موارد امنیتی برای گردشگرانی که به تنهایی به دبی سفر می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری دبی
موارد امنیتی برای گردشگرانی که به تنهایی به دبی سفر می‌کنند

دبی و امارات متحده عربی یک مقصد رویایی برای کسانی است که می‌خواهند از یک سفر خانوادگی، دوستانه، ماه عسل، سفر کاری و یا یک ماجراجویی تنها، لذت ببرند. اگر هنوز به این شهر زیبای خاورمیانه سفر نکرده‌اید و قصد دارید به تنهایی با تور دبی سفر کنید، اصلا نگران احساس تنهایی‌تان نباشید؛ این شهر آنقدر زنده و هیجان‌انگیز است که حتی لحظه‌ای هم احساس تنهایی نخواهید کرد.

این شهر پر جنب و جوش، همیشه میزبان گردشگران یا کسانی است که از سراسر دنیا به امارات متحده عربی آمده‌اند، حتی در گرم‌ترین روزهای سال که تقریبا هر سال از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد. پس می‌توان گفت دبی، شهری جهانی است و آنقدر تفریح‌ها، برنامه‌ها و امکانات متفاوتی دارد که شما را راضی خواهد کرد. با این حال برای اینکه سفر سرگرم‌کننده‌تر و بدون دردسری داشته باشید، این راهنمایی‌ها را جدی بگیرید:

 

 

۱- قوانین و مقررات عمومی امارات را بخوانید

شاید خواندن قوانین و مقررات عمومی برای گردشگرانی که به شهرهای مختلف دنیا سفر می‌کنند، یک پیشنهاد خوب باشد اما برای مسافران دبی، اطلاع داشتن از قوانین شهری دبی یک پیشنهاد جدی و حیاتی است. چراکه ممکن است با یک اشتباه کوچک، کاری که انجام داده‌اید، غیرقانونی محسوب شود و شما ناچار باشید صدها یا هزاران دلار اماراتی را به عنوان جریمه بپردازید.

 

چرا مسافران دبی، باید از ابوظبی هم دیدن کنند؟

 

 

دبی

 

 

یکی دیگر از دلایل ضرورت خواندن قوانین امارات متحده عربی، این است که در این کشور رویایی رو به پیشرفت، یک فرهنگ منحصر به فرد شکل‌ گرفته است و به همین دلیل هم بسیاری از مقررات بسیاری وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از گردشگران ناشناخته و مبهم باشد.پس برای اینکه یک سفر لذت‌بخش داشته باشید، پیش از سفر از این قوانین اطلاع پیدا کنید. اگر وارد محیط جدیدی می‌شوید به علامت‌ها و نشانه‌ها دقت کنید، تا بدانید چه ممنوعیت‌هایی وجود دارد. حتی می‌توانید از راهنمای هتل درخواست کنید شما را راهنمایی کند.

 

 

۲- بهترین مکان برای اقامت پیدا کنید

هنگامی که تنها مسافرت می‌کنید، برای انتخاب محل اقامت خود، انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت. تورهای زیادی وجود دارند که بر اساس بودجه و مدت زمان اقامت‌تان، پیشنهادهای متنوعی به شما خواهند داد؛ پس سعی کنید بهترین مکان و مناسب‌ترین مکان برای خودتان را انتخاب کنید.

برای یک مسافر که به صورت انفرادی به امارات متحده عربی سفر می‌کند، انتخاب یک هتل در یک منطقه شلوغ و پر رفت‌وآمد یک پیشنهاد هوشمندانه است. در محیط‌های این‌چنینی، حتی اگر موقع استراحت‌تان، بی‌حوصله شدید، می‌توانید سری به خیابان‌های شلوغ همیشه بیدار بزنید و با دیدن رستوران‌ها، مغازه‌ها و مردم سرگرم شوید.

 

 

دبی

 

 

نکته دیگر آنکه هتلی را انتخاب کنید که به ایستگاه‌های اصلی مترو و وسایل نقلیه عمومی دیگر، دسترسی داشته باشد. این ویژگی به شما کمک می‌کند که در سراسر این شهر، رفت و آمد آسان‌تری داشته باشید و به جای پیاده‌روی‌های طولانی و یا پرداخت هزینه‌های بالا برای تاکسی‌های خصوصی، از این امکانات عمومی استفاده کنید.

 

 

۳- زندگی شبانه دبی را تجربه کنید

یکی از مواردی که بسیاری از بازدیدکنندگان و گردشگران این شهر از آن آگاه نیستند، این است که دبی یک زندگی شبانه پر جنب و جوش دارد؛ درست مانند بیشتر شهرهایی بندری در مناطق گرمسیر دنیا. این یعنی در تمام ساعت‌های شبانه روز بدون ترس و نگرانی از خلوت بودن محله‌ها، برای خودتان برنامه‌ریزی کنید.

 

هزینه تور دبی نوروز 98 را با این پیشنهادها کاهش دهید

 

 

دبی

 

 

دلیل دیگر این پیشنهاد، تجربه دیدار با مردم شب زنده‌دار و سر زدن به مراکزی است که در شب‌ها هم فعالیت می‌کنند. شاید این زندگی شبانه برای کسانی که در شهرهای معمولی دنیا زندگی می‌کنند، یک تجربه منحصر به فرد در طول زندگی‌شان باشد.

 

 

۴- به همه تورها اعتماد نکنید اما از آن‌ها کمک بگیرید

برخی از تفریحات پر شور و هیجان دبی، ممکن است در محدوده‌ای خارج از شهر واقع شده باشند، پس مثلا فکر اینکه به تنهایی به کویر سری بزنید یا از شارجه و ابوظبی دیدن کنید، را از سرتان بیرون کنید.بهترین راه این است که از آژانس مسافرتی خود در ایران درخواست کنید که تورهای روزانه را به شما معرفی کنید یا شما را راهنمایی کنید که در این شهر، می‌توانید به کدام‌یک از ارائه دهندگان تورهای روزانه شهری و خارج شهری اطمینان کنید.

 

 

دبی

 

 

اما اگر هیچیک از این کارها را انجام ندادید، نگران نباشید و از راهنمای هتل بخواهید تورهای روزانه را به شما معرفی کند. معمولا در تمام هتل‌ها افراد یا دفاتری وجود دارند که شما را به انتخاب تورهای روزانه مختلفی که دارند، ترغیب می‌کنند. این هم یک راه دیگر برای استفاده از سرویس‌های گردشگری در دبی است اما به یاد داشته باشید که هزینه این تورها، حتما از هزینه واقعی آن‌ها بیشتر خواهد بود.

 

۲۷ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران