جاذبه‌های عجیب و طبیعت زیبای هند

جاذبه‌های گردشگری هند
جاذبه‌های عجیب و طبیعت زیبای هند

هندوستان یکی از زیباترین کشورهای جهان است. اگر علاقه‌مند به طبیعت هستید حتما با تور هند به شهرهای مختلف آن سفر کرده و از زیبایی بی‌اندازه و خاص آن نهایت لذت را ببرید. دریاچه‌ها و آبشارهای زیبا، تپه‌های سرسبز و گل‌های رنگارنگ این سرزمین دیدنی است. به غیر از مناظر طبیعی، غارها و اماکن مقدس زیادی نیز در هند وجود دارد که دیدن آنها برایتان جالب خواهد بود.


برای دوستداران طبیعت مناطق زیادی برای گردش و تفریح در هند وجود دارد. به عنوان مثال منطقه زیرو در شمال شرقی هند برای ماجراجویان، طبیعت گردان و علاقمندان به حیات وحش نیز بسیار جای مناسبی است. همچنین منطقه حفاظت شده حیات وحش تالی ولی Talley Valley Wildlife Sanctuary و یا در مسیرهای طبیعت گردی Dolo Mando و Midey را نیز می‌توانید پیاده‌روی کنید.


دریاچه لونار


یکی از دریاچه‌های زیبای هند دریاچه لونار است که در منطقه بولدهانا در ایالت مهاراشترا واقع شده است. دریاچه لونار یکی از عجایب طبیعی هندوستان است که گفته می‌شود توسط برخورد یک شهاب سنگ با زمین ایجاد شده است. اطراف این دریاچه مناظر بسیار زیبایی وجود دارد.

 

  بمبئی به غیر از شهرک سینمایی بالیوود دریاچه‌های مصنوعی دیدنی دارد 

 

 دریاچه لونار

 


دریاچه شناور


دریاچه کوکتاک یکی دیگر از عجایب طبیعی در هندوستان است. این دریاچه در ۵۴ کیلومتری شهر ایمفال قرار گرفته است. در این جا شما می‌توانید جزایر شناور دنیا را که Phumdis نام دارند مشاهده کنید.

 

 

 دریاچه شناور


آبشار Dudhsagar


این آبشار یکی از بکرترین نقاط کوه های گهات غربی است. معنی Dudhsagar را می‌توان دریایی از شیر ترجمه کرد. این آبشار بلند و پر آب به دلیل جذابیتی که دارد، گردشگران عاشق طبیعت و ماجراجوی زیادی را به خود جذب می‌کند.

 

 بمبئی را بدون دیدن حداقل یکی از این آبشارها ترک نکنید

 

 آبشار Dudhsagar


تپه مغناطیسی


تپه مغناطیسی واقع در Ladakh یکی از عجایب طبیعی هندوستان است. این تپه را با نام تپه‌ جاذبه هم می‌شناسند،‌ چرا که اینطور به نظر می‌آید که وسایل نقلیه را به سمت بالا می‌کشد اما در حقیقت کششی در کار نیست و این فقط یک خطای دید است. هرساله گردشگران زیادی به این منطقه می آیند و سرگرم و شگفت زده می شوند.

 

  قشنگ‌ترین تپه‌های بمبئی برای پیک‌نیک در سفر 

 

 تپه مغناطیسی

 


غارهای بورا


غارهای بورا در کوه های انانتاگیری و در ایالت آندرا پرادش هندوستان قرار گرفته است. فاصله این غارها با شهر ویساکاپاتنام حدود ۹۰ کیلومتر است. این غارها جزو آن دسته غارهای طبیعی هستند که همچنان در حال تغییر و شکل گیری می‌ باشند. غارهای آهکی که از سازه‌ های استالاگمیت و استالکتیت مختلفی ساخته و توسط تقریبا ۶۳ لامپ در درون غار نورپردازی شده اند.

 

 

 غارهای بورا


غارهای الورا


غارهای الورای هند در بین قرن‌های پنجم و دهم پدید آمده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین غارهای جهان به شمار می‌روند. در واقع در این مجموعه بیش از ۱۰۰ غار وجود دارد که ۳۴ مورد از آن‌ها برای بازدید عموم آزاد هستند. بزرگ‌ترین حفاری یکپارچه سنگی نیز در این غار انجام شده است.

 

 گوا؛ مقصدی فوق‌العاده برای ماجراجویی در طبیعت

 

 غارهای الورا


پارک ملی Kanha


پارک ملی کانها یکی از زیباترین ذخایر حیات وحش در آسیاست و یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن ببر در هند به حساب می‌آید. مناظر زیبای این پارک ملی در کنار درختان باشکوه بامبو همراه با حیوانات بی‌نظیری که در این پارک ملی زندگی می‌کنند، آن را تبدیل به یکی از باشکوه‌ترین مکان‌های هندوستان کرده‌اند که گردشگران علاقه‌مند به حیات وحش زیادی هستند که در سفر خود به این کشور آن را از دست نمی‌دهند.

 

 معرفی برترین و زیباترین پارک‌های ملی هند

 

 پارک ملی Kanha


پالولم


پالولم یکی از زیباترین سواحل گوا است که در جنوبی‌ترین نقطه آن واقع شده است. این ساحل زیبا با پرتگاه‌های طبیعی از هر طرف احاطه شده و به دریایی آرام منتهی می‌شود. اگر جزء افرادی هستید که به دنبال ساحلی زیبا، همراه با مجموعه‌ای از رستوران‌های ارزان و هتل‌هایی مناسب، زندگی و میهمانی‌های شبانه و مردم محلی خونگرم هستید، ساحل پالولم بدون شک مناسب‌ترین مکان برای شما در سفر به هند می‌باشد.

 

 سواحل بکر و کاوش نشده‌ی گوا 

 

 پالولم 


جایسالمر


جایسالمر شهری است در غربی‌ترین نقطه‌ راجاستان و نزدیک مرز پاکستان. دیواره‌های ماسه‌سنگی این شهر طلایی مانند، برای شما شب‌های عربی در بیابانی را تداعی می‌کند که در آن قلعه جایسالمر همانند تاجی بر روی شهر واقع شده است. این شهر را با وجود ازدحام جمعیتی که دارد می‌توان یک شهر توریستی و زیبا به حساب آورد.

 

 

 جایسالمر

۰۹ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران