پوتراجایا، شهر پادشاهان تنها نیم ساعت از کوالالامپور فاصله دارد

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
پوتراجایا، شهر پادشاهان تنها نیم ساعت از کوالالامپور فاصله دارد

پوتراجایا یکی از زیباترین نقاط مالزی و سومین و آخرین بخش فدرال این کشور محسوب می‌شد. جایی با چندین و چند بنای گرانقیمت و باشکوه با طبیعتی زیبا که مساحتی نزدیک به ۵ هزار هکتار وسعت داشته و تنها ۲۵ کیلومتر از کوالالامپور دور است. در سفر با تور مالزی وقتی وارد این شهر می‌شوید، کاملا مشخص است که پوتراجایا در حال تبدیل شدن به یک کوالالامپور جدید است و هزینه‌های بسیاری بر روی این مکان در حال انجام است.

 


پوتراجایا


به شکل‌های مختلفی می‌توان از پوتراجایا دیدن کرد، جایی که دیدنی‌های بسیاری دارد. وقتی هم که به این شهر می‌رسید با خیابان‌هایی مواجهید که فضا و طراحی کاملا اروپایی دارند و بناهای دولتی نیز با معماری مدرن اسلامی و استفاده از رنگ‌های خاص، جایی فوق‌العاده را می‌سازند. رستوران‌های بسیار عالی، مراکز خرید، مراکز دیدنی بسیار و بسیاری چیزهای دیگر وجود دارد که شما را مجاب می‌کند تا به پوتراجایا سفر کنید.

 

۷ تفریح رایگانی که می‌توانید در کوالالامپور انجام بدهید

 

 

 پوتراجایا

 


این شهر به گونه‌ای ساخته شده که انگار بر روی برکه‌ای اطرافش شناور است. مناظر زیبایی که این شیوه‌ی شهرسازی پدید آورده بی‌نظیرند. در واقع تعادل شگفت انگیزی بین مناطق ساختمانی، بخش‌های سرسبز، زمین‌های پوشیده از آب و خیابان‌ها وجود دارد، تعادلی که در کم‌تر جایی از دنیا پیدا می‌شود.
در طول سال‌های اخیر سالانه تعداد زیادی گردشگر به این شهر سفر می‌کنند و این تعداد هر ساله افزایش چشم گیری دارد. فرودگاه KLIA در این منطقه تنها چند دقیقا از پوتراجایا فاصله دارد، اما بیشتر کسانی که از این مکان بازدید می‌کنند، در واقع با تور کوالالامپور، روزی را برای گردش در این شهر جدا می‌کنند.

 


دیدنی‌های پوتراجایا


مرکز خرید IOI City Mall در قلب پوتراجایا، نه تنها جایی عالی برای خرید محسوب می‌شود، بلکه به واسطه‌ی داشتن پارک جذاب District 21 Kuala Lumpur، محلی عالی برای تفریح نیز هست. مجموعه‌ای جذاب از فروشگاه‌های متنوع، سینماهایی با کیفیت بسیار عالی، زمین حاکی و پاتیناژ، آبنمای رنگارنگ و زیبا، رستوران‌های عالی و ... .

 

گشت و گذاری سبز در کوالالامپور، شهر مدرن آسمان‌خراش‌های مالزی

 

 

 پوتراجایا

 


مسجد آهنین یکی دیگر از زیبایی‌های پوتراجایا محسوب می‌شود که از بسیاری جهات با دیگر مساجدی که دیده‌اید فرق دارد. مسجد آهنین از سال ۲۰۰۴ شروع به ساخت شد و در سال ۲۰۰۹ کار آن به پایان رسید. معمارانی از آلمان و چین کار طراحی آن را انجام داده و بنای آن در کنار آب‌های زیبای پوتراجایا، زیباهای آن را دو چندان کرده است.

یکی دیگر از دیدنی‌های پوتراجایا مسجد Raja Fisabilillah Cyberjaya که بسیاری آن را با نام مسجد سبز می‌شناسند. یکی دیگر از مراکز مذهبی که به شکلی مدرن و به زیباترین شکل ممکن ساخته شده است.

 

 

 پوتراجایا

 


باغ گیاه‌شناسی پوتراجایا از طرفی جایی متفاوت و بسیار زیبا برای گردش در طبیعت این شهر محسوب می‌شود. اگر مباحث دانشگاهی و آموزشی و مرکز علمی آن را کنار بگذاریم، زمین بزرگ و سرسبز با تنوعی مثال‌زدنی از گیاهان و گل‌های مختلف را در این باغ گیاه‌شناسی می‌بینید که روزی متفاوت و فوق‌العاده را برایتان خواهد ساخت. تازه این تنها فاز یک مجموعه است و سال‌های آتی درهای فاز‌های بعدی آن نیز به روی عموم گشاده خواهد شد.
برکه و پل زیبایی که بر بالای آن قرار دارد از دیگر دیدنی‌های شهر محسوب می‌شود. این مکان در طول روز زیبایی منحصر به فرد طبیعی دارد و شب‌ها با نورپردازی بسیار جذابی که بر بالای پل شکل می‌گیرد، این زیبایی دو چندان شده و به عنوان خاطره‌ای دل نشین در چشمان شما ثبت خواهد شد.

 

یک روز گشت و گذار پرهیجان در ارتفاعات ۱۸۰۰ متری کوالالامپور!

 

 

 پوتراجایا

 


مسجد پوترا، مجموعه‌ای پوتراجایا پوترا، مجموعه سری پردانا و نقاط دیگری نیز در پوتراجایا وجود دارد که نمی‌توان همه را یک به یک اسم برد. اما پینشهاد ما به شما این است که اگر به این نقطه از مالزی رفتید، حتما ساعتی برای بالن سواری بر بالای پوتراجایا کنار بگذارید. دیدن زیبایی‌های منحصر به فرد این شهر از بالا، چیزی نیست که به همین راحتی از خاطرتان پاک شود.

 

 

 پوتراجایا

 


چطور به پوتراجایا برویم؟


مسیر نیم ساعته بین این دو شهر هم از طریق ماشین‌های سواری در دسترس است، هم به وسیله اتوبوس. اتوبوس‌ها راحت و به مراتب ارزان‌تر هستند و هر ۳۰ دقیقه یک ماشین بین دو شهر حرکت می‌کند. به همین خاطر نیاز به تور گردشی یا چیزهای اینچنینی ندارید و به راحتی با هزینه‌ای بسیار کم می‌توانید به این محل مراجعه کنید.

۲۴ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران