معرفی ۷ قبیله‌ی کهن در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
معرفی ۷ قبیله‌ی کهن در فیلیپین

فیلیپین یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط دنیاست که خیلی‌ها بی‌تاب سفر به آن هستند. کشوری ساحلی و دریایی پر از جنگل‌های تو در تو و بکر که کوله‌گردهای جهان از پرطرفدارترین مسافران آن به حساب می‌آیند. کشوری سرسبز که در کنار بدویت، پر از امکانات لوکس است برای تفریح و اقامت. کشوری که یکی از عالی‌ترین نقاط دنیا برای سفرهای عاشقانه و رمانتیک به حساب می‌آید. در سفرتان با تور فیلیپین به این کشور اگر به دنبال دیدن قبایل کهن هستید همراه ما باشید تا ۷ قبیله‌ای که هم اکنون نیز زندگی ابتدایی در آنها جریان دارد را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- قبایل ایگوروت


این قبایل در شمال فیلیپین ساکن هستند و به دلیل آنکه تحت استعمار اسپانیایی‌ها و آمریکایی‌ها قرار نگرفته‌اند توانسته‌اند سنت‌ها و آداب خودشان را حفظ کنند. قبایلی که از ۲۰۰ هزار سال پیش تا کنون برنج کار بوده‌اند و سیستم آبیاری طبقانی را ابداع کرده‌اند. امروزه اگر به منطقه‌ی تحت زندگی آنها تشریف ببرید ملاحظه می‌‎کنید مزارع پلکانی برنج چه رونق و چه جایگاهی دارد. مزارعی که جزو شگفتی‌های فیلیپین به حساب می‌آیند و همواره جزو عجایب دیدنی این کشور محسوب شده‌اند. این قبایل شامل گروه‌های مختلفی هستند که برخی از آنها به دلیل خشونت و برخی‌های دیگر به دلیل صلح طلب بودن معروف شده‌اند.

 

زیباترین فستیوال‌های فیلیپین

 

 

 قبایل ایگوروت

 


۲- قبایل لوماد


قبایل لوماد در جنوب کشور فیلیپین واقع شده‌اند و شامل سیزده طیف مختلف هستند. قبائلی که سرشماری دقیقی از آنها صورت نگرفته است و آمار افراد آن روشن نیست. قبایلی که به ادوات موسیقی‌شان شناخته می‌شوند. افراد این قبایل غالبا در کنار پیشه‌ی کشاورزی و دامپروری، موزیسین نیز هستند اما فقط با سازهای ابداعی خودشان می‌نوازند. نوازندگانی که نه ملودی می‌دانند چیست و نه هارمونی اما آنچه می‌نوازند برترین ملودی و هارمونی را دارد. بازدید از این قبائل یکی از شگفت‌انگیزترین تجربیات هر مسافر به فیلیپین خواهد بود.

 

 

 قبایل لوماد

 


۳- قبیله باجائوس


این قبیله یکی از قبیله‌های کهن این کشور به حساب می‌آید که امروزه تعداد اندکی از مردمان آن در فیلیپین باقی مانده‌اند. قبیله‌ای که پیشه‌ی مردمانش ماهی‌گیری و دریانوردی بوده است و از همین رو، بر روی قایق زندگی می‌کرده‌اند. قبیله‌ای که در گذشته مردمانش در منطقه‌ی میندانائو ساکن بوده‌اند اما در گذر زمان بخشی از آنها به کشورهای همسایه‌ی فیلیپین مانند مالزی و اندونزی مهاجرت کرده‌اند و برخی‌های دیگر به لوزان فیلیپین رفته‌اند. بازدید از بقایای این قبیله و اندک افراد آن در سفر به این کشور قطعا برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

 

فیلیپین سرزمین شگفتی‌ها ؛ حکایت مردم یاکان در جزیره باسیلان

 

 

 قبیله باجائوس

 


۴- آتی و توماندوک


این قبیله امروزه کمتر اصالت خود را حفظ کرده است و به برخی از مظاهر تمدن زندگی غربی روی آورده است. قیبله‌ا‌ی شرقی که رنگ پوست مردمانش تیره است و در گذشته ساکن جزیره‌ی پانای را بوده‌اند. در سفرتان با تور فیلیپین اگر می‌خواهید کارناوال‌ها و یا برخی جشن‌ها و دورهمی‌ها را ببینید می‌توانید به دیدن این قبیله بروید. قبیله‌ای که تلاش دارد در جریان از دست دادن شیوه‌ی زندگی و روزمرگی‌هایش، برخی از جشن‌ها و فستیوال‌هایش با دوره‌ی مداوم آنها حفظ کند.

 

 

  آتی و توماندوک

 


۵- قبایل پالاوان


مکان‌های کوهستانی اما کم ارتفاع و پست فیلیپین زیستگاه مردمانی از این کشور است که رنگ مدنیت را به خود ندیده‌اند و از همین رو در آرامش مطلق و دوستی زندگی می‌کنند. مردکانی که زندگی شهری با آنها عجین نیست اگرچه زیاد هم این شیوه از زندگی از آنها دور نیست. مردمانی که گله‌داری و دامپروری می‌کنند و از همین رو بهترین شیرها و لبنیات موجود در فیلیپین را باید از آنها سراغ گرفت. مردمانی که اهل قبائلی با نام پالاوان هستند و در سفرتان به فیلیپین اگر می‌خواهید از فضاهای توریستی و شناخته شده دور شوید و به دیدن نقاط بکر و آدم‌های ویژه بروید به شما توصیه می‌کنیم به ملاقات مردمان این قبیله و شیوه زیست‌شان بروید.

 

راهنمای سفر به پالاوان؛ تکه‌ای از بهشت در فیلیپین

 

 

 قبایل پالاوان

 


۶- مانگیان


مانگیان یا میندورور از شناخته شده‌ترین قبایل فیلیپین به حساب می‌آید. چرا که بیشترین جمعیت را در میان قبایل این کشور دارد و به دلیل صلح طلب بودن مردمانش در سراسر جهان شهرت پیدا کرده است. قبایلی که به هشت گروه مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند و شما در سفرتان به فیلیپین اگر به دیدن آنها بروید مطمئن باشید خاطره‌انگیزترین لحظات عمرتان را خواهید داشت. چرا که مردمان این قبایل بسیار خونگرم، مهمان‌پذیر و دست و دل باز هستند.

 

 

 مانگیان

 


۷- آئتاس و نگریتوس


قبیله‌ای عالی که جزو عشایر فیلیپین به حساب می‌آیند. کسانی که به دلیل تیرگی پوست‌شان توسط استعمارگران اسپانیایی‌ نگریتوس خطاب می‌شده‌اند. قبیله‌ای که مردان آن در بافندگی مهارت‌های بالایی دارند و زنان آن در طب سنتی و گیاهی. قبیله‌ای که اعضایش در نواحی کوهستانی این کشور زندگی می‌کنند و به طور کلی در سطح فیلیپین پراکنده هستند.

 

نقاط سورئال فیلیپین که دیدن‌شان را نباید از دست بدهید

 

 

آئتاس و نگریتوس

۱۸ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران