۶ فعالیت متفاوت در مسکو که اغلب گردشگران به فکر انجامشان نیستند

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۶ فعالیت متفاوت در مسکو که اغلب گردشگران به فکر انجامشان نیستند

کرملین، همیشه اولین جایی برای بازدید است که به ذهن گردشگران در زمان سفر با تور روسیه به مسکو می‌افتد. موزه‌ها، بنای ورودی و باغ زیبای الکساندرووسکی مسلما ارزش دیدن دارند، اما در میان هیاهوی جاهای این چنینی، بسیاری فعالیت‌های لذت بخش مسکو نادیده گرفته می‌شوند. میدان سرخ برج اسپاسکایا و دیگر ابنیه جذاب مسکو نیز دقیقا همین حالت را دارند. حالا در مطلبی که امروز برایتان تهیه کرده‌ایم، به سراغ ۶ فعالیتی رفته‌ایم که کم‌تر به سراغ آن‌ها می‌روند، اما مسلما جذابیت ویژه‌ای برایتان خواهند داشت.


۱- از بازی‌های KHL دیدن کنید


روسیه یکی از برترین کشورهای دارای لیگ هاکی است که ۲۹ تیم در لیگ آن با نام KHL شرکت می‌کنند. مسابقات این ورزش هر آخر هفته میلادی در شهرهای بزرگ آن برگزار می‌شود و بلیط ورودی به آن‌ها از ۵ دلار آغاز می‌شود. این قیمت نسبت به مسابقات ورزشی در بسیاری از کشورهای جهان بسیار پایین است و این امکان را به شما می‌دهد تا در هیجان بسیار بالای استادیوم‌ مسکو، به تماشای یکی از این مسابقات بنشینید. برای اینکه از تقویم بازی‌ها با خبر شوید تا ببینید که امکان دیدن آن‌ها در زمان سفر برایتان وجود دارد، از این آدرس تاریخ بازی‌ها را دنبال کنید.

 

۵ مکان دیدنی در مسکو که دید متفاوتی از شهر به شما خواهد داد

 

 

بازی‌های KHL

 


۲- اسکیت بر روی سقف آسمان‌خراش


روس‌ها عاشق زمستان و فعالیت‌های زمستانی هستند که اتفاقا مدت آن نیز در این کشور طولانی بوده و از اواخر اکتبر آغاز و تا اوایل آوریل ادامه پیدا می‌کند. از جمله فعالیت‌های محبوب در بین مردم این کشور، اسکیت‌ سواری در مراکز عمومی همچون پارک گورکی یا میدان سرخ است. اواخر سال ۲۰۱۶ اما یک پیست اسکی عمومی در بالای برج ۸۵ طبقه OKO ساخته شد که ۳۵۴ متر از سطح زمین فاصله داشت. لذت اسکیت سواری بر روی این پیست عمومی، نفس را در سینه‌ی شما حبس می‌کند.

 

 

مسکو

 


۳- گردش با قایق در آب‌های یخ زده‌ی رودخانه


فصل قایق‌سواری در رودخانه‌ی مسکو، هیچگاه به پایان نمی‌رسد، حتی اگر این رودخانه یخ زده باشد. اتفاقا با توجه به اینکه قایق‌های مخصوص زمستانی شما را به گردش در این آب می‌برند، تماشای نمای یخ زده در کنار شهر برفی، یکی از زیباترین منظره‌هایی است که در زمان سفر خود به مسکو خوهید دید. در این مسیر شما پارک گورکی، هتل رادیسون رویال، کاخ کرملین، برج استالینن و بسیاری نقاط معروف را خواهید دید می‌توانید از یکایک آن‌ها عکس تهیه کنید. جالب اینکه این سفر تنها برایتان ۱۰ دلار تمام می‌شود که البته هزینه‌ی سفارش غذا یا نوشیدنی از رستوران به صورت جدا محاسبه خواهد شد.

 

بهترین جاذبه‌های مسکو برای کودکان

 

 

مسکو

 


۴- در بلندی‌ها غذا بخورید


با توجه به اینکه مسکو در سال‌های اخیر، با سرعت زیادی به سمت مدرنیزه کردن شهر پیش رفته و می‌خواهد گردشگران زیادی را به خود جلب کند، رستوران‌های لوکس زیادی در آن پدید آمده که چند نمونه از برترین آن‌ها بر روی بالاترین نقاط برج‌های شهر بنا شده‌اند. جاهایی همچون رستوران خرگوش سفید که در کنار ارائه غذایی معرکه، نمایی فوق‌العاده از مسکو را به شما هدیه می‌کند. به این منظور شما می‌توانید از رستوران‌های مختلفی که در برج‌های Ostankino و Federation استفاده کنید که البته مراکزی ارزان برای سفارش غذا نیستند. نکته جذاب اینکه این رستوران‌ها در فضاهای شیشه‌ای ساخته شده‌اند و به راحتی در زمستان نیز می‌توانید در آن غذا بخورید.

 

 

مسکو

 


۵- تابستان‌ها دوچرخه سواری کنید


وقتی هوا خوب باشد، دوچرخه سواری بهترین راه برای گردش در مسکو است. دوچرخه‌های کرایه‌ای در نقاط مختلفی همچون پارک مرکزی در اختیارتان قرار می‌گیرد و شما می‌توانید در مسیری دوار از تپه‌ی گنجشک، پارک گورکی، باغ نسکوچنی و چند جای دیگر دیدن کنید. کرایه دوچرخه بسیار ارزان است و کل این گردش زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

 

۱۰ تفریح رایگانی که در سفر به مسکو باید انجام دهید

 

 

مسکو

 


۶- خرید کنید


وقتی صحبت از دبی یا بانکوک می‌شود، همه به یاد خرید می‌افتند اما بسیاری از کسانی که به مسکو سفر می‌کنند، به هیچ وجه به فکر خرید در این شهر نیستند، با این حال از سال ۲۰۱۴ چندین مرکز خرید بسیار خوب در مسکو ساخته شده که بر خلاف بسیاری از شهرهای گردشگرپذیر، در میان آن‌ها، نمونه‌های بسیار خوبی برای خرید مقرون به صرفه پیدا می‌شود. البته مراکز خرید لوکس نیز در این شهر زیادند که آن‌ها نیز هم برای خرید و هم برای تفریح جایی عالی محسوب می‌شوند. از جمله چند مرکز خرید محبوب در مسکو می‌توان به GUM، TSUM، Chapurin و Vladimir Mikhailov اشاره کرد.

 

پارک‌های زیبای مسکو؛ به‌دور از هیاهوی شهر ریلکس کنید و از طبیعت لذت ببرید

 

 

مسکو

۲۷ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران