محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در بدروم

از میان مقاصد ساحلی ترکیه، بدروم همیشه جایگاه ویژه‌ای نزد گردشگران داشته است. سفرهای زیادی در طول سال به این شهر زیبا انجام شده و خیلی از این مسافران، برای تفریح و خوشگذرانی به بدروم می‌آیند. بر همین اساس بد نیست نگاهی بندازیم به محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در بدروم و لیستی با این مضمون برای شما تهیه کنیم. از تفریح در سواحل زیبای بدروم تا گشت‌های دریایی و خوشگذرانی در پارک‌های آبی، کارهای زیادی هستند که می‌توانید در تور بدروم انجام دهید تا روزهایی شاد و مفرح را در سفر داشته باشید.

 

تفریح در سواحل آفتابی بدروم

یکی از مهم‌ترین دلایل این حجم از گردشگران داخلی و خارجی که به بدروم می‌آیند، سواحل بسیار عالی و آب شفافی است که از جذابیت‌های این شهر محسوب می‌شود. آب کریستالی دریای اژه که برای شنا، اسنورکلینگ و غواصی عالی بوده و البته می‌توانید انواع تفریحات و ورزش‌های آبی هیجان انگیز را در آن‌ها تجربه کنید. در سواحل بدروم تمامی امکانات برای انواع بازی‌ها در نظر گرفته شده و می‌توانید فعالیت‌هایی همچون جت اسکی، اسکی روی آب، پاراسیلینگ، بانانا و ... را با بهترین امکانات ممکن انجام دهید.

اما بهترین سواحل بدروم کدام‌ها هستند؟ جواب این سوال رابطه مستقیمی با سلیقه شما دارد. سواحل شهری زیبایی در بدروم وجود دارد مثل ساحل "یاهسی" که با شن طلایی و آبی واقعا شفاف و زیبا، یکی از بهترین انتخاب‌هاست و دسترسی به آن‌جا نیز خیلی ساده است. این سواحل اگر چه امکانات بسیار خوبی دارند اما عموما شلوغ هستند. اما سواحلی همچون آسپات نیز هستند که چون کمی از شهر فاصله دارند، دنج‌تر بوده و فضایی آرامش بخش‌تر دارند. اما در مجموع سواحل بدروم بدون هیچ شکی از بهترین‌ها در ترکیه بوده و حتما از دیدنشان لذت خواهید برد و می‌توانید انواع تفریحات را در آن‌جاها تجربه کنید.

 

جذاب‌ترین تفریحات شبانه کوش‌آداسی

 

گشت‌های دریایی

سواری بر روی قایق‌ها و رفتن به جاهای مختلف در دریای اژه یا شرکت در برنامه‌های تفریحی قایق سواری، یکی دیگر از فعالیت‌های بسیار محبوب تفریحی در بدروم به حساب می‌آید. گشت‌های دریایی از بندر این شهر آنقدر متنوه است که آدم می‌ماند از کجا بخواهد شروع کند. بگذارید ابتدا از برنامه‌های تفریحی کوتاه‌ مدت برایتان بگوییم که محبوبیت بیشتری دارند. این برنامه‌ها عموما بر روی کشتی‌های کوچک با ظرفیت ۲۰ تا ۴۰ نفر برگزار شده و بساط موسیقی و انواع نوشیدنی و فضای شاد در آن‌جا به راه است و هدف از این سفر، خوشگذرانی و رقص و شادی‌ست و عموما زمانی نیز برای شنا در آب در جایی مناسب برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود.

اما گشت‌های دریایی بدروم به همین جا ختم نمی‌شود. تورهایی که شما را به جاهایی خاص از دریا برای شنا و یا اسنورکلینگ می‌برند تا بتوانید بخش‌های منحصر به فرد دریای اژه در بدروم را نیز ببینید. البته سفرهای دو یا حتی سه روزه دریایی نیز در بدروم برپا می‌شود که به درد کسانی می‌‌خورد که مدت زیادی قرار است در بدروم باشند. از طرفی بعضی سفرهای دریایی نیز به منظور خاصی برگزار می‌شوند. مثل تورهای ماهیگیری یا تورهای غواصی که هر کدام برای طرفداران این فعالیت‌ها، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری

مسلما وقتی به بدروم سفر می‌کنید، می‌خواهید در میان فعالیت‌های هیجان انگیزی که تجربه خواهید کرد، کمی در شهر قدم بزنید و از جاذبه‌های مختلف بدروم نیز بازدید کنید. بازدید از قلعه سنت پیتر مسلما اولین چیزی است که باید امتحان کنید. بازدید از این قلعه که بین سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۳۷ ساخته شده، خود یک فعالیت تفریحی محسوب می‌شود چون در جایی جالب و عالی واقع شده و از آن‌جا می‌توانید مناظر جالبی از دریای اژه و قایق‌هایی که در آن حرکت می‌کنند را ببینید.

بازدید از گالری‌ها و موزه‌های شهری نیز پیشنهاد خوبی است، مخصوصا موزه باستان شناسی زیر آب بدروم که در آن کشتی‌های قدیمی فوق‌العاده جالبی به نمایش در آمده است. بدروم مناطق تاریخی و جاذبه‌های باستانی زیادی در خود دارد که می‌توانید به دیدنشان بروید، اما آخرین پیشنهاد ما به شما گشت و گذار در محله قدیمی شهر و گرفتن عکس‌های جالب در آن‌جاست. این بخش از شهر با ظاهر فوق‌العاده جذاب و خانه‌های خاصش، انواع لوکیشن‌های عالی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی را پیش پای شما خواهد گذاشت.

پارک‌های آبی بدروم

یکی از امتیازات بدروم داشتن پارک‌های آبی متعدد و جذاب است. حداقل ۴ پارک آبی بزرگ در این شهر واقع شده و در هتل‌های این شهر نیز، چندین و چند پارک آبی کوچک می‌توانید پیدا کنید. از همین رو است که حتما باید در طول سفر خود باید به یکی از این پارک‌های آبی بروید، مخصوصا اگر همراه خانواده و کودکان خود به این سفر رفته‌اید. در زیر چند مورد از پارک‌های آبی بدروم را به صورت مختصر به شما معرفی خواهیم کرد:

  • Pirates Inn Cactus Aquapark: این مجموعه تفریحی بسیار بزرگ، آنقدر جذاب و متنوع است که به راحتی می‌توانید یک روز کامل خود را همراه فرزندانتان در آن‌جا سر کنید. مکانی به بزرگی ۴۵۰۰ متر مربع که ۹ سرسره آبی بسیار بزرگ داشته و با چندین استخر و انواع و اقسام بازی‌های مختلف، بهترین انتخاب در بدروم به شمار می‌رود. Pirates Inn Cactus Aquapark دارای استخر و بازی‌های مخصوص خردسالان نیز هست و به صورت کلی بازی‌های آن دسته بندی شده تا کوچک‌ترها هم بتوانند به خوبی از فضای پارک استفاده کنند. همچنین استخر آرام همراه با بار نیز برای برای بزرگ‌ترها در نظر گرفته شده که تنها افراد بالای ۲۱ سال می‌توانند از آن استفاده کنند و به همین دلیل فضای آرام‌تری دارد.
  • Bodrum Aqua Park: این پارک آبی که در اورتاکنت واقع شده است، یکی دیگر از انتخاب‌های جذاب در بدروم به شمار می‌رود که با ۲۳ سرسره و تونل آبی و یک رودخانه ۳۵۰ متری به دور پارک، مسلما ساعاتی شاد را برای شما و خانواده‌تان خواهد ساخت. استخر موج مصنوعی، چندین استخر مختلف برای سنین متفاوت، رستوران، بخش‌های تفریحی متنوع و ... همه از امتیازات این پارک آبی به حساب می‌آیند.
  • Bodrum Aqualand: این پاکر آبی جذاب نیز با بیش از سرسره و تونل آبی بزرگ و جذاب، ساعاتی هیجان انگیز را برای شما می‌سازد. جایی که ساعت‌ها می‌توانید خود را با بازی‌هایش مشغول کرده و به انجام فعالیت‌های تفریحی مختلف بپردازید.

 

راهنمای سفر به آنتالیا همراه کودکان

سفرهای نیم روزه به خارج از بدروم

بدروم دیدنی‌های مختلفی در اطرافش دارد که می‌توانید در سفرهای نیم روزه به سراغشان بروید. یکی از این محل‌ها پاموکاله است که یکی از شگفتی‌های طبیعی جهان منحصر به فرد ترکیه و حتی جهان به حساب می‌آید. استخرهای طبیعی سفید رنگی که به صورت پلکانی در دل کوه پدید آمده و تصویری شگفت‌انگیز را می‌سازند. بازدید از افسوس و دیگر مناطق تاریخی اطراف بدروم را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که هم لذت دیدن یک مکان باستانی را دارند و هم در فضایی زیبا قرار گرفته‌اند.

البته تورهای تفریحی را نیز به هیچ وجه از یاد نبرید. تورهای نیم روزه جیپ سواری، ماشین‌های باگی یا موتورهای چهار چرخ به طبیعت اطراف بدروم عالی هستند. همچنین می‌توانید در تورهای رفتینگ شرکت کرده و در رودخانه‌ی خروشان دالامان به قایق سواری بپردازید. در مجموع بدروم آنقدر جاذبه‌های گردشگری در اطرافش دارد که به هر سمتی بروید، مطمئن باشید یک نیم روز فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد.

تفریحات شبانه در بدروم

همانقدر که روزها بدروم زنده و شلوغ و پر سر و صداست، شب‌های نیز تا صبح خواب ندارد و جشن‌های شبانه‌اش شهرتی جهانی دارند. کلاب‌های متنوع بدروم در جاهای مختلف شهر، با انواع موسیقی بهترین انتخاب برای تفریحات شبانه در این شهر هستند. از کلاب کاتامارن گرفته تا کلاب مارینا یا اواکلین، انتخاب‌های مختلفی در این شهر خواهید داشت. با این حال خود را خیلی موظف به شرکت در کلاب‌های گران‌قیمت نکنید، کلاب‌های خیلی خوبی در بدروم هستند که با ورودی رایگان، گاها انتخابی بهتر هستند.

برای شرکت در چنین پارتی‌هایی، چند نکته مهم را باید در نظر بگیرید. اول این که عموما افراد مجرد مرد را تنها یا جمع به کلاب راه نمی‌دهند، مگر این که ورودی پرداخت کنید. پس حتما همراه یک خانم به کلاب بروید. بعضی از این کلاب‌ها کد لباس داشته و باید لباس مد نظر آن‌ها را بپوشید و همچنین این را هم بدانید که هر کلاب تم موسیقی خاص خود را دارد یا این که در طول هفته، روزهای خاص به یک نوع موسیقی خاص اختصاص دارد. بهترین راه این است که از قبل فیسبوک کلاب‌ها را چک کنید تا انتخاب مورد نظر خود را بهتر انجام دهید. این راه هم فراموش نکنید که خیلی از هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره بزرگ، کلاب‌های اختصاصی خود را دارند که می‌توانید، شب‌ها در همان‌جا به تفریح مشغول شوید.

مراکز خرید بدروم

مراکز خرید بدروم -مخصوصا در روزها پیک گردشگری- تا ساعات پایانی شب باز هستند و شما می‌توانید برای خرید، تفریح و البته خوردن غذاهای مختلف به آن‌جاها مراجعه کنید. چرا ما مراکز خرید بدروم را جزو فعالیت‌های محبوب تفریحی آورده‌ایم؟ چون این مراکز خرید همگی دارای بخش‌های تفریحی هم هستند.

برای مثال مرکز خرید معروف Oasis خود دارای یک سالن کارتینگ سرپوشیده عالی است که در آن‌جا می‌توانید با همراهان خود مسابقه دهید. همچنین FUNCITY را دارید که بچه‌های خردسال تا ۱۲ سال می‌توانند به بازی‌هیا مورد علاقه خود بپردازند. حتی یک سالن کارتینگ مخصوص این سنین نیز در مجموعه بنا شده است. پارک بازی فوق‌العاده THRILL ZONE‌را نیز از یاد نبرید که آن‌جا هم برای تفریح تمام اعضای خانواده خواهد بود. همچنین اکثر مراکز خرید دارای سینماهای بزرگ هستند که می‌توانید در آن‌ها فیلم‌های روز دنیا را تماشا کنید.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

۲۱ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران