بهترین مکان‌ها در شانگهای برای خوردن غذاهای خیابانی

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
بهترین مکان‌ها در شانگهای برای خوردن غذاهای خیابانی

اگر در شانگهای باشید و کسی از شما درباره بهترین مکان‌ها برای غذای خیابانی بپرسد بی‌شک می‌توانید یکی دو مورد را تضمین کنید. خیابان‌های غذا در شانگهای دو حالت دارند یا بین همه چه محلی‌ها و چه گردشگران محبوبند یا خیلی پرطرفدار نیستند. در حالی که شهر پر از نقاط غذای خیابانی است اما می‌توانید از بین آن‌ها بهترین‌ها را پیدا کنید. یکی از مواردی که باید توجه کنید رعایت بهداشت و نظافت در تهیه این غذاهاست. پس ما در اینجا تصمیم گرفتیم خیابان‌های برجسته‌ای را معرفی کنیم که از ایستادن کنار چرخ دستی‌های عرضه غذا بیشترین  لذت را ببرید.

 

Fangbang Xi Lu

جاده فانگبانگ در بخش شهر قدیمی شانگهای، دارای یک بازارغذای خیابانی است وسیع و بزرگی است که بین مردم محلی و گردشگر شناخته بوده و طرفداران زیادی دارد. این بازار که در اطراف یکی از گوشه‌های باغ‌های معروف یو یوآن واقع شده می‌تواند جمعیت زیادی را به خود جذب کند. شما از قدم زدن در این مسیر باریک لذت خواهید برد در حالی که انواع غذاهای معطر و وسوسه‌انگیز اطراف‌تان را پر کرده‌اند. از توفو تا میگو، لابسترهای غول پیکر، دامبلینگ‌های بخارپز، کوفته‌های سرخ شده و نودل‌های رنگی و جذاب همه نوع غذایی در دسترس وجود دارد. در پشت این غرفه‌های غذا، رستوران‌هایی با قیمت پایین وجود دارند، همه در یک خط، غذاهای خوشمزه منطقه‌ای را سرو می‌کنند. برای افرادی که به دنبال شریان اصلی صحنه غذاهای خیابانی در شانگهای هستند اینجا مقصد اصلی و اولیه خواهد بود.

 

  ۵ تفریح متفاوت در سفر به شانگهای چین 

Fangbang Xi Lu

 

رستوران Yanping Lu junction

این قسمت شهر از نواحی پر رفت و آمدی است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود می‌بیند. رستوران یانپینگ حدود ساعت ۱۰ صبح کار خود را آغاز می‌کند و تا حدود ۲:۳۰ تا ۳ صبح برقرار و فعال است. برای افرادی که به گشت زنی شبانه علاقه دارند و یا بعد از یک دورهمی دوستانه می‌خواهند بیشتر بیرون بمانند این رستوران انتخابی واقعا فوق‌العاده است. در اصل رستوران را یک زوج می‌گردانند اما دیگر اعضای خانواده نیز با آن‌ها همکاری می‌کنند. به همین دلیل جو این رستوران بسیار صمیمی و آرامشبخش است. وقتی وارد می‌شوید به گرمی از شما استقبال می‌کنند و بلافاصله میزی آماده می‌کنند تا دورش بنشینید. سپس سفارش‌تان را می‌گیرند و سعی می‌کنند در کم‌ترین زمان غذا را آماده کنند. سعی کنید از گوشت‌های سرخ شده مخصوصا گوشت مرغ و گوشت قرمز سفارش دهید. همچنان که از غذا لذت می‌برید حتما نوشیدنی هم سفارش دهید.

 

  بهترین همبرگرهایی که می‌توانید در مرکز شهر شانگهای پیدا کنید 

Yanping Lu junction

 

Xinzha Lu / Wanhangdu Lu junction

این یک غرفه عرضه غذاست که در کنار رستوران محلی مشهور و یک فروشگاه مواد غذایی واقع شده و توسط شخصی بسیار خوش ذوق و خوش اخلاق اداره می‌شود. این فرد در تهیه غذاهایی مثل نودل‌ها و برنج سرخ شده تخصص زیادی دارد. به علاوه او از آن دسته از فروشندگان نادری است که غذاها را با سخاوت و در حجم زیاد سرو می‌کند. اما مهم‌ترین ویژگی او تخصص در نودل است. به این دلیل که به زبان انگلیسی مسلط بوده و با حوصله و برخوردی خوش با توریست‌ها برخورد می‌کند باعث شده تا در بین غیر بومی‌ها محبوبیت زیادی داشته باشد. به غیر از نودل و برنج سرخ شده طیفی از غذاهای دیگر نیز وجود دارد که در بین آن‌ها ماهی مرکب را توصیه می‌کنیم.

 

  ۱۰ رستوران شانگهای برای خوردن بهترین غذاهای ایتالیایی 

Wanhangdu Lu junction

 

Zhenning Lu / Yuyuan Lu junction

این غرفه فروش غذا توسط گروهی از ۳ مرد تشکیل شده که کارشان را حدود ۶ صبح همراه مردم سحرخیز شروع می‌کنند و تا دیر وقت باز هستند. آن‌ها صندلی‌هایی برای نشستن دارند و حتی روی میزها یک رول دستمال کاغذی هم گذاشته‌اند. از آنجایی که این غرفه بسیار محبوب است و بازدیدکنندگان زیادی دارد احتمالا کمی انتظار برای آماده شدن غذا دور از ذهن نیست اما بهترین قسمت آن‌ها اینست که غذاهای گسترده‌ای برای سرو دارند، مواردی که به راحتی همه جا پیدا نمی‌شوند. غذاهایی که باید اینجا امتحان کنید شامل گوشت، صدف، ماهی و خوراک بادمجان و قارچ می‌شود. آن‌ها تمامی غذاها را به اندازه می‌پزند و با ادویه‌جات فوق‌العاده طعم‌دار می‌کنند.

 

  بهترین بازارهای محلی شانگهای برای خریدی آسان 

Zhenning Lu

 

بازار South Bund Fabric

اگرچه این مکان برای پارچه‌ها و خیاط‌های آن محبوبیت بیشتری دارد و این واقعیت که شما می‌توانید در اینجا یک کت، یا کت و شلواری فوق‌العاده مناسب عروسی و مهمانی پیدا کنید را نمی‌توان انکار کرد. این بازار برای خرید پارچه و لباس از بهترین انتخاب‌هاست. به علاوه اینجا را برای عرضه غذاهای خیابانی هم می‌شناسند. در سراسر بازار غرفه‌های غذا پراکنده هستند که می‌توانید بین‌شان غذاهای متنوع و گسترده‌ای را پیدا کنید. هنگام بازدید از فروشگاه‌ها و خرید کردن این غرفه‌های غذا شما را حسابی سرگرم خواهد کرد.

 

 معرفی برترین هتل‌های لاکچری شانگهای برای سفری لوکس به چین

South Bund Fabric

۱۹ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران