بازارهای اجناس تقلبی در شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
بازارهای اجناس تقلبی در شانگهای

همه می‌دانیم که چین یکی از مهم‌ترین تولید کننده اجناس تقلبی در دنیاست. پس حتما جایی که بسیاری از جنس‌های فیک از آن‌جا به دیگر نقاط جهان صادر می‌شود، خود بازارهایی برای فروش نیز دارد. چندین بازار مهم در زمینه فروش اجناس تقلبی در شانگهای وجود دارد که شما می‌توانید برای خرید ارزان به آن‌جاها مراجعه کنید. در پست امروز ما هم به معرفی این بازارها برای مسافران تور چین خواهیم پرداخت و هم اینکه نکاتی در زمینه خرید در بازارهای انچنینی را برایتان لیست خواهیم کرد.

 

چند بازار فروش اجناس تقلبی در شانگهای

زمانی بازار Nanjing Xi Lu معروف‌ترین بازار در شانگهای محسوب می‌شد که البته مملو از فروشنده‌هایی بود که انواع اجناس تقلبی را به فروش می‌رساندند اما در سال ۲۰۱۶ به واسطه توسعه‌ی مراکز خرید و کم شدن تعداد مشتریانش، درهای آن‌جا بسته شد و حالا دیگر این بازار وجود خارجی ندارد. در حال حاضر بازار Fengshine که با نام "شهر تائو بائو" نیز شناخته می‌شود، یکی از جاهای بسیار معروف برای خرید انواع اجناس فیک همچون ساعت، کیف و کفش، چمدان، لباس، وسایل ورزشی، اسباب بازی و ... است. شما می‌توانید لباس‌ها و کیف‌هایی با برندهای لاکچری را به نازل‌ترین قیمت ممکن در این مکان بخرید چون مسلما این محصولات از طرف آن برند معروف ارائه نشده‌اند.

 

بهترین بازارهای محلی شانگهای برای خریدی آسان

اما در کدام بازار دیگر شانگهای می‌توان کیف‌های گوچی یا ساعت‌های رولکس را به قیمت دستفروشی خرید؟ Yatai Xinyang یک بازار نسبتا کوچک است که در ایستگاه مترو "موزه علیم و تکنولوژی شانگهای" شکل گرفته و سال‌هاست که در این مکان فعالیت می‌کند. Yatai Xinyang هم انواع پوشاک و لوازم شخصی را در خود دارد و هم می‌توانید انواع تجهیزات الکترونیک ارزان مثل فلش یا مموری و هدفون‌ و هندزفری در آن‌جا خریداری کنید.

بازار APAC Plaza که همچون هزارتویی بزرگ به نظر می‌رسد نیز، انواع اجناس فیک را به قیمتی پایین به فروش می‌رساند. هر چقدر هم که فروشنده‌های این بازار به شما گفتند که محصولاتشان اصل است و آن را به صورت تخفیفی خریداری کرده‌اند، حرفشان را باور نکنید! APAC Plaza از جاهای معروف شهر برای اجناس تقلبی به حساب می‌آید.

بازار Qipu Lu را نیز از یاد نبرید که اساسا با نام "خیابان ارزان" معروف شده و مخصوصا در زمینه‌ی اجناس و پوشاک ورزشی، یک جای بسیار محبوب برای خرید در شانگهای به حساب می‌آید. البته در این بازار انواع اجناس پیدا می‌شود و می‌توان گفت به نسبت دیگر بخش‌هایی که معرفی کردیم، این‌جا اجناس با کیفیت‌تری دارد.

 

برترین مراکز خرید شانگهای در سال ۲۰۲۰

نکاتی که در زمان خرید در بازارهای اجناس تقلبی شانگهای باید در نظر بگیرید

  • چانه زنی

شک نکنید که در تمام بازارهای این چنینی در شانگهای، فروشندگان در قیمت خود جایی برای چانه زدن و کم کردن قیمت کنار گذاشته‌اند. در این بازارها چندین مغازه‌ی مختلف همان جنس را دارند و شما بعد از این که چند جا قیمت پرسیدید، می‌توانید شروع به چانه زنی کرده و بخش خوبی از قیمت را کاهش دهید. البته به هیچ وجه در این زمینه زیاده روی نکرده و لحن دوستانه را نیز حفظ کنید.

  • مراقب محصولی که می‌خرید باشید

خیلی از فروشنده‌ها همیشه به شما می‌گویند که محصولشان اصل است و کیفیت خوبی دارد. هیچ وقت به حرف فروشنده‌ها گوش نکنید و با این باور که همه چیز در این بازارها تقلبی است واردشان شوید. در زمینه‌ی لباس و محصولات این چنینی خرید چند جنس ارزان و شیک که از روی برندهای معروف بازسازی شده‌اند، مشکلی نخواهد داشت. با این حال سعی کنید در زمینه‌ی محصولات الکترونیک و آرایشی بهداشتی، بیش از هر چیز دیگری ماقب باشید. پیشنهاد ما این است که تا حد ممکن چنین محصولاتی را نخرید، چون یک باتری تقلبی یا هندزفری بد، می‌توانید مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد یا یک محصول آرایشی بهداشتی بی کیفیت به پوست شما آسیب برساند.

  • تفاوت بین محصول کپی و تقلبی

بعضی اوقات محصولات تقلبی هستند که هیچ مشکلی ندارند آن را عنوان کنند. مثلا شما می‌بینید که آرم Adidac جایی کار شده و شما می‌دانید که این لوگو با غلط املایی نوشته شده تا به نوعی شبیه به آدیداس باشد. اما بعضی محوصلات کاملا از جنس‌های برندهای مختلف کپی می‌شوند، مثل کیف‌های گوچی که دقیقا به همان شکل هستند اما با مواد اولیه درجه دو ساخته شده‌اند. تفاوت زیادی در این دو مورد وجود دارد، اما حتی در کشورهای غربی که مسئله کپی رایت جدی گرفته می‌شود، هیچ قانونی نمی‌تواند شما را از خرید چنین محصولاتی منع کند. البته خرید فیلم‌ها و موسیقی غیر قانونی مسئله دیگری است و باید از خرید آن محصولات و همراه داشتنشان در کشورهای دیگر، خودداری کنید.

 

۵ خیابان‌ معروف شانگهای برای خرید

۰۴ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران