دره ستاره‌های قشم ؛ افسانه برخورد ستاره با زمین

جاذبه‌های گردشگری قشم
دره ستاره‌های قشم ؛ افسانه برخورد ستاره با زمین

شاید بسیاری از مناظر در ذهن شما ثبت شده باشد اما تصور می‌کنید برای دیدن آنها باید به کشور دیگری سفر کنید. اگر اینطور است باید بگویم سخت در اشتباهید. اکثر مناظر زیبا را می‌توانید در کشور خودمان، ایران بیابید. هر گاه با تور قشم به این جزیره سفر می‌کنید، حتما زمان کافی برای بازدید از دره ستاره‌ها در نظر بگیرید. علاوه بر افسانه‌هایی که محلی‌ها برای زندگی ارواح در این مکان می‌گویند، جذابیت آن بیشتر برای این است که شما را به یاد لوکیشن فیلم‌های معروف هالیوودی نیز می‌اندازد. پس با ما همراه باشید تا دره ستاره‌ها را برایتان توصیف کنیم.

 

دره ستاره‌ها، مکانی افسانه‌ای و حیرت انگیز

در فاصله ۵ کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قشم و غرب روستای برکه خلف، دره ستارگان با قدمتی حدود ۲ میلیون سال، پس از بیرون آمدن از زیر آب بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه ناشى از باد و باران و عوامل طبیعی به وجود آمده است. مکانی افسانه‌ای و حیرت انگیز که تندیس‌هایی زیبا و ستون‌هایی تراشیده را در خود جای داده است و اشکال عجیب دائما با خیال شما بازی می‌کنند. به نقلی از بومیان منطقه، در گذشته سقوط و برخورد ستاره‌ای به این منطقه باعث شکل گرفتن اشکال معلق سنگی در این دره شده است. همچنین به اعتقاد برخى با تاریک شدن هوا، این دره محل رفت و آمد ارواح و اجنه می‌باشد، اما در واقع به علت گردش باد در فضای خارق العاده این مکان با اشکال مختلف سنگ‌ها، صداهایی به هنگام شبانگاه تولید می‌شود که باعث ترس عده‌ای از گردشگران این منطقه پس از تاریکی هوا شده است.

 

راهنمای سفر به قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس

 

 

دره ستاره ها

 

 

دره ستاره‌ها یکی از پدیده‌های منحصر به فرد زمین شناسی در جهان است که شما را حیرت زده خواهد کرد. سعی کنید پس از ورود به این منطقه در ابتدا تابلویی که در ورودی برای اطلاعات شما قرار داده شده را با دقت بخوانید. سپس از مسیری که توسط سنگ‌ریزه‌ها مشخص شده است، رو به جلو حرکت کنید و در میان سنگ‌ها و تندیس‌هایی که می‌بینید خیال خود را پرواز دهید. نگران برگشت خود نباشید. در میان سنگ ها گم نمی شوید. مسیر کاملا مشخص است از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج خواهید شد و به نقطه شروع باز می‌گردید. در نتیجه کاملا از دیده‌هایتان لذت ببرید. به قدر کافی آب بنوشید تا آفتاب زده نشوید. هر گاه خسته شدید روی یکی از سنگ‌ها بنشینید و تلاش کنید با محیط زیست منطقه خوب رفتار کنید. همانطور که به آنجا وارد شده‌اید، همانطور نیز آنجا را ترک کنید.
پس از دقایقی پیاده روی و ماجراجویی به منطقه‌ای می‌رسید که خود را در بالای تمام تندیس‌ها میابید. زاویه دید بی‌نظیری که تا بحال در هیچ کجای ایران ندیده‌اید. افرادی که در پایین سنگ‌ها دیده می‌شوند بسیار کوچکند. فرم‌های جدیدی از مجسمه‌های طبیعی سنگی اطراف شماست که حیرت آورند.

 

گشت و گذار در روستای لافت یکی از قدیمی‌ترین روستاهای جزیره قشم

 

 

دره ستاره ها

 

 

اما به هنگام قدم زدن در نزدیکی لبه‌های دره بسیار مراقب باشید. این پدیده بر اثر فرسایش باد و خاک و آب به وجود آمده و به علت شکاف‌های داخل لایه‌های آن بسیار حساس است. ممکن است با کوچکترین فشار یا پرشی، بخشی از آنها فرو بریزد. پس به هنگام گردش و ماجراجویی، در ابتدا به سلامت خود و این اثر طبیعی اهمیت دهید و آرام و با فاصله از لبه‌ها راه بروید.
از آنجایی که این جاذبه دیدنی در نزدیکی روستای برکه خلف قرار گرفته است. به هنگام برگشت می‌توانید به آنجا رفته و لباس‌های رنگارنگ، صنایع دستی منطقه و سوغاتی بخرید. دستانتان را با حنا طراحی کنید و گشتی در این روستا بزنید و یا اقامت کنید.

 

گشت و گذاری ماجراجویانه در ژئو پارک قشم

 

 

دره ستاره ها

 

 

نحوه دسترسی به دره ستاره ها


کافی است پس از اینکه در جزیره قشم ساکن شدید، در صورتی که بدون ماشین شخصی به این جزیره بینظیر سفر کرده‌اید، با کرایه یک ماشین با راهنمای محلی به تک تک اماکن گردشگری و جاذبه‌های دیدنی آن بروید. اگر هم که با ماشین شخصی خودتان سفر کرده‌اید، پس از رسیدن به روستای برکه خلف کافی است ۵ کیلومتر به سمت غرب این روستا بروید. تابلوهای راهنمای این جاذبه دیدنی را دنبال کنید تا به ورودی آن برسید.

 

بازدید از غار نمکی و تنگه‌ی چاهکوه؛ دو جاذبه‌ی هیجان‌انگیز و رازآلود قشم

 

 

دره ستاره ها

 


می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر از دره ستارگان بازدید کنید. هزینه ورودی ۵۰۰۰ تومان برای ایرانیان و ۲۰۰۰۰ تومان برای اتباع خارجی است.

فراموش نکنید برای دیدن دره ستارگان با خود آب آشامیدنی، کلاه، عینک آفتابی و دروبین عکاسی با خود به همراه داشته باشید.

۰۱ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران