رویایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور هند در تابستان 98

جاذبه‌های گردشگری هند
رویایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور هند در تابستان 98

به دنبال یک مقصد گردشگری هستید تا اندکی از آب و هوای گرم بهاری و تابستانی ایران دور باشید؟ همیشه به تور هند فکر کرده‌اید؟ اما همه از گرمای طاقت‌فرسا، شلوغی و جانورهایی می‌گویند که در تابستان در انتظار شماست. این اشتباه‌ترین تصویری است که از هند می‌شناسیم.

هند، سرزمینی پهناور و چهار فصل است که در تمام سال، جاذبه‌های گردشگری ویژه خودش را دارد. سرزمین‌های کوهستانی شمال هند و دامنه رشته کوه‌های هیمالیا در گرم‌ترین روزهای سال، با مطبوع‌ترین آب و هوای ممکن میزبان شما خواهند بود.

 

 

۱- مانلی و آثار باستانی

تصور کنید که درست هنگامی که مردم در بمبئی از گرمای ۴۰ درجه بی‌طاقت شده‌اند، شما می‌توانید تعطیلات تابستانی‌تان را در میان کوه‌های سرسبز با قله‌های برفی قدم بزنید. اینجا مانلی است. این کوهپایه زیبا با آب و هوای دلپذیر درتابستان، شامل مسیرهای کوه‌پیمایی هم هست، پس اگر اهل کوهنوردی هستید روی این مقصد حساب کنید. علاوه بر این جاذبه‌های گردشگری فراوان دیگری هم در مانلی خواهید دید که یک تعیطلات رویایی برای شما خواهند ساخت.

 

زیباترین قاب‌های هند از نظر بلاگرهای معروف دنیا

 

 

مانلی

 

 

اگر اهل بازدید از آثار تاریخی هستید، می‌توانید از قلعه‌های این منطقه دیدن کنید. معبدهایی همچون بیزکند، معبد شانکار، معبد Hidimba، معبد شانکار و معبد MAA Sharvari جاذبه های گردشگری تاریخی مانلی هستند.علاوه بر این می‌توانید سری به پارک های تفریحی کوچک و بزرگ بزنید و یا برای بازدید از آبشاری با ارتفاع دوهزار و پانصد متری که در فاصله تقریبی ۱۶ کیلومتری مانلی واقع شده است.

 

 

۲- شیملا، رویای کوهنوردان

شیملا یکی از مطلوب‌ترین مقاصد گردشگرانی است که تور تابستانی هند را انتخاب کرده‌اند. این منطقه زیبا در مرکز هیماچال، در میان تپه های سرسبز و زیبا قرار گرفته است و به عنوان یکی از بهترین مقاصد تابستانی که برای کوهنوردان یک منطقه الهام‌بخش است، شناخته می‌شود.

پس اگر حتی به تور هند فکر می‌کنید، حتما شیملا را در لیست بهترین دیدنی‌های خود قرار بدهید. شیملا یکی از معروف‌ترین مکان‌های تعطیلات تابستانی است که ترکیبی از زیبایی باشکوه هند و ظرافت بریتانیا را به تصویر کشیده است. شیملا علاوه بر زیبایی مجذوب کننده، شهری تاریخی است که برای هندوها به خاطر زیبایی طبیعی‌اش تقدیس می‌شود.

 

۸ چشم‌انداز زیبا برای تماشای غروب آفتاب در هند

 

 

 شیملا

 

 

جالب است بدانید که در دوران استعمار هند، شیملا به عنوان پایتخت تابستانی سرزمین‌های هندوستان شهرت داشت. برای تجره شکوه و عظمت کوه‌های هیمالیا و لذت بردن از آب و هوای بی نظیر شیملا یک انتخاب مناسب است. علاوه بر این شانس این را خواهید داشت که از موزه ایالت شیملا و آبشار چادویک بازدید کنید.

 

 

۳- نانیتال، یک مقصد رمانتیک

نانیتال یک مقصد تابستانی مقرون به صرفه و یکی از زیباترین مناطق طبیعی کشور هند است. نانیتال هم مانند جاذبه های گردشگری تابستانی دیگر هند، در میان تپه‌های سرسبز قرار گرفته است.علاوه بر این اگر به دنبال یک مقصد تابستانی رمانتیک هستید، نانیتال در شمال هند، یک انتخاب رویایی است. در این منطقه همه چیز برای خوش‌گذرانی عاشقانه گردشگران فراهم کرده است. آب و هوای مطلوب، دریاچه های کوچک و بزرگ زیبا، امکان قایق سواری و ورزش‌های آبی و مهم‌تر از همه فرصت حرید از بازارهای محلی در انتظار شماست.

 

جذاب‌ترین محله‌های بمبئی که تصویرتان را از هند عوض می‌کند

 

 

نانیتال

 

 

۴- کشمیر بهشت رویایی هیمالیا

وقتی سخن از تعطیلات تابستانی به میان می‌آید، محال است که کشمیر یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها خواهد بود. جامو و کشمیر ایالتی در شمال غربی هندوستان است که مرکز تابستانی آن شهر سرینگار و مرکز زمستانی‌اش شهر جامو است. کشمیر درست در نزدیکی رشته کوه‌های اعجاب انگیز هیمالایا قرار گرفته است.

 

جزایر شگفت‌انگیز هند برای تعطیلاتی خاطره‌انگیز

 

 

 کشمیر

 

 

با ورود به این بهشت رویایی، خود را در میان قله‌های پوشیده از برف و دره ‌های سرسبزی خواهید دید که در شمالی‌ترین قسمت شبه قاره هند، یک مرکز گردشگری جهانی است. هنگام بازدید از کشمیر می‌توانید دریاچه‌های فراوان و رودخانه‌های زیبا، مراتع و دشت گل‌های رنگارنگ را در برنامه تور هند خود بگنجانید.

 

 

 کشمیر

 

 

سونامارگ که به دشت طلا معروف است، یکی از اعجاب انگیزترین مکان‌هایی است که در سفر به کشمیر باید از آن دیدن کنید. سرینگر، جاذبه گردشگری دیگری است که امکان قایقرانی، کوه پیمایی، اسکی روی آب و تماشای پرندگان را برای گردشگران فراهم کرده است.

البته در این سفر نمی‌توانید از دیدن تاج کشمیر یعنی کوپوارا، که دامانی رنگارنگ برای مراتع سرسبز رشته کوه‌های هیمالیا و چشمه‌های زلال آب دارد.

 

 

۵- دارجلینگ، سرزمین چای

دارجلینک یا بنگال غربی یک سرزمین کوهستانی است که می‌توانید بهشت تابستانی‌تان را در آن‌جا پیدا کنید. بهشتی که در ارتفاع دو هزار و ۱۳۴ متری از سطح دریا در انتظار گردشگران است.اگر نام دارجلینگ برای‌تان آشناست، تردید نکنید. این منطقه سراسر پوشیده از مزارع چای است؛ همان چای خوش عطری که به چای دارجلینگ معروف است و بسیار هم قیمتی است.

 

معرفی ناب‌ترین مقاصد گردشگری تور هند برای سفرهای رمانتیک

 

 

دارجلینگ

 

 

پس با این حساب، می‌توانید برای تصور کردن زیبایی این منطقه، بام سبز گرگان در ایران را به یاد بیاورید. کوه‌ها و دشت‌های سبز، با آب‌وهوایی مطبوع و مردمانی که یا آغوشی باز از شما پذیرایی خواهند کرد. اکثر مردم این منطقه بودایی هستند و برای گردشگران ارزش زیادی قائل هستند، چراکه یک منبع درآمدی ارزشمند هستند.

 

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران