معرفی ۵ سینمای متفاوت در مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
معرفی ۵ سینمای متفاوت در مسکو

یکی از کارهایی که بسیاری از ایرانی‌ها در سفر به کشورهای خارجی انجام می‌دهند، دیدن فیلم‌های روز دنیا بر پرده‌ی سینماست. این مهم با توجه به محدودیت‌هایی که سینماهای ایرانی دارند، برای خیلی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ترجیح می‌دهند یک بار هم که شده، یک نوبت تماشای فیلم در سینمای مقصدی که به آن سفر کرده‌اند را تجربه نمایند. اگر قصد سفر با تور روسیه به مسکو را دارید، در نظر داشته باشید که بسیاری از سینماهای مسکو، فیلم‌ها را به صورت دوبله روسی پخش می‌کنند. به همین خاطر ما بر آن شدیم، تا چند مورد از سینماهایی که فیلم‌ها را با زبان اصلی پخش می‌کنند، به شما معرفی نماییم.

 

  1. 5 Zvezd

این سالن که معنی لغوی اسمش به معنای "۵ ستاره" است، در قلب شهر واقع شده و با توجه به فاصله‌ی دو دقیقه‌ای از ایستگاه مترو Novokuznetskaya، به راحتی می‌توانید به آن جا دسترسی داشته باشید. ۶ سالن در این مجموعه وجود دارد که اکثر آن‌ها فیلم‌های روز را پخش می‌کنند و بعضا بتوانید فیلمی از فصل قبل اکران را نیز در میانشان پیدا کنید. این فیلم‌ها در سانس‌های غروب به بعد، عموما به صورت زبان اصلی و زیرنویس روسی پخش می‌شوند و بلیط آن‌ها نیز نسبت به چند سینمای لوکس شهر ارزان‌تر بوده و حدود ۳۰۰ روبل (۵ دلار) خواهد بود. متاسفانه یک دوگانگی عجیبی در سایت ۵ Zvezd وجود دارد و با این که فیلم‌ها با زبان اصلی پخش می‌شوند، اما سایت این سینما کاملا روسی است!

 

 هتل‌های تاریخی و نمادین در مسکو 

 Zvezd

 

آدرس:  Bolshoi Ovchinnikovsky lane, 16 (Arcadia mall)

 

  1. Zvezda

این سالن سینما که همانطور که حدس زده‌اید نامش "ستاره" است، با دیگر سالن‌های شهر متفاوت بوده و به همین دلیل کلا حضور در آن می‌تواند یک تجربه جالب برایتان باشد. صندلی‌ها در تنها سالن این سینما که فقط ۶۰ نفر گنجایش دارد، به دور میزهای گرد چیده شده و شما همانطور که می‌توانید سفارش نوشیدنی دهید، فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید. پرده‌ی بزرگ و با کیفیتی برای این سالن در نظر گرفته شه و همچنین بلیط آن نیز همچون سینمای قبلی حدود ۳۰۰ روبل است. فصای هنری و آرام و پخش فیلم‌های روز دنیا از ویژگی‌های این سالن است اما متاسفانه برای دیدن برنامه‌ی این سینما در وبسایتش نیز، مجبورید از مترجم گوگل کمک بگیرید.

 

 ۱۲ حقیقت جذاب درباره مسکو (قسمت اول) 

 Zvezda

 

آدرس: Zemlyanoi Vall street, 18/22 bld. 2

 

  1. Pioneer

در Pioneer که چند سالن مختلف دارد و نزدیک به ایستگاه‌های Studencheskaya و Delovoy Tsentr قرار گرفته، شما می‌توانید فیلم‌های روز دنیا را دنبال کنید، اما چیزی که این مجموعه را متفاوت از دیگر انتخاب‌ها ما می‌کند، پخش فیلم‌های قدیمی‌تر و هنری، فیلم‌های مستقل و همچنین فیلم‌های از سینمای اروپا است. اگر اهل فیلم‌های هنری هستید، Pioneer بدون شک باید انتخاب شما باشد، مخصوصا این که سایت آن نیز انگلیسی بوده و به راحتی می‌توانید به برنامه‌ی فیلم‌ها دسترسی داشته باشید. بلیط این سینما البته بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ روبل و بسته به فیلم متغیر است.

 

 Pioneer

 

آدرس: Kutuzovsky prospect, 21, bld. 1

 

  1. Tsentr Dokumentalnogo Kino

"مرکز فیلم مستند" روزانه  ۵ یا ۶ فیلم در سالن خود به نمایش در می‌آورد که هم فیلم‌های جدید مستند و هم فیلم‌های قدیمی را شامل می‌شود. تمامی فیلم‌ها با زبان اصلی و زیرنویس روزی منتشر می‌شوند و به همین دلیل گردشگرانی که مشتاق دیدن مستندهای مطرح در سالن سینما هستند، می‌توانند از بودن در این مکان به خوبی لذت ببرند. Tsentr Dokumentalnogo Kino در کنار موزه مسکو واقع شده و می‌توانید هنگام بازدید از آن محل، دو ساعتی را نیز برای دیدن یک مستند زیبا صرف کنید.

 

 معرفی ارزان‌ترین هتل‌های مسکو برای اقامتی مقرون به صرفه 

Tsentr Dokumentalnogo Kino

 

آدرس: Zubovsky boulevard, 2, bld. 7

 

  1. Illusion

آخرین پیشنهاد ما در این لیست ۵ تایی به یکی از قدیمی‌ترین سینماهای مسکو ختم می‌شود که در سال ۱۹۶۶ افتتاح شده است. مجموعه سینمایی Illusion دارای چندین سالن سینماست که چند مورد آن همیشه به فیلم‌های روز روسی و هالیوودی اختصاص داشته که به زبان اصلی پخش می‌شوند. در کنار این‌ها سالن‌هایی هستند که به پخش فیلم‌های کلاسیک شوروی و اروپا مشغولند و فیلم‌های جالبی را پخش می‌کنند. همچنین یک سالن VIP بسیار شیک و راحت به همراه پذیرایی نیز در Illusion گنجانده شده که در آن نیز می‌توانید به دیدن فیلم مشغول شوید. همین تنوع باعث شده شما رنج قیمتی بلیط بین ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ روبل داشته باشید. طبق معمول سایت این سینما نیز به زبان روسی است و با به وسیله مترجم، از برنامه‌ی پخش فیلم‌ها مطلع شوید.

 

 Illusion

 

آدرس: otelnicheskaya Naberezhnaya, 1/15

۰۸ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران