۹ ساحل پنهان اما ارزشمند ترکیه برای تابستانی که در راه است

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
۹ ساحل پنهان اما ارزشمند ترکیه برای تابستانی که در راه است

اگر در سفر با تور ترکیه ، دوست ندارید که در سواحل شلوغ به تفریح مشغول شوید و می‌‌خواهید آرامشی نسبی در زیر آفتاب گرم تابستان این کشور داشته باشید، نباید نگرانی به دل راه دهید. این کشور مملو از سواحل زیبا است و بسیاری از آن‌ها هنوز از چشم تعداد عمده‌ای از گردشگران پنهان مانده است و جمعیت کمی به آن سواحل مراجعه می‌کنند. پیشنهاد ما در نوشته‌ی امروزمان، رفتن به این سواحل زیباست که در بخش‌های مختلف ترکیه آن‌ها را دسته بندی کرده‌ایم.


دریای مدیترانه


Cirali


این ساحل بسیار زیبا در یک ساعتی آنتالیا واقع شده است، جایی در جنوب غربی ترکیه. Cirali در بین دو تپه‌ی مملو از درختان کاج واقع شده و یکی از بهترین نقاطی در ترکیه محسوب می‌شود که می‌توانید در آن آبتنی کنید. آب شفاف و زیبا، ساحل بزرگ شنی، منظره‌ای بکر و طبیعتی به غایت جذاب، از جمله ویژگی‌های مهم این ساحل به حساب می‌آید. دو نکته در مورد این ساحل مهم است که باید مد نظر قرار دهید، ابتدا اینکه در روزهایی از سال به خاطر تخم‌گذاری لاکپشت‌ها این ساحل بسته می‌شود و نکته‌ دیگر اینکه ویرانه‌های رومی در نزدیکی این ساحل قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل بیاورید.

 

گردش با کشتی‌های کروز در آب‌های ترکیه

 

 

Cirali

 


Phaselis


این ساحل در نزدیکی یک شهر باستانی به همین نام واقع شده و جدا از آب شفاف و محیط آرامی که دارد، تلفیق جنگل‌های کاج و ساحل طلایی، ترکیبی نیست که به همین سادگی بتوانید از کنارش گذر کنید. محیط این ساحل بسیار زیبا و منحصر به فرد است و در کمر در فاصله نسبتا نزدیکی نسبت به آنتالیا واقع شده است. جدا از مسیر جاده‌ای به هر دو مقصد اولی که به شما معرفی کردیم، تورهای گردش دریایی نیز می‌آیند.

 

 

 Phaselis

 


دریای سیاه


Sinop


این ساحل نسبتا کوچک زیبایی‌های خیره کننده و همچنین امکانات بسیار عالی برای انجام فعالیت‌های مختلف دارد. همچنین در اطراف آن نیز دیدنی‌های زیادی هستند که می‌‌توانید از آن‌ها نیز در سفر به این منطقه لذت ببرید. البته نباید فراموش کنید که خلوتی این ساحل، بیشتر به خاطر آب دریای سیاه است که عموما خنک‌تر از دیگر سواحل ترکیه خواهد بود.

 

سفری ساحلی و دلچسب به ۵ ساحل خانوادگی در ترکیه

 

 

 Sinop

 


Inkumu


در عوض این ساحل در دریای سیاه با دیگر سواحل این خطه کاملا متفاوت است. خود ساحل پوشش درختان کاج را به همراه دارد و ساحل نیز شنی و نسبتا پهن است. تفاوت آن نسبت به Sinop این است که آب آن شفاف و تا حد زیادی گرم‌تر است. Inkumu جایی بسیار عالی برای گردش خانوادگی محسوب می‌شود.

 

 

 Inkumu

 


جنوب دریای اژه


Sarigerme


ساحلی بزرگ با شن‌های نرم و عالی که منظره‌ای زیبا دارد و از طرفی امکانات خوبی نیز در آن تعبیه شده تا خانواده‌ها بتوانند از فضای آن به خوبی بهره‌مند شوند. یک جنگل کاج این ساح را نیز احاطه کرده است و در جلو نیز آب شفاف و پاک دریا جایی عالی برای شنا خواهد بود. با توجه به فعالیت‌هایی که در چند ساله‌ی اخیر در Sarigerme انجام شده باید منتظر جمعیت بیشتری در آن بود، پس هر چه سریع‌تر باید به فکر رفتن به این ساحل باشید.

 

گشت وگذاری خاص‌ در بهترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه

 

 

 Sarigerme

 


Palamutbuku


این ساحل به واسطه اینکه یک ساحل خصوصی است، تا حد زیادی از خرابی‌هایی که گردشگران برایش به همراه دارند در امان مانده است. از زیبایی‌های آن اما هر چه بگوییم کم است، زیرا در اطراف هم درختان بادام دارد و هم درختان زیتون و همچنین چند دشت گل‌های وحشی نیز در اطرافش واقع شده است. آب دریا در این ساحل پاک و شفاف است و شن‌های آن همچون یک فرش ابریشم بزرگ می‌ماند که در خط ساحلی کشیده شده.

 

 

 Palamutbuku

 


Butterfly Valley


دره‌ی پروانه یکی از خوش عکس‌ترین سواحل ترکیه است که واقعا نبود جمعیت زیاد در آن عجیب است. این مکان رویایی نزدیک به فتحیه است و به راحتی از طیق این شهر می‌توانید به آن مراجعه کنید. فارغ از تمام زیبایی‌هایی که در عکس‌های مربوط به این مکان کاملا پیداست، در این دره‌ی سرسبز و درخشان، چندین هزار پروانه‌ی جذاب زندگی می‌کنند. گردش‌های دریایی به این منطقه واقعا لذت بخش است و اگر هم از راه زمینی به آنجا رفته باشید می‌توانید در خانه‌های درختی خاصی که در آنجا ساخته شده استراحت کنید.

 

معرفی ۷ ساحل برتر ترکیه برای خنک شدن در تابستان داغ

 

 

 Butterfly Valley

 


Kabak


خلیج زیبایی که آن هم در نزدیکی فتحیه واقع شده است. جایی بسیار سرسبز که به واسطه ساختارش، دارای آبی شفاف و فوق‌العاده با حیاط وحش زیرآبی شگفت انگیز است. احتمالا تنها دلیلی که هنوز خیلی از گردشگران به آن مراجعه نمی‌کنند، تنها در دسترس بودن از سمت دریاست، در غیر این صورت هیچ توجیهی وجود ندارد که مردم چطور چنین نگین درخشانی در آب‌های ترکیه را از دست می‌دهند.

 

 

 Kabak

 


شمال دریاس آژه


Assos


Assos شهری تاریخی است که بخش زیادی از آن را صره‌های مشرف به دریا و مناظر زیبا از دریای آگئان و همچنین جزایر یونان در افق تشکیل داده است. ساحل شهری این شهر باستانی یکی از زیباترین نقاطی است که در آن می‌توانید کنار ساحل قدم بزنید و عکس‌های بی‌نظیری بگیرید.

 

۴ مسیر جذاب برای سفر جاده‌ای در ترکیه

 

 

  Assos

۲۵ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران