زیباترین معابد شانگهای که باید ببینید

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
زیباترین معابد شانگهای که باید ببینید

با این که شهرهای چینی هر کدامشان به نوعی از معابد متنوع و دیدنی سنتی برخوردار هستند شانگهای شهرتی در این زمینه ندارد. اما هنوز هم در طی سفر با تور چین به این شهر می‌توان معابد زیبایی را پیدا کرد که دیدن‌شان خالی از لطف نیست. سخت نیست اگر روزی یک ساعت وقت خود را صرف بازدید از معابد برجسته شهر کنید. البته رفتن به چنین معابدی آن هم هنگام تحویل سال نوی چینی و یا زمان جشنواره‌های فرهنگی صفای دیگری دارد.

 

 

معبد جینگ‌آن

معبد زیبا و بزرگ جینگ‌آن در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شانگهای قرار داشته و قبل از این که فرصت کنید برای بازدیدش بروید خودش به چشم‌تان می‌آید. البته معبد با داشتن دیوارهای مستحکم و باابهت از داخل جذاب‌تر از نمای بیرونی‌اش است. در مورد معبد باید بگوییم که تاریخی طولانی پشت آن نهفته است. این معبد برای بار اول در قرن سوم ساخته شد. زمان سلسله سونگ به محلی که در حال حاضر قرار دارد منتقل شد و در سال ۱۸۵۱ به کل نابود و بعدها دوبار بازسازی شد. این معبد یک بار تبدیل به کارخانه پلاستیک در طی انقلاب فرهنگی گردید و سرانجام پس از سال‌ها تحمل فراز و نشیب دوباره در سال ۱۹۸۳ به معبد تبدیل شد. این معبد در حال حاضر نیست در دست تعمیر قرار دارد اما گردشگران و مردم مذهبی هنوز از آن بازدید می‌کنند. جینگ‌آن بین چینی‌ها و بودایی‌ها به یک اندازه محبوب و محترم است. شما می‌توانید از این معبد بازدید کرده و گوشه‌های از هنر زمان سلسله سونگ را ببینید.

 

بهترین مکان‌ها در شانگهای برای گرفتن جذاب‌ترین عکس‌های اینستاگرامی

 

 

معبد جینگ‌آن

 

 

آدرس: 1686 Nanjing W Rd, JingAnSi, Jingan Qu, Shanghai Shi, China, 200000

تلفن: +86 21 6256 6366

 

 

معبد لونگهوآ

این معبد که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معبد در شانگهای است که برای جنبه‌های تاریخی و معماری‌اش شهرت بالایی داشته و گردشگران زیادی را به خود می‌بیند. طبق روایات معبد در قرن سوم ساخته شده ولی بتکده در ۷ طبقه و در قرن دهم به این مجموعه اضافه شده است. برعکس معبد، درهای بتکده بر روی مردم بسته است. در این معبد ۵ سال اصلی وجود دارد که اصلی‌ترین جاذبه بین آن‌ها سالن لوهان با صدها مجسمه طلایی از لوهان‌ها است. لوهان از شاگردان بودایی هستند که گفته می‌شد به روشنگری دست یافته‌اند. در طی بازدید از معبد لونگهوآ حتما به نمایشگاه آن، جایی که غرفه‌های غذای سنتی و سوغاتی فروشی فعالیت می‌کنند بروید.

 

 

معبد لونگهوآ

 

 

آدرس: 2853 Longhua Rd, Xuhui Qu, Shanghai Shi, China

تلفن: +86 21 6456 6085

 

 

معبد کنفسیوس

این معبد در یک خیابان پیاده‌‌روی کوچک قرار گرفته است بنابراین اگر راننده تاکسی مقابل خیابان توقف کرد و با انگشت به معبد اشاره کرد تعجب نکنید. فروشندگان بیرون معبد هر چیزی که فکرش را کنید از حیوانت غول‌پیکر تا دست‌سازهای سنتی را به فروش می‌رسانند. در داخل این معد چند بخشی نیز یک مجسمه بزرگ کنفسیوس در قسمت بیرونی سالن قرار گرفته است. شما می‌توانید در طی بازدیدتان چیزهای عجیبی مثل سنگ و چوب (ریشه‌های درختان) را در سالن‌ها کشف کنید. وقتی در محوطه گشت زنی می‌کنید مراقب باشید تا آلاچیق بی‌نظیر Kuixing را در قسمت غربی از قلم نیاندازید. در این معبد باغ‌های زیبایی وجود دارد که توریست‌ها عاشق تماشای آن‌ها هستند.

 

فعالیت‌های رایگان و تقریبا رایگان شانگهای که می‌توانید از آن لذت ببرید

 

 

معبد کنفسیوس

 

 

آدرس: Wenmiao Rd, LaoXiMen, Huangpu Qu, Shanghai Shi, China, 200000

 

 

معبد یشم بودا

معبد یشم بودا معروف‌ترین معبد شانگهای است که در هر فهرست گردشگری مربوط به این شهر معرفی می‌شود و کم‌تر کسی هست که حتی عکس آن را هم ندیده باشد. اگرچه این مجتمع کوچک است اما دارای سالن‌های جذابی‌ست که می‌توانید توقف کوتاهی کرده و آن‌ها را نظر بگذرانید. سالن‌های تالار پادشاهان آسمانی، سالن گنج بزرگ و سالن ده هزار بودا از جمله بخش‌های این معبد کوچک هستند. البته یشم بودا در سالن خودش و در پشت معبد قرار گرفته است. از پله‌ها بالا بروید و نگاهی به یشم برمه‌ای بیاندازید.

 

 

معبد یشم بودا

 

 

آدرس: 170 Anyuan Rd, Jing'an, China, 200060

تلفن: +86 21 6266 3668

 

 

معبد خدایان شهر

همه شهرهای چینی به طور اختصاصی معبدی برای خدایان شهر داشته‌اند. شانگهای از سال ۱۴۰۳ معبد خدایان شهر داشت. اما معبد فعلی جدید بوده و ساخت آن به دهه ۱۹۹۰ بر می‌گردد. خدای شهر شانگهای شباهت زیادی به شاه Hóngwu از سلسله مینگ دارد. بازدید از این معبد کوچک و جذاب آسان بوده و به شما فرصت گشت و گذار در محله قدیمی شانگهای که میزبان باغ‌های یو و بازار است را می‌دهد.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در شانگهای

 

 

معبد خدایان شهر

 

 

آدرس: Old Town Bazaar, north side of Fangbang Zhong Road near Anrén Road

۰۲ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران