سواحل بکر و کاوش نشده‌ی گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
سواحل بکر و کاوش نشده‌ی گوا

همه ما می‌دانیم اغلب مسافرانی که با تور هند سفر می‌روند حتما در گوا هم توقف خواهند کرد. با این همه باز هم چیزهایی در گوا وجود دارد که مردم دیدن آن‌ها از دست می‌دهند. گوا از مقاصد گرمسیری و بسیار زیبای هند است که تایلند کوچک را به هند برده است. اکثر مردم می‌روند تا از امکانات آبی آن استفاده کنند اما گوا با زیبایی‌هایش چیزهای بیشتری برای ارائه دارد که باید آن‌ها را هم دید. ما در این پست به معرفی سواحل کاوش نشده گوا می‌پردازیم.

 

 

آگوندا

آگوندا در کنار یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای گوا واقع شده است. در واقع این روستا و محیط اطرافش غیرتجاری و به نوعی کم توسعه یافته‌تر است و به همین دلیل گشت و گذار در آن مجانی بوده و هیچ هزینه‌ای برای شما نمی‌تراشد. تنها نقطه توریستی این ساحل کلیسای سنت آنه است که به خوبی از آن محافظت شده و چهره‌ای متفاوت به ساحل بخشیده است. آگوندا یکی از چهار محلی‌ست که لاک پشت‌های سبز برای لانه‌سازی در ماه سپتامبر به آن می‌روند. شما می‌توانید در امتداد ساحل قدم بزنید و از محیط آرام آن لذت ببرید.

 

نوروز ۹۸، فستیوال رنگ‌ها را در گوا بگذرانید

 

 

آگوندا

 

 

بتالباتیم

یکی از ناشناخته‌ترین نقاط گوا که در نزدیکی به ساحل کلوا در قسمت جنوبی آن واقع شده بتالباتیم است. ساحل به طور کلی دنج و خلوت است و تنها چند اقامتگاه در آن وجود دارد. قسمتی از ساحل در سمت راست به داخل دریا انشعاب پیدا کرده و زیبایی منحصر به فردی را به وجود آورده که توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید. توصیه می‌کنیم از مسیر اصلی قدم بزنید که از مسیری شنی و باریک پوشیده از درختان نخل و نارگیل عبور کرده و از تماشای منظره دیدنی اطراف لذت ببرید.

 

 

بتالباتیم

 

 

آروسیم

آروسیم یکی از سواحل دور آفتاده و بسیار دنج گواست که به راحتی نمی‌توان آن را پیدا کرد. اما همین ویژگی دقیقا چیزیست که از این ساحل تجربه‌ای ارزشمند می‌سازد. دامنه ساحلی به آرامی در دریا پیش روی کرده و عمق خیلی خوبی را برای شنا فراهم آورده است. مخصوصا اگر افراد جوان‌تر با شما باشند بدون هیچ خطری می‌توانند به بازی بپردازند. با وجود ماسه‌های سفید و ساحل تمیز آروسیم شبیه به تکه‌ای از بهشت به نظر می‌رسد. یکی از جذابیت‌های رفتن به این ساحل مسیر پیدا کردن آنست.

 

گردشی لذت‌بخش با کشتی‌های کروز در آب‌های گوا

 

 

آروسیم

 

 

ساحل ashwem

آشوم بخشی از ساحل دوقلوی آشوم مرجیم است که هر دوی آن‌ها برای گردشگران ناشناخته هستند. این ساحل برای استراحت و داشتن اوقاتی خصوصی بسیار مناسب است. شما می‌توانید در این ساحل پیک‌نیک کنید و در آن به شنا و حمام آفتاب بپردازید. در این ساحل دل‌انگیز قدم بزنید و از تماشای مناظر سبز و آبی آن لذت ببرید. مردم محلی در قسمت سنگی ساحل به شکار خرچنگ‌ها می‌روند. تماشای فعالیت آن‌ها نیز در محیط ساحل می‌تواند جذاب و جالب باشد.

 

 

ashwem

 

 

ساحل ماندرم

این ساحل زیبا و سفید دارای مسیری صاف برای گشت و گذار، و پیاده‌روی است. مانارم یکی از سواحل شگفت‌انگیز گواست که متاسفانه ناشناخته باقی مانده و باید بیشتر از این‌ها مورد توجه قرار بگیرد. در واقع ساحل پایین‌تر قرار داشته و با ارتفاعی کم درختان نخل دور دور آن را احاطه کرده‌اند. به همین دلیل هم هست که جدا از زیبایی‌های بصری و تلفیق سبز درختان و آبی دریا، ساحل از آرامشی معنوی نیز برخوردار شده است.

 

با بهترین اقامتگاه‌های ساحلی گوا آشنا شوید

 

 

ساحل ماندرم

 

 

واگاتور کوچک

واگاتور کوچک ساحلی کاوش نشده است که بین شمال آنجونا و جنوب واگاتور واقع شده است. شما می‌توانید خیلی راحت و با بالا رفتن از تپه‌ای شیب‌دار به این ساحل زیبا برسید. بر روی یکی از سنگ‌های ساحلی به طرز زیبا و هنرمندانه‌ای چهره شیوا کنده شده که نباید دیدن آن را از دست بدهید. دور تا دور این ساحل را تپه‌های شیب‌دار سرسبزی احاطه کرده و سطح ساحل صاف و مناسب پیاده‌روی است. واگاتور کوچک یکی از سواحل زیبایی‌ست که توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید.

 

 

واگاتور کوچک

 

 

کُلا

کلا تمثیل کوچکی از بهشت را جلوی چشمان شما مجسم می‌کند. یک طرف آن را تالابی زیبا و طرف دیگرش را ساخلی ماسه سفید احاطه کرده است. بعد از این که به دیدن کُلا بروید واقعا متعجب خواهید شد که چرا چنین قسمت زیبا و چشمگیری کاوش نشده و پنهان باقی مانده است. شما می‌توانید در امتداد زیبای این ساحل قدم بزنید و از تماشای زیبایی‌هایش لذت ببرید، سوار قایق شوید و از زاویه‌ای دیگر به ساحل نگاه کنید و یا روی یکی از تخت‌های آفتابی دراز بکشید ویتامین دی جذب کنید از گوش دادن به صدای دریا لذت ببرید.

 

 

کُلا

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 07 مرداد 1398)

نظرات کاربران