۱۰ تجربه‌ی متفاوت در سفر به ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۱۰ تجربه‌ی متفاوت در سفر به ارمنستان

اگر اولین بار است که با تور ارمنستان سفر می‌کنید، احتمالا شما نیز برنامه‌ی بازدید از کلیساهای باستانی، بازدید از مناطق قدیمی و همچنین رفتن به موزه‌ها و بازارها را دارید. مناطقی که تقریبا تمام گردشگران به آن‌ها مراجعه می‌کنند. اما اگر برای چندمین بار است که به این سرزمین زیبا سفر می‌کنید، شاید باید مسیری متفاوت و مناطق متنوع‌تری را مورد بازدید قرار دهید. به همین خاطر ما ۱۰ راه مختلف را به شما معرفی می‌کنیم، تا بتوانید تجربه‌ای متفاوت از سفر به ارمنستان داشته باشید.


۱- پاراگلایدر سواری در بالای دریاچه‌ی سوان


پاراگلایدر سواری (همراه مربی) به خودی خود یک تجربه‌ی عالی و جذاب است که التبه برای کسانی که ترس از ارتفاع نداشته باشند مفید خواهد بود. اما پرواز بالای طبیعت زیبای دریاچه‌ی سوان تجربه‌ای بسیار متفاوت خواهد بود، جایی که شما هم فعالیتی هیجان انگیز را تجربه می‌کنید و هم اینکه از زاویه‌ای متفاوت به یکی از زیباترین دریاچه‌های این کشور و تپه‌های اطرافش نگاه خواهید انداخت.

 

۵ تفریح هیجان آور در سفر به ارمنستان

 

 

دریاچه‌ی سوان

 


۲- بازدید از پتروگلیف‌های ماقبل تاریخ


کوه Ughtasar در ارتفاع ۱۰۵۰۰ متری از سطح دریا و در میان دریاچه‌های سرد و مناظر زیبا قرار گرفته است. اما چیزی که این مکان را ویژه می‌سازد، کشف پتروگلیف‌های ماقبل تاریخ مربوط به ۲ تا ۱۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح است که در سنگ‌های آتش‌فشانی در این مکان باقی مانده‌اند.

 

 

 پتروگلیف‌های

 


۳- ساخت وسایل سرامیکی


اگر به "کارخانه سرامیک" در خیابان Varpetats بروید، می‌توانید آموزش‌های اولیه برای ساخت وسایل سرامیکی را ببینید. این کار نه یک کلاس آموزشی، بلکه یک تفریح لذت‌بخش و البته آموزنده خواهد بود که در هر جایی پیدا نمی‌شود.

 

سفر به ارمنستان به پیشنهاد سایت لونلی‌پلنت

 

 

ارمنستان

 


۴- از مناطق رازآلود Karahunj دیدن کنید


تکه‌ سنگ‌های رازآلودی که در Karahunj قرار گرفته‌اند، شاید اگر در کشوری دیگر بودند از سنگ‌های استون هنج انگلستان نیز بیشتر بازدید می‌شدند. بسیاری از باستان شناسان معتقدند این سنگ‌ها که در راستان رصدهای ستاره‌شناسی در نظر گرفته می‌شده، به ۴۵۰۰ سال قبل بر می‌گردند و بسیار قبل‌تر از Stonehenge شکل گرفته‌اند.

 

 

Karahunj

 


۵- آهنگری در شهر تاریخی Gyumri


در شهر هنرمندانه و تاریخی Gyumri شما می‌توانید یک فعالیت جالب دیگر را تجربه کنید که شاید در حالت عادی و در بسیاری نقاط دنیا، چنین کاری را نتوانید انجام دهید. آهنگری به سبک و سیاق قدیمی و با استفاده از تجهیزاتی که در گذشته استفاده می‌شده واقعا از آنچه فکر می‌کنید جذاب‌تر است و تجربه‌ای متفاوت برایتان خواهد بود.

 

 چهار مکان گردشگری اعجاب‌انگیز در ارمنستان 

 

 

Gyumri

 


۶- بازدید از غار Mozrov


غار Mozrov یکی از عجایب زمین شناسی در ارمنستان به حساب می‌آید. این غار که در سال ۱۹۶۵ کشف شده بود اما در سال ۲۰۱۲ با ریزشی که داشت بخش زیادی از دسترسی به آن از بین رفت. در حال حاضر تورهایی به این منطقه برگزار شده و شما به ۳۰۰ متر از این شگفتی سنگیِ زیبا دسترسی خواهید داشت.

 

 

غار Mozrov

 


۷- بازگشت به تاریخ در کارخنه نساجی دوران کمونیست


بازدید از صنایع و کارخانه‌جات دوران کمونیست، در نوع خودش می‌تواند سیری در تاریخ باشد، انگار که از موزه‌ای بازدید می‌کنید و یا به نقطه‌ای تاریخی می‌روید. این مکان با عکس‌هایی از دوران کار کارخانه پر شده و همچون موزه‌ای است که برای بازدید از آن می‌توانید مراجعه کنید.

 

 گشت و گذار یک روزه هیجان‌انگیز در پارک ملی دیلیجان ارمنستان 

 

 

 کارخانه‌جات دوران کمونیست

 


۸- یادگیری آشپزی به سبک محلی


ارمنستان از آن دست کشورهایی است که غذاهای محلی بسیار خوشمزه و محبوبی دارد. Zara Karapetyan یکی از ستارگان آشپزی تلوزیون این کشور، کلاس‌های آشپزی یک روزه‌ای برای گردشگران تشکیل می‌دهد که می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و در ساعتی که فرصت دارید، چند دستپخت خوب را یاد بگیرید. البته کارگاه‌های آشپزی یک روزه‌ی دیگری نیز در ایروان برگزار می‌شود، اما این کلاس از همه معروف‌تر است.

 

 

ارمنستان

 


۹- دیدن پرندگان کمیاب در پارک ملی دریاچه آرپی


بیش از ۳۵۰ گونه پرنده‌ی مختلف در ارمنستان زندگی می‌کنند که برای کشوری به این کوچکی، عدد بسیار بزرگ محسوب می‌شود. پارک ملی دریاچه آرپی با داشتن مناطق مختلف از جمله بخش‌های جنگلی، بخشی از بار این تنوع بالغ بر ۱۹۰ گونه را به دوش می‌کشد که باعث می‌شود بازدید از آن، این شانس را به شما دهد تا گونه‌های خاص و کمیابی را مشاهده کنید که جای دیگر دنیا امکان بازدید از آن‌ها را نخواهید داشت.

 

 یک روز دلپذیر در مشهورترین پارک‌های ملی ارمنستان

 

 

 پارک ملی دریاچه آرپی

 


۱۰- به داستان‌های تاریخی در صومعه Geghard گوش دهید


پیشنهاد آخر ما این است که به این صومعه رفته و در تورهای بازدید از آن شرکت کنید و به داستان‌های جالبی که در مورد آن نقل می‌شود گوش دهید. البته بازدید از این صومعه به خودی خود نیز لذت بخش خواهد بود اما رفتن به مقبره Prince Papak در تاریکی محض و شنیدن به داستانی که از آن نقل می‌شود، امری کاملا متفاوت برایتان خواهد بود.

 

 

صومعه Geghard

۲۷ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران