فعالیت‌های مهیج منطقه‌ی گوکسیبل در بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
فعالیت‌های مهیج منطقه‌ی گوکسیبل در بدروم

بدروم یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ترکیه مخصوصا در ایام تابستان است. آنقدر گردشگران اروپایی به این بخش از ترکیه می‌آیند که شما به راحتی می‌توانید بدون لیر و تنها با یورو به خرید در این شهر بپردازید. این شبه جزیره آنقدر بزرگ نیست اما بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام به دلیلی محبوبیت دارند. امروز ما به سراغ گوکسیبل رفته‌ایم، جایی خاص و متفاوت که از جمله مهم‌ترین بخش‌های بدروم برای جذب گردشگر تور ترکیه محسوب می‌شود.


گوکسیبل کجاست؟


گوکسیبل در شمال غربی شبه جزیره‌ی بدروم و در کرانه‌ی دریای اژه قرار گرفته است. عمده محبوبیت و معروفیت این منطقه به خاطر بندری است که کشتی‌ها و قایق‌های لوکس در آن پهلو می‌گیرند و به سراغ اقامتگاه‌های لاکچری این محله می‌روند. البته نزدیکی به اقامتگاه ساحلی گوندوگان نیز در این امر بی‌تاثیر نبوده است.

 

معرفی هتل رویایی‌ ارسان بدروم برای اقامتی خاطره‌انگیز

 

 

گوکسیبل

 


بهترین زمان برای بازدید از گوکسیبل چه موقعی است؟


اگر چه تمام فروشگاه‌ها و اقامتگاه‌های گوکسیبل در تمام سال باز هستند، با این همه بهترین و البته شلوغ‌ترین ماه‌ها برای سفر به این بخش از بدروم -شبیه به دیگر نقاط شهر- بین ماه‌های می تا اکتبر است. اگر خارج از این ماه‌ها به گوکسیبل بروید، اگر چه می‌توانید از طبیعت و بسیاری دیدنی‌های شهر بهره ببرید، اما تجهیزاتی در ساحل برای کرایه کردن نیست و استخرهای روباز هم خالی خواهند بود.

 

حمام گل بدروم تفریحی خاص و متفاوت برای سلامت پوست

 

 

گوکسیبل

 


۸ فعالیتی که در گوکسیبلِ بدروم می‌توانید انجام دهید


دهکده فرهنگ و هنر دیبک لیهان: تنها ده دقیقه با منطقه اصلی گوکسیبل فاصله داشته و در آن سعی شده با بازسازی محیطی شبیه به دوره‌ی عثمانی، مکانی عالی برای ارائه آثار هنرمندان و همچنین نگاه انداختن به برخی تصاویر از بزرگان ترکیه فراهم آورده شده است. در این مکان صنایع دستی آن اطراف و مجموعه‌های هنری نیز به نمایش گذاشته شده است. همچنین شما می‌توانید از بعضی مراکز آن خرید کنید و حتی در آن نهار کاملا سنتی ترکی بخورید.

 

معرفی جزیره‌ی زیبای اوراک بدروم برای آبتنی در آب‌های درخشان

 

 

گوکسیبل

 


اقامتگاه و اسپایِ پالمالایف: اگر قرار باشد خود را در سفر مفرح و هیجان انگیزتان آرام کنید، هیچ جایی بهتر از اسپایِ این اقامتگاه فوق‌العاده نیست. اسپای این مکان دارای حمام سنتی ترک و همچنین خدمات ماساژ و زیبایی پوست و صورت نیز می‌شود. همچنین حمام‌های سم زدایی نیز در آن برپاست که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

 

۵ ساحل جذاب و دیدنی بدروم با چشم انداز بی نظیر

 

 

گوکسیبل

 


اجاره‌ی ماشین و گشت زدن در طبیعت اطراف: البته این کار به درد تمامی شبه جزیره می‌خورد و نه تنها گوکسیبل. شما می‌توانید از قلعه بدروم، موزه‌های مختلف و حتی مکان‌هایی اطراف شهر که به دوره‌های پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد دیدن کنید بدون اینکه خود را درگیر تاکسی و وسایل نقلیه عمومی کنید. با این حال فراموش نکنید که نیاز به مدارک رانندگی بین‌المللی به این منظور دارید.

 

ده کاری که حتما در اولین سفر به بدروم باید انجام دهید

 

 

گوکسیبل

 


Pirates Inn Cactus Park: این اقامتگاه را نیز به واسطه‌ی پارک آبی نسبتا بزرگی که در خود دارد به شما معرفی می‌کنیم. اگر در روزهای گرم سال به این مکان بروید، امکان بازی در پارک آبی آن و سوار شدن بر روی سرسره‌های بزرگ و تونل‌های آبی را خواهید داشت. اگر با فرزندان خود هم که سفر کرده باشید، شک نکنید که بودن در چنین جایی، بیش از هر چیز دیگری این سفر را برایشان خاطره‌انگیز خواهد ساخت.

 

 

گوکسیبل

 


YahsiPark: این پارک هم یکی از بهترین نقاط این منطقه برای تفریح‌های جوانانه، نوجوانانه یا خانوادگی است و تنها یک ربع از گوکسیبل فاصله دارد. در این مکان شما می‌توانید به کارتینگ مشغول شوید، تنیس روی میز را امتحان کنید، ترامپولین را در سنین مختلف تجربه کنید، مینی گلف، پینت بال، ماشین کنترلی و بسیاری چیزهای دیگر را بازی کنید. جایی بسیار عالی و مفرح که همانطور که گفتیم، برای همه‌ی سنین عالی به نظر می‌رسد.

 

۷ نقطه‌ی گردشگری در بدروم برای خرید بهترین و متفاوت‌ترین سوغاتی‌های سفر

 

 

گوکسیبل

 


Yalikavak Marina: برای خرید بهتر است به این منطقه بروید. قیمت‌ها در Yalikavak کمی بالا هستند، اما اجناس و برندهایی که در آن می‌بینید، کاملا ارزشش را دارند. همچنین چند رستوران عالی، مرکز اسپا و مراکزی این چنینی نیز در این منطقه پیدا می‌شوند که امکان استفاده از آن‌ها نیز وجود دارد.

 

 

گوکسیبل

 


در آخر


گوکسیبل منطقه‌ای زیبا در بدروم است که به واسطه بندرگاه و اقامتگاه‌هایش محبوبیت پیدا کرده، اما لایق این محبوبیت نیز هست. مناظر و طبیعت زیبایی در اطراف دارد و مراکز بی‌شماری در فاصله نزدیک به آن قرار دارند. برای گردش‌های آبی و انواع تفریحات ساحلی جایی عالی‌ست و به این خاطر که عموما تنها با بودن در یکی از اقمتگاه‌هایش می‌توانید به امکانات آن دسترسی داشته باشید، کمی آرام‌تر از جاهای شلوغ دیگر بدروم به شمار می‌رود.

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران