بهترین بازارهای محلی شانگهای برای خریدی آسان

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
بهترین بازارهای محلی شانگهای برای خریدی آسان

بازار اصطلاحی انعطاف‌پذیر بوده و به عده‌ای از فروشندگان در یک محل اطلاق می‌شود. شانگهای نیز به عده زیادی از فروشندگان که زیر یک سقف به تجارت شخصی و کوچک خود مشغول هستند عنوان بازار می‌دهد. برخلاف روحیه رقابت‌خواهی غربی چینی‌ها معتقدند اگر چیز همسانی فروخته شود مردم بیشتری به سمت آن جذب می‌شوند. در واقع این ویژگی باعث می‌شود تا خریدار راحت‌تر به چیزی که می‌خواهد برسد. به این تربیت در سفر با تور چین اگر مروارید می‌خواهید به بازار مروارید بروید و اگر پارچه می‌خواهید به بازار پارچه بروید. در این بازارها شما تنها به مهارت چانه‌زنی نیاز خواهید داشت.

 

بازار عمده فروشی مروارید و سنگ

اجازه دهید تخیلات‌تان، شما را در این بازار آزادانه به این طرف و آن طرف هدایت کند. این بازار جاییست که شما می‌توانید با خرید طیف متنوعی از مرواریدها برای لباس و دست‌سازهایتان ایده‌های شگفت‌انگیزی بگیرید و خرید خوبی داشته باشید. هر فروشنده‌ای جواهرات ساخته شده از مروارید را برای تماشا جلوی شما می‌گذارد اما می‌توانید با خرید مروارید آب شیرین، مروارید آب دریا، سنگ‌های طبیعی و کریستالی چیزی که مد نظر دارید را سفارش دهید. به یاد داشته باشید با در این بازار معامله‌گر خوبی باشید بنابراین از شیوه‌های چانه‌زنی خود استفاده کنید.

 

در شهرهای بزرگ چین برای خرید به کدام مراکز و بازارها مراجعه کنیم؟

 

 

بازارهای محلی شانگهای

 

 

بازار پارچه Shiliu Puhong Qixiang

این بازار پارچه خیلی شبیه به بازار پارچه مورد بعد است که به آن خواهیم پرداخت با این تفاوت که ساکت‌تر است و گردشگران کم‌تری با گیجی در اطراف آن پرسه می‌زنند. در این بازار سه طبقه خیاط‌ها و پارچه فروشی‌های زیادی را پیدا خواهید کرد که پارچه‌هایی از ابریشم، کتان، پشم و پنبه را پیدا کنید. اکثر فروشندگان بازار به صورت دست و پا شکسته‌ای انگلیسی صحبت می‌کنند اما اگر قصد معامله‌ای پیچیده را دارید و یا می‌خواهید جنسی که مدنظر دارید را توضیح داده و پیدا کنید بهتر است با خودتان یک مترجم کار بلد ببرید.

 

 

Shiliu Puhong

 

 

بازار پارچه بوند جنوبی

اگر رویای لباسی خاص را دارید و یا می‌خواهید نوعی از پارچه ک‌یاب را پیدا کنید این بازار سه طبقه پر از پارچه و خیاط‌خانه را بگردید و به چیزی که می‌خواهید برسید. در این بازار همه چیز از کت و شلوار مردانه گرفته تا پیراهن زنانه را یک هفته‌ای به شما تحویل می‌دهند. بهترین کار در این بازار اینست که مدل مورد علاقه‌تان را بر روی پارچه جدیدتان پیاده کند و با لباسی نو و زیبا به خانه برگردید. با وجود این که برخی از خیاط‌ها به انگلیسی کمی آشنا هستند اما بهتر است برای دادن سفارش لباس با خودتان مترجم ببرید.

 

راهنمای کامل خرید در شانگهای

 

 

بازارهای محلی شانگهای

 

 

بازار عینک طبی شانگهای

عینک یکی از وسیله‌های شخصی و پرکاربردی است که بیشتر مردم تا زمانی که آسیبی به آن وارد نشوند عوضش نمی‌کنند. اگر قصد دارید بعد مدت‌ها عینک‌تان را عوض کنید احتمالا این بازار توجه شما را جلب کند. در این بازار دو طبقه می‌توانید بسیار متنوع و گسترده‌ای از عینک‌ها را در برندها و قیمت‌های مختلفی پیدا کنید. دوست داران هری پاتر می‌توانند عینک‌های گرد متنوعی را امتحان کنند. هر چقدر هم که مشکل‌پسند باشید شک نکنید که بین گزینه‌های این بازار کاملا گیج خواهید شد.

 

 

بازارهای محلی شانگهای

 

 

جمعه بازار مسلمانان

اگر دوست دارید فرهنگ غیرچینی‌های مقیم چین را ببینید می‌توانید به جمعه بازار مسلمانان بروید که هر جمعه در گوشه‌ای از خیابان برپا می‌شود. در این بازار گزینه‌های پیشنهادی متنوع ست بنابراین قبل از خرید قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و برای خرید غذاهای محلی مردمان آسیای شرقی کمی به آن‌ها ناخنک بزنید و بعد خرید کنید. اکثر این فروشندگان از استان ژینگجیانگ می‌آیند که غذاهایشان به شدت با سبک شرق چین تفاوت دارد. این فروشندگان بسیار مهربان و صمیمی هستند و چون خیلی ماندرین صحبت نمی‌کنند بیشتر با لبخند زدن و اشاره ارتباط برقرار می‌کنند. قبل از این که عکس بگیرید حتما از آن‌ها اجازه بگیرید. این بازار روزهای جمعه از صبح تا عصر برپا است.

 

۵ خیابان‌ معروف شانگهای برای خرید و قدم‌زدن در میان مغازه‌ها

 

 

بازارهای محلی شانگهای

 

 

بازار چای تیانشان

اگر می‌خواهید چای منحصر به فردی بخرید و سوغات ببرید اینجا نقطه‌ای‌ست که باید به آن بروید. اگر می‌خواهید خریدی راحت انجام دهید با خودتان مترجم ببرید اگر شرایطش موجود نبود ناراحت نباشید و خودتان را به چالش بکشید. با خودتان یک فرهنگ لغت ببرید و یا از مترجم گوشی استفاده کنید. اصلا نگران نباشید این فروشنده‌ها خوش‌اخلاق هستند به شما اجازه می‌دهند محصولات را ببویید و سلیقه‌تان را با آن‌ها در میان بگذارید. مشورت با این فروشندگان می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

 

 

بازارهای محلی شانگهای

 

 

دو طبقه اول این بازار را چای فروشان به خودشان اختصاص داده‌اند اما طبقه سوم مخلوطی از چای فروشی و گزینه‌های خوراکی‌ست. شما دسته زیادی از انواع چای سبز و دمنوش‌ها را در این بازار پیدا خواهید کرد.

۱۵ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران