سردترین جاذبه‌های گردشگری در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
سردترین جاذبه‌های گردشگری در هند

خیلی از مردم جهان هند را با هوایی گرم و شرجی می‌شناسند. اما این کشور پهناور اقلیم‌های هوایی متنوعی دارد و بخش‌هایی از آن به طور کلی تابستان را به خود نمی‌بیند. شمال هند بیش از دیگر بخش‌های کشور سرد است و جاهایی همچون دره دراس در آن واقع شده که دمایش تا منفی ۶۰ درجه نیز کاهش پیدا می‌کند.

هستند گردشگران کنجکاو و ماجراجویی که به جای رفتن به جاهای گرمسیری، دوست دارند نقاط سرد جهان را ببینند و برای این دسته از مسافران که قصد رفتن به تور هند را دارند، ما قرار است سردترین مناطق هند را معرفی کنیم!

 

دره دراس (Dras)

این دره در جامو و کشمیر واقع شده و خیلی‌ها آن را با نام "دروازه‌ لاداک" می‌شناسند. جایی در ارتفاع ۳۲۳۰ متر بالاتر از سطح دریا که دسترسی به آن خیلی سخت نیست. این منطقه‌ی بسیار زیبا سردترین نقطه هند و دومین نقطه سرد مسکونی در تمام دنیاست که سرمای آن حتی به منفی ۶۰ درجه نیز می‌رسد. البته همه‌ی روزهای سال تا این حد سرد نیست و این منطقه در کنار سرما یک زیبایی خیره کننده نیز دارد که باعث شده گردشگران زیادی در سفر به هند، برای دیدن دره دراس به این نقطه از کشور سفر کنند.

 

۷ دلیل برای بازدید از دهلی پایتخت هند

کارگیل (Kargil)

کارگیل یکی دیگر از نقاط بسیار سرد هند است که در زمستان‌ها، حتی به ۴۸ درجه زیر صفر نیز می‌رسد. این منطقه نیز در جامو و کشمیر واقع شده و درست در کنار رودخانه سورو قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۶۷۶ متر است. جدا از زیبایی این نقطه‌ی سرد از هند، جاذبه‌های متعددی مچون شهر تاریخی پاشکوم نیز در همان حوالی هستند که اگر به کارگیل رفتید، می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

هموند صاحب (Hemkund Sahib)

هموند صاحب در واقع مرتفع‌ترین معبد گرودوارا در دنیاست که در منطقه چامولی در استان اوتراخاند واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا به ۴۳۶۲ متر می‌رسد. این منطقه سرمای شدیدی را در طول سال به خود می‌بیند و تنها تابستان‌ها مسیر رفتن به آن‌جا باز است و آن هم از طریق مسیرهای پیاده‌روی خواهد بود. حتی در طول تابستان که شما امکان رفتن به این منطقه را دارید، دمای هوا تا منفی ۱۱ درجه نیز سرد می‌شود.

 

راهنمای خرید سوغات در هند

لِه لاداک (Leh Ladakh)

پایتخت پادشاهی باستانی لاداک یکی از محبوب‌ترین مراکز گردشگری در تور هند است که پس از مناطق توریستی سردسیر هند، یک مقصد متفاوت برای مسافران به حساب می‌آید. البته وقتی تابستان که پربازدیدترین زمان بازدید از له لاداک است به این منطقه می‌روید، دمایی ۷ درجه‌ای را تجربه خواهید کرد و به راحتی می‌توانید از جاهایی همچون شانتی ساتوپا یا قصر له بازدید کنید، اما دمای هوا در این منطقه به راحتی در زمستان به منفی ۲۰ می‌رسد و گاهی تا منفی ۲۸ درجه نیز کم خواهد شد.

شمال سیکیم (Sikkim)

قله‌های بلندی در این منطقه واقع شده و به همین دلیل شمال سیکیم در بین کوهنوردان بسیار معروف است. اما در این مناطق کوهستانی، دهکده‌ها و شهرهای مسکونی وجود دارند و تمام آن‌ها در نقاط سردسیری واقع شده‌اند که زمستان‌ها سرمای بسیار سختی را تجربه خواهند کرد. البته دشت‌های بزرگ شمال سیکیم، در تابستان‌ها میزبان گردشگرانی است که قصد دارند در فصل گرم که هنوز هوا سردتر از هر جای دیگر هند است، از زیبایی‌های آن‌جا دیدن کنند.

 

معرفی معروف‌ترین غذاهای هندی

دره اسپیتی (Spiti)

هیماچال پرادش یک منطقه‌ی زیبا و چشم‌نواز است که زمستان‌های بسیار سردی را از سر می‌گذراند. دره اسپیتی نیز یک منطقه‌ی کاملا متفاوت و البته جذاب است که در ارتقاع ۳۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و زمستان‌ها دمای آن تا منفی ۳۰ درجه نیز می‌رسد. البته این منطقه که درست در بین هند و تبت واقع شده، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که در فصول گرم سال گردشگران بی‌شماری که به تور هند آمده‌اند را جذب خود می‌کند.

مسیر سلا (Sela Pass)

این جاده‌ی زیبای کوهستانی در تاوانگِ هند واقع شده و یکی از مرتفع‌ترین جاده‌های این کشور است که دهکده‌ای بودایی در تاوانگ را به تنزور و سپس گواهاتی متصل می‌کند. این جاده در ارتفاع ۴۱۷۰ متری می‌رسد و اگر زمستان‌ها بخواهید از آن عبور کنید، باید بدانید که دمای هوا در این مکان به کم‌تر از ۱۵ درجه می‌رسد. البته اگر در روزهای گرم سال وارد این جاده شوید، چندین برکه‌ی زیبا،رودخانه‌های متعدد، دشت‌های سبز و البته معابد بودایی را می‌بینید که باعث می‌شوند این جاده، به یکی از زیباترین جاده‌هایی بدل شود که در سفرهایتان دیده‌اید.

 

زیباترین شهرها و روستاهای هند

۱۸ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران