گشتی در کافه آپارتمان سایگون در هوشی‌مین

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
گشتی در کافه آپارتمان سایگون در هوشی‌مین

در میان دیدنی‌های بسیار هوشی‌مین، گاهی چیزهای جالبی پیدا می‌شود که نمونه‌اش در دیگر نقاط دنیا بسیار کم پیدا می‌شود. یکی از این چیزهای جالب، آپارتمان شماره ۴۲ خیابان Nguyen Hue است، آپارتمانی که مملو از کافه‌های مختلف است و در آن چند فروشگاه مد و بوتیک‌های لباس نیز پیدا می‌شود.

 


کافه آپارتمان شماره ۴۲


این آپارتمان در دهه ۶۰ میلادی ساخته شدو از آن به بعد شامل تغییرات بسیاری شد. حتی زمانی افسران بالارتبه آمریکایی در آن اقامت داشتند و بعد از سقوط سایگون، برای مدتی به مزرعه داران داده شده بود تا در آن زندگی کنند. بعد از ساخت و سازهای شهری و تغییراتی که در این محله پدید آمد، این آپارتمان به چیزی بدل شد که حالا می‌بینید. متاسفانه چند وقتی است که کسب و کارهای این خیابان مجبور به برچیدن کار خود شده‌اند و معلوم نیست این آپارتمان نیز تا چند سال بتواند به کار خود ادامه دهد، پس بهتر است در اولین سفر خود به ویتنام، حتما از این مکان جالب دیدن کنید.

 

  بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام

 

 

کافه آپارتمان شماره ۴۲

 


انتظار چه جور جایی را داشته باشیم؟


چون این ساختمان، ابتدا به عنوان جایی مسکونی ساخته شده بود، هر واحد و حتی کلیتش، با آن چیزی که از یک مرکز تجاری در خاطر دارید، متفاوت است. در همان ورودی شما با Fahasa مواجه خواهید شد که یکی از بهترین‌ها در زمینه کتاب و مجله در کل شهر است. بعد از آن از طبقه اول به بعد شما باید از طریق راه پله یا آسانسور طبقات را طی کنید و به عنوان ورودی نیز چیزی نزدیک به ۰.۱۵ دلار باید پرداخت نمایید.

 

 

کافه آپارتمان شماره ۴۲

 


گردش در ساختمان شماره ۴۲


همانطور که از طبقات بالا می‌روید، بر سر در آپارتمان‌هایی که حالا اکثرا کافه هستند، تابلوها و منوها نصب شده و می‌توانید به هر کدام که نظرتان را جلب کرده است ورود کنید. خیلی همه چیز در این آپارتمان منظم نیست، به همین خاطر اگر در نظر داشته باشید به جایی خاص بروید، ممکن است کمی طول بکشد تا آن را پیدا کنید. بهترین کار در این مواقع این است که ابتدا بیرون از ساختمان، تابلوی جایی که می‌خواهید بروید را نشان کنید و سپس از پله‌ها بالا بروید. اما بهترین‌ها در این آپارتمان جالب کدام‌ها هستند؟ به چند نمونه از آن‌ها در زیر اشاره می‌کنیم.

 

 ۱۰ رستوران برتر دالات ویتنام برای خوردن بهترین غذاهای سنتی 

 

 

کافه آپارتمان شماره ۴۲

 


Partea


اگر عاشق چای هستنید، Partea در طبقه چهارم جای مناسب برای شماست. یک چایخانه جذاب با استایل انگلیسی که در میان خود ویتنامی‌ها به شدت محبوب است و با جزییات عالی در طراحی دکورش و نوشیدنی‌های خوشمزه این طرفداران را به سمت خود جذب کرده است. این طراحی با رنگ خاص و ملایمی همراه است و شما می‌توانید از مجموعه‌ی کتاب‌های این مکان نیز چیزی برای خواندن بر دارید. از نکات جالب دیگر این کافه انتخاب از میان انواع چای‌های مختلف است. از انواع چای‌های سیاه هندی تا چای سبز و چای ترش و ...

 

 

کافه آپارتمان شماره ۴۲

 


The Maker


این کافه را باید محبوب‌ترین نقطه‌ی آپارتمان دانست جایی که در عین ارائه نوشیدنی‌ها، غذاها و دسرهای خوشمزه، سعی کرده جایی برای کسانی باشد که وای فای رایگان می‌خواهند و قصد دارند در حین نوشیدن قهوه با لپتاپشان به کارهای مختلف مشغول باشند. اگر بخواهید جمعی جوان از ویتنامی‌ها را ببینید که حول یک لپتاپ نشسته‌اند یا با گوشی‌های خود عکس می‌گیرند، این کافه دقیقا آن نقطه مورد انتظار شما در ساختمان است. اما در مجموع وقتی وارد The Maker می‌شوید، این فضای هنری و زیبای آن است که بیش از هر چیز شما را غرق در خود می‌کند.

 

 بهترین مکان‌ها برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی در هوشی مین ویتنام 

 

 

 The Maker

 


Saigon Ơi


Saigon Ơi در طبقه پنجم به خاطر غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌اش معروف است و نه هیچ چیز دیگری. انواع اسنک‌ها، سالادها و نوشیدنی‌های گیاهی خوشمزه در این مکان سرو می‌شود و همگی طعم خانگی خوشمزه‌ای دارند. اگر بتوانید میزهای سمت بالکن را در اختیار بگیرید همه چیز خیلی بهتر خواهد شد، چون هم یک نوشیدنی‌ خنک و خوشمزه می‌‌خورید هم از فضا و هوای عالی بیرون لذت می‌برید.

 

 

 Saigon Ơi

 


ساعات کار آپرتمان شماره ۴۲


به طور کلی ساختمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۰:۳۰ شب فعال است و اکثر غریب به اتفاق کسب و کارهای آن نیز از اول وقت تا آخر وقت درهایشان را به روی مشتریان باز می‌گذارند.

۱۹ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران