فعالیت‌های جادویی زمستانی در مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
فعالیت‌های جادویی زمستانی در مسکو

روسیه کشوری بزرگ و زیبا با جاذبه‌های طبیعی و توریستی است که هر گوشه و کنار آن چیزی برای ارائه دارد. مسکو یکی از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای این کشور است که در تمام طول سال می‌‌توان از گردش و سفر به آن لذت برد. با این که در زمستان‌ها هوای مسکو سرد و برفی می‌شود، اما خوشبختانه تور مسکو همیشه و برای هر فصلی پیشنهادات شگفت‌انگیزی دارد. در اینجا شما را برای گشت و گذاری زمستانی در مسکو همراهی می‌کنیم.

 

به رینگ اسکیت روی یخ VDNH بروید

پارک VDNH مسکو (که به اصطلاح ‘vedeenkha’ شناخته می‌شود) اکنون به یک پیست بزرگ اسکیت روی یخ مجهز شده است. هنگام اسکیت بازی می‌توانید در اطراف بناهای باستانی که با سازه‌های هنری معاصر و نمایش‌های نور تزیین شده‌اند گشت و گذار کنید. چه تازه کار باشید چه حرفه‌‌ای فرقی ندارد سعی کنید در محیط گشت بزنید و لذت ببرید. اسکیت ندارید؟ مشکلی نیست VDNH اسکیت‌های اجاره‌ای نیز در دسترس قرار داده است. اگر اسکیت روی یخ بلد نیستید، بین مسیرهای خیره کننده چراغ‌های سفید و آبی برفی پر زرق و برق فواره معروف به "دوستی مردم" سرگردان شوید، یا در یکی از قهوه‌خوری‌ها و اسنک فروشی‌ها استراحت کنید و چیزی بخورید. برای آرامش بیشتر، در فضای بیرونی رستوران‌های عجیب و غریب بنشینید، یا بین درختان آرام پوشیده از برف قدم بزنید و به داخل این پارک عظیم بروید. این پارک در فاصله کوتاه پیاده‌روی از استگاه متروی VDNH قرار دارد.

 

گردشی هنرمندانه در سالن‌های درجه یک تئاتر مسکو

به پارک گورکی بروید

پارک گورکی مسکو که محبوب همه خانواده‌است معمولا مملو از هنرمندان پر جنب و جوش، پر از نوازندگان دوره‌گرد، کلاس‌های رقص و بسیاری از فعالیت‌های دیگر است. در زمستان، پارک گورکی میزبان اسکیت روی یخ، باشگاه نویسندگان، تورهای هدایت شده، و مجسمه‌های یخی هنری می‌شود. از بعد اسکیت سواری از قدم زنی آرام در اطراف دریاچه لذت ببرید و یا به یکی از گالری‌ها و یا کافه‌ها بروید و چیزی بخورید. همچنین چندین نمایشگاه جذاب در داخل پارک برگزار می‌شود. پارک گورکی در فاصله کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای از ایستگاه متروی Oktyabrskaya یا Park Kultury فاصله دارد.

به تئاتر استانیسلاوسکی بروید

این تئاتر که درست در مرکز مسکو و در خیابان Pushkinskaya واقع شده علاوه بر قطعات کلاسیک اجرای باله مدرن نیز به نمایش در می‌آورد. به محض این که وارد سالن می‌شوید دکوراسیون آبی و سفید آن توجه شما را به خود جلب می‌کند، در حالی که این تنها بخشی از جذابیت‌های این سالن تئاتر است. این یکی از فعالیت‌های لوکس و مقرون به صرفه‌ای است که می‌توانید انجام دهید. این تئاتر بین ایستگاه مترو Tverskaya و Mayakovskaya واقع شده است.

 

بهترین جاذبه‌های مسکو برای کودکان

در بازار Sokolniki طعم‌های جدیدی بچشید

شما می‌توانید این بازار را در فاصله کمی از ایستگاه متروی سوکولنیکی پیدا کنید. وقتی به بازار می‌رسید مردمی را می‌بینید که در حال چانه‌زنی و پرسیدن قیمت اجناس هستند، هوای اطراف از بوی غذاها و خوراکی‌های مختلف بسیار خوش و مطبوع است، شما به وضوح می‌توانید شادابی و نشاط را در هوا حس کنید. غرفه‌های این بازار عموما با کوهی از لوازم دست‌ساز سنتی، میوه‌ها و سبزیجات پر شده‌اند. خوراکی‌های خوشمزه و رنگی مانند گوجه فرنگی، توت فرنگی، و همچنین انواع ادویه‌ها را پیدا کنید. بوی کباب و قهوه تازه در هوای سرد مسکو به جذابیت گشت و گذار شما می‌افزایند. اگر از بازارگردی لذت می‌برید خبر خوب برای شما این بازار بسیاری از نمایشگاه‌های کریسمس که در روزهای جشن سال نو در مکان‌هایی مانند پارک گورکی، میدان سرخ، میدان پوشکینسکایا و بسیاری از جاهای دیگر برگزار می‌شوند را میزبانی می‌کند.

در موزه هنرهای مدرن مسکو (MMOMA) بگردید

در موزه هنرهای مدرن مسکو شما می‌توانید از تماشای مجموعه‌ دائمی از انواع هنرهای آوانگارد دیدن کنید. این موزه آثار امروزی هنرمندان مسکو مانند: ایلیا کاباکوف و ولادیمیر یاکوولف و سایر هنرمندان مشهور مانند هنری روسو، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی را به نمایش گذاشته است. MMOMA همچنین میزبان چندین رویداد هنری، کارگاه‌های آموزشی خلاقانه، مطالعات جذاب فن‌آوری‌های جدید در هنرهای تجسمی و حتی تورهای راهنمای آموزنده به زبان انگلیسی یا روسی هم می‌شود. اینجا یکی از موزه‌های مهم روسیه به شمار می‌رود.

 

معرفی ۷ اسپای معروف مسکو

در خیابان همیشه جذاب Tverskaya سرگردان شوید

یکی از خیره کننده‌ترین مناظر مسکو در قلب یکی از معروف‌ترین خیابان‌های روسیه واقع شده است. خیابان Tverskaya میزبان مجموعه‌ای از کافی شاپ‌های دنج، کلوپ‌های جذاب، رستوران‌های متنوع و رنگارنگ و همچنین بسیاری از موزه‌های معروف است. در واقع خیابان Tverskaya به میدان سرخ، تئاتر بلشوی و مرکز خرید GOOM ختم می‌شود. گشت و گذار در این خیابان باید همیشه جزو برنامه گردشگران تور روسیه باشد چه برسد به زمستان‌ها که با وجود هوای سرد و چراغ‌های رنگی زیبا جای بی‌نظیری برای عکاسی می‌شود.

۰۲ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران