سفری ۲۴ ساعت به کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
سفری ۲۴ ساعت به کوالالامپور

کوالالامپور از بسیاری جهات، یکی از ایده‌آل‌ترین مقاصد آسیا برای سفر تفریحی محسوب می‌شود. پایتختی زیبا و مدرن که منزلگاه چند ایرلاین معروف از جمله ایر آسیا است و از زمره شهرهایی در دنیا محسوب می‌شود که هتل‌ها و رستوران‌های پنج ستاره‌ی بسیار زیادی را به صورت مجتمع در خود می‌بیند. کوالالامپور برای هر سلیقه‌ای چیزی دارد و حتی اگر یک روز هم با تور مالزی دراین شهر باشید، می‌توانید چندین فعالیت دیدنی را انجام دهید.
پیشنهادات ما به گونه‌ای است که یک روز تا شب شما را در بر بگیرد، در غیر این صورت مسلما فعالیت‌های جذاب دیگری هم هستند که به عنوان ۵ فعالیت برتر بتوان از آن‌ها اسم برد.


۱- بازدید از مراکز مذهبی


مردم مالزی را هم مسلمانان پرتعداد تشکیل می‌دهند و هم پیروان مذاهب شرقی و به همین خاطر هم مسجدهای زیبایی در کوالالامپور مشاهده می‌کنید و هم معابد فوق‌العاده‌ جذاب. اگر تنها یک روز در کوالالامپور باشید، باید حداقل یکی از این مراکز را از نزدیک ببینید، با این حال ما چند پیشنهاد به شما داریم که تقریبا نزدیک به هم هستند و می‌توانید از آن‌ها در نزدیکی همدیگر بازدید کنید.

 

 

کوالالامپور

 


مجد ملی که به اسم مسجد نگارا نیز معروف شده، با معماری چشم‌نواز و استفاده از رنگ‌های آب و طلایی، یکی از بهترین مساجد شهر و حتی کل مالزی به شمار می‌آید. مسجدی با گنجایش بیش از ۱۵ هزار نفر که نمادی برای استقلال مالزی نیز محسوب می‌شود. معبد تئان هو دیگر مکان مذهبی کوالالامپور است که معبدی چینی به پاس الهه‌ی آب ساخته شده و پیروان بودا، تائو و کونفوسیوس برای عبادت به این مکان می‌آیند. معبد هندوی سری ماهاماریامان نیز در همان نزدیکی بوده و با برج‌های رنگارنگ خود، جایی دیدنی برای بازدید عموم محسوی می‌شود.

 


۲- بازدید از محله‌های جذاب کوالالامپور


چند محله‌ی معروف در کوالالامپور است که هر کدامشان جذابیت‌های خاص خود را داشته و باید یکی را برای گشت زدن انتخاب کنید. بوکیت بیتانگ یکی از بهترین‌ها برای جوانان است، جایی که مملو از مراکز خرید مدرن و فروشگاه‌های مختلف است و در آن می‌توانید از مراکز تفریحی و البته انواع رستوران‌ها و چیزهای دیگر استفاده کنید.

 

۷ تفریح جذاب در محله‌ی چینی‌های کوالالامپور

 

 

محله‌های جذاب کوالالامپور

 


دو محله "هند کوچک" و "محله‌ی چینی‌ها" نیز در کوالالامپور وجود دارد که هر کدام طبق همان اسمی که دارند بیشتر به مردم آن کشورها تعلق داشته و سر و شکلی اینچنینی دارند. محله‌هایی که جدا از ظاهر جذاب و فروشگاه‌های مختلف، غذاهای خیابانی بسیار خوبی برای صرف ناهار در آن‌ها پیدا خواهید کرد.

 


۳- در پارک‌های کوالالامپور آرامش از دست رفته را دوباره به دست بیاورید


پارک‌های بسیار خوبی در چند نقطه از کوالالامپور وجود دارند که شما باید از میان آن‌ها یکی را برای بعد از ظهرهای خود انتخاب کنید. معروف‌ترین این پارک‌ها بدون هیچ شکی پارک KLCC است که مشرف به برج پتروناس خواهد بود و با توجه به پیشنهاد چهارم ما، از نظر زمان‌بندی نیز موقعیت مناسبی دارد.

 

بهترین تم پارک‌های کوالالامپور؛ شهر گردش‌ها و تفریحات

 

 

پارک‌های کوالالامپور

 


اما پارک‌های دیگری نیز در کوالالامپور هستند که زیبایی و فضایی عالی دارند. مثل پارک تیتوانگسا که در کنار یک برکه‌ی بسیار دلربا واقع شده و به جز خود پارک، امکان قایق سواری در برکه را نیز خواهید داشت. باغ گیاه‌شناسی پرادانا و پارک برندگان KL نیز هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که می‌توانند هم جایی برای استراحت و تفریح باشند و هم جایی برای کاوش در دل زیبایی‌های طبیعی و جانوری.

 


۴ـ گرفتن عکس از برج‌های باشکوه پتروناس


هر کسی که به کوالالامپور می‌رود باید عکسی در کنار این برج‌های معروف داشته باشد. البته بودن در مراکز خرید، رستوران‌ها و یا کافه‌های آن نیز حتما توصیه می‌شود، اما در این صورت شما باید یک روز کامل خود را به این کار اختصاص دهید. این برج‌ها در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و ۸۸ طبقه دارند. معماری آن نیز از سازه‌های اسلامی گرفته شده و سعی کنید حتما به پل ین این دو برج که در طبقه ۴۱ قرار گرفته بروید و از آن‌جا عکسی به یادگار بگیرید.

 

۷ جاذبه‌ی گردشگری کوالالامپور؛ ابرشهر توریستی مالزی

 

 

 برج‌های باشکوه پتروناس

 


۵ـ خوردن شام در یکی از رستوران‌های عالی کوالالامپور


برای شب می‌توانید برنامه‌های زیادی داشته باشید، اما رستوران‌های کوالالامپور از بهترین‌ها در دنیا هستند و حیف است که یکی از آن‌ها را در این فرصت محدود امتحان نکنید. Lafite یکی از چند ده رستوران لاکپری و فوق‌العاده شهر است اما شما می‌توانید بسته به سلیقه و هزینه‌ای که می‌توانید بکنید، بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

 

 

رستوران‌های عالی کوالالامپور

۱۹ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران