن دیدن کنید و هم بعد از بودن در سیمیلان می‌توانید به سراغش بروید. این مکان سواحل زیبایی دارد و چند بوتیک هتل عالی نیز در آن ساخته شده، اما با توجه به اینکه هنوز در مرکز توجه نرفته، از ازدحام خالی است و به راحتی می‌توانید روزهای خود را در آن با آرامش سر کنید. کائو لاک همچنین دارای یک بازار کوچک، چندین رستوران و البته غذاهای دریایی متنوع هم هست.

 

 

کائو لاک

۰۱ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران