زیباترین شهرهای آبی چین برای قایق‌سواری در کانال‌های آبی

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
زیباترین شهرهای آبی چین برای قایق‌سواری در کانال‌های آبی

شهرهای آبی شرق چین که نزدیک به شانگهای قرار دارند، نمونه‌هایی از زیباترین شهرهای آبی آسیا هستند که کانال‌های آبی، خیابان‌های آن‌ها را تشکیل می‌دهند و قایق‌ها همچون ماشین‌های معمولی، مردم را در شهر جا به جا می‌کنند. بخش زیادی از این شهرها و دهکده‌ها در منطقه‌ای به نام جیانگنان واقع شده و برخی نیز در نزدیکی رودخانه یانگزی هستند. بخش زیادی از مردم این مناطق نیز هنوز به شیوه‌های قدیمی با زندگی در این مناطق خو گرفته و گذران عمر می‌کنند.
ما مکان‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم را به چند دسته تقسیم کرده‌ایم تا بتوانید بر اساس راحتی عبور و مرور، یکی را برای بازدید زمان در زمان سفر با تور چین به شانگهای یا دیگر نقاط چین انتخاب نمایید.

 


شهرهایی مناسب سفرهای سهل یک روزه


جوجیاجیائو


جوجیاجیائو را ونیز شانگهای می‌نامند. جایی که به راحتی از طریق شانگهای قابل دسترسی است و در آن می‌توانید ۳۶ پل باستانی را از نزدیک ببیند. این شهر از شگفتی‌های چین محسوب می‌شود و با داشتن باغ‌های بسیار زیبا، مردمانی مهربان و جذاب و کنتراست جالبی که شیوه‌های قدیمی زندگی در آن با مدرنیته شانگهای دارد، جمعیت زیادی را به عنوان گردشگر به سمت خود جلب می‌کند. تاریخچه این شهر به بیش از ۱۷۰۰ سال پیش می‌رسد و هنوز هم تجارت برنج و لباسی که از این شهر و از طریق دریا صورت می‌گیرد مهم‌ترین شریان اقتصادی آن است. اگر به شانگهای سفر کنید، حتما یک روز از زمان خود را برای دیدن این شهر کنار بگذارید که حتما ارزشش را خواهد داشت.

 

معرفی باغ یویوآن در شانگهای

 

 

 جوجیاجیائو

 


luzhi


این شهر که در نزدیکی سوژو قرار دارد و برای رسیدن به آن هم می‌توانید از شانگهای طی یک روز اقدام کنید. چندین بنای باستانی بسیار زیبا از دوره‌های مینگ و کینگ در لوژی وجود دارد که این شهر را از این نظر در درجات بالایی قرار می‌‌دهد. با این حال یکی از مهم‌ترین بناهایی که باید در لوژی از آن دیدن کنید، معبد بودایی بسیار زیبا بائوشن است. با این حال هنوز بازدید از شهر آبی و قایق سواری در کانال‌های آبی، برترین فعالیت لوژی محسوب می‌شود. لوژی نسبت به جوجیاجیائو یا تونگلی که در همسایگی‌اش واقع شده است کم‌تر شناخته شده، اما از نظر زیبایی هیچ کم از آن دو ندارد.

 

 

luzhi

 


کمی دورتر اما مملو از گردشگر


tongli


تونگلی بدون شک یکی از معروف‌ترین شهرهای آبی در چین است که در شرق چین واقع شده و با اینکه کمی از شانگهای دور است، اما با توجه به زیبایی‌های خیره کننده‌ای که دارد، جمعیت بسیار زیادی برای دیدنش به این منطقه می‌روند. این شهر شامل ۱۵ کانال در هم تنیده می‌شود که مجموعا بیش از ۴۰ پل زیبا از دوره‌ی سونگ، یوان، مینگ و کینگ در آن ساخته شده و هنوز با همان سلابت و زیبایی باقی مانده است. شهری با قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال که از نظر زیبایی، بهشتی برای عکاسان است و قایق‌سواری در کانال‌های آبی‌اش می‌تواند به یکی از خاطره‌انگیز‌ترین کارهای شما در هنگام سفر به چین تبدیل شود. در نظر داشته باشید که تونگلی در کنار مسیرهای آبی، خیابان‌های باریک سنگفرش جذابی هم دارد که قدم زدن در آن‌ها و بودن زیر سایه درختانش، خود فعالیتی فرح‌بخش به حساب می‌آید.

 

مهیج‌ترین تم‌پارک‌های اطراف شانگهای؛ تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت از سفر

 

 

 تونگلی

 


شهرهای آبی کم‌تر شناخته شده


nanxun


این شهر به هیچ وجه اندازه دیگر مواردی که ذکر کردیم شناخته شده نیست و همین باعث شده تا این مکان زیبا، آرام‌تر از دیگر مناطق بوده و مردمش هنوز در همان شرایط گذشته خود زندگی کنند. وقتی در کانال‌های آبی این کشور گردش می‌کنید، ممکن است مردمی را ببینید که لباس‌هایشان را درون آب می‌شویند یا در حال فعالیت‌های روزمره خود هستند. پیشینه‌ی این شهر به دوره‌ی مینگ بر می‌گردد و به واسطه تجارت ابریشم، محلی بسیار مهم در گذشته محسوب می‌شده و مسافران زیادی از اروپا را به خود می‌دیده است. همین باعث به وجود آمدن معماری خاص چینی-اروپایی زیبایی شده که باعث می‌شود در زمان ورود به شهر شما را شگفت‌زده کند.

 

 

 نانژون

 


xitang


این شهر آبی کم‌تر از یک ساعت از شانگهای فاصله دارد و قدمت آن به بیش از ۲۴۰۰ سال قبل بر می‌گردد. از منظر قدمت این تاریخ، در تمام شهرهای آبی مهم چین بی‌نظیر است، با این حال هنوز جمعیت زیادی از مسافران چین این شهر را کشف نکرده‌اند. البته این رویه به مرور در حال تغییر است و این مکان نسبتا کوچک که در مجموع تنها ۱۲۲ خانه دارد، سال به سال پربازدیدتر می‌شود. کل محوطه شهر شامل ۸۰ هکتار می‌شود که با کانال‌های آبی به هم متصل شده‌اند.

 

طبیعت‌گردی در دل زیباترین برکه‌های چین

 

 

 ژیتانگ

۰۸ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران