رویایی‌ترین پارک‌های استانبول در فصل بهار

جاذبه‌های گردشگری استانبول
رویایی‌ترین پارک‌های استانبول در فصل بهار

 استانبول یکی از زیباترین شهرهای مدرن جهان از نظر تلفیق مناظر طبیعی با بافت سنتی شهری به حساب می‌آید و محبوب‌ترین مقصد گردشگری ترکیه است.طبیعت بی نظیر استانبول یکی از جاذبه‌های اصلی آن محسوب می‌شود؛ پس استانبول را پیش از تجربه یک پیک نیک در طبیعت بی‌نظیر باغ ها و پارک های آن ترک نکنید.

غذاهای استانبول و زندگی شبانه این شهر نیز بسیار دوست ‌داشتنی هستند. می‌توان گفت استانبول یکی از بهترین مناطق کره زمین برای تماشای غروب آفتاب به شمار می‌رود.در ادامه شما را با پارک‌های متفاوت و مناطق طبیعی خیره‌ کننده‌ این شهر زیبا آشنا خواهیم کرد، تا اگر برای تعطیلات نوروز ۹۸ قصد سفر با تور استانبول را دارید، حتما از این مناظر طبیعی دل‌انگیز و رویایی دیدن کنید.

 

پارک Yıldız Park

پارک ییلدیز یک پارک تاریخی و شهری در منطقه بشیکتاش استانبول، یکی از بزرگترین پارک‌های عمومی استانبول است. این پارک در محدوده ییلدیز بین کاخ Yıldız و کاخ Çırağan واقع شده است.

پارک ییلدیز بخشی از باغ امپراتوری همین کاخ بود که در سلطنت سلطان عبدالحمید دوم تنها برای ساکنان کاخ قابل استفاده بود. در حال حاضر این پارک، یک مجتمع باغ بسیار زیبا است که انواع گل‌ها، گیاهان و درختان را دارا است و یکی از مناطق طبیعی تاریخی استانبول محسوب می‌شود.

 

۸ مکان جذاب برای گشت و گذار در محله کادیکوی، استانبول

 

 

پارک Yıldız Park

 

 

این پارک مکانی بسیار معروف برای پیک نیک، به ویژه در روزهای زیبای بهاری استانبول است. استفاده و پیک‌نیک در بخش بیرونی باغ برای عموم آزاد است. این بخش شامل عمارت های Şale ،  Çadırو Malta است که در حال حاضر کاربرد کافه و رستوران برای استراحت و نوشیدن چای و صرف ناهار و صبحانه دارند. علاوه بر این در فضای کاخ دو دریاچه مصنوعی با منظره خارق العاده ساخته شده است.

 

 

پارک Emirgan Park

پارک امیرگان یکی دیگر از باغ های مهم استانبول است که در قسمت اروپایی این شهر واقع شده است. این پارک از نظر  موقعیت شهری، در نزدیکی پل سلطان محمد فاتح (پل دوم بسفر) واقع شده است.پارک تاریخی امیرگان در منطقه ساری‌یر (یکی از ناحیه‌های قسمت اروپایی استانبول) در قسمت ساحلی غربی بسفر قرار گرفته است. در قرن هفدهم، این کاغ به عنوان هدیه از طرف سلطان مراد چهارم به یکی از فرماندهان ایرانی به نام امیر گون هان پیشکش شد.

 

بازدید از جنگل بلگراد؛ یکی از جاذبه‌های طبیعی و فراموش نشدنی استانبول

 

 

پارک Emirgan Park

 

 

امروزه این پارک که حدود ۱۱۷ هکتار وسعت دارد، یکی از بهترین پارک ها برای پیاده روی و پیک نیک به شمار می آید. سه بنای تاریخی به نام‌های عمارت زرد، عمارت صورتی و عمارت سفید در این پارک وجود دارد که نام آن ها از رنگ بیرونی ساختمان گرفته شده است. این عمارت‌های بی نظیر امروزه تبدیل به کافه و رستوران شده‌اند.

یکی از دلایلی که سبب شهرت این پارک شده است، داشتن مجموعه‌‌ای بزرگ از گل‌های لاله است که هر ساله در اردیبهشت در جشنواره‌ لاله ‌ی استانبول مملو از لاله‌های رنگارنگ می‌شود.

 

 

پارک Mihrabat Nature Park

پارک طبیعت میحرابات یک پارک طبیعی واقع در بخش آسیایی استانبول در منطقه بیکوز است. این پارک در سال ۲۰۱۱ میلادی تاسیس شد. این پارک طبیعی در جنوب شرقی محله کانلیکای بیکوز در کنار تنگه بسفر واقع شده است که ۵۰ هکتار  مساحت دارد.ویژگی منحصر به فرد پارک میحرابات،مشرف بودن آن به منظره جذاب تنگه بسفر و پل سلطان محمد فاتح است که منظره‌ای تماشایی را برای بازدیدکنندگان این پارک فراهم کرده است.

 

 

Mihrabat Nature Park

 

 

پارک طبیعت برنامه‌های تفریحی زیادی از قبیل مسیر های پیاده روی و پیست دوچرخه سواری به صورت روزانه به بازدید کنندگان ارائه می‌دهد. همچنین در طبیعت شگفت انگیز این پارک مکان‌هایی برای پیک نیک (به خصوص در آخر هفته ها) برای عموم قرار داده شده است. زمین های بسکتبال و فوتبال در فضای روباز برای بازی و سرگرمی تعبیه شده است که مخصوصا برای جوانان جذابیت زیادی دارد.

 

گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس

 

 

Mihrabat Nature Park

 

 

در کنار همه این امکانات تفریحی و رفاهی، یک رستوران در فضای باز و مجموعه‌ای از فست فودهای بیرون‌بر برای میان وعده بازدیدکنندگان فعالیت می‌کنند. جالب است بدانید که استفاده از پارک طبیعت برای رویدادهایی مانند مراسم عروسی، کنسرت موسیقی و جلسه‌های رسمی و غیررسمی مجاز است.

۲۹ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران