طبیعت‌گردی در دریاچه لاکپشت تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
طبیعت‌گردی در دریاچه لاکپشت تفلیس

تفلیس یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان است که در فصل بهار و تابستان به یکی از بهترین نقاط ارزان دنیا برای سفر کردن تبدیل می‌شود. شهری پر از جاذبه‌های طبیعی و مدرن. پر از تاریخ و روح. پر از مردمانی مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی. شهری که با بهترین و لذیذترین غذاها از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که هتل‌ها و خانه‌های درجه یک و تمیزی برای اقامت دارد. در سفرتان با تور گرجستان به این شهر اگر به دنبال یک جای عالی برای کمپ‌زدن و گشت و گذاری طبیعت‌گردانه هستید همراه ما باشید تا دریاچه‌ی لاکپشت این شهر را خدمتتان معرفی کنیم و به این مکان جذاب و سرسبز سری بزنیم.

 


دریاچه‌ی لاکپشت بهشتی گمشده در دل سرسبزی‌ها


در ارتفاع ۶۸۶ متری از سطح دریا و در جاییکه چشم‌اندازی بی‌نظیر از طبیعت به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد، دریاچه‌ای واقع شده است که یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهر تفلیس به حساب می‌آید. دریاچه‌ای که به شکل لاکپشت است و میانگین عمق کل آن ۱.۷ متر است. دریاچه‌ای که بر اثر رانش زمین به وجود آمده است و آبش از رودهای ورزیس خووی، کر و آب باران تامین می‌شود. دریاچه‌ای که ۳۴ هزار متر مربع وسعت دارد و دور و اطرافش در روزهای تابستانی و بهاری پر از رویداد است. در روزهای سرد زمستانی نیز با بهترین نوشیدنی‌ها در بهترین کافه‌ها از بازدیدکنندگانش پذیرایی می‌کند.

 

تفلیس، مکانی برای رویارویی فرهنگ‌های مختلف جهان

 

 

دریاچه‌ی لاکپشت

 


تفریحاتی که با رفتن به دریاچه‌ی لاکپشت می‌توانید انجام بدهید


بازدید از این دریاچه یعنی ساختن یک روز پر از تفریح و نشاط. یعنی ساختن یک خاطره‌ی فراموش نشدنی از سفر به گرجستان. تفریحات زیر از مهمترین اتفاقاتی است که با رفتن به این دریاچه می‌توانید رقم بزنید.

 

 

دریاچه‌ی لاکپشت

 


۱- تله کابین سواری


این دریاچه در یک نقطه‌ی کوهستانی و در ارتفاع واقع شده است و همین امر باعث شده، تله کابین یکی از جذاب‌ترین مسیرهای رسیدن به دریاچه باشد. هنگامیکه از ارتفاع و سوار بر کابین می‌توانید زیر پایتان سرسبزی‌ها و دره‌ها را نگاه کنید و از ترس به هیجان و شوق بیایید. تله کابین این منطقه از تفلیس در سال ۱۹۶۵ میلادی تاسیس شده است و امروزه با کابین‌های مدرن بازدید کنندگان این دریاچه را در زمانی به اندازه ۸ دقیقه به دریاچه می‌رساند. تله کابین این دریاچه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب فعال است و کابین‌هایش ظرفیت ۱۲ نفر را دارند.

 

۱۱ مکان فوق‌العاده در تفلیس که شب‌ها تا دیرهنگام می‌توانید در آنها بمانید و تفریح کنید

 

 

دریاچه‌ی لاکپشت

 


۲- گردش در مسیر دور دریاچه


گرداگرد این دریاچه یک مسیر بی‌نظیر است برای انواع تفریحات مانند قدم‌زدن، دویدن و تن به نسیم و باد سپردن، ورزش کردن، دوچرخه‌سواری و دیگر تفریحاتی از این دسته. بدون شک اینپیاده‌روی در این مسیر یکی از خاطره‌های فراموش نشدنی شما از سفر به تفلیس خواهد بود.

 

 

دریاچه‌ی لاکپشت

 


۳- شنا


بخش‌هایی از این دریاچه به کسانی اختصاص داده شده است که به شنا کردن علاقه‌مند هستند. در روزهای گرم تابستانی و معتدل بهاری شنا کردن می‌تواند حسابی حال شما را به جا بیاورد.

 

پنج مکان دیدنی در تفلیس که باید ببینید

 

 

دریاچه‌ی لاکپشت

 


۴- قایق‌سواری


اگر از شنا کردن در این دریاچه لذت نمی‌برید و نمی‌خواهید این کار را انجام بدهید به شما توصیه می‌کنیم با قایق به دل آب این دریاچه بزنید و روی سطح آن شناور شوید. پارو زدن در این دریاچه برای شما فرصت بی‌نظیر پر آرامشی را پدید می‌آورد که شاید در هیچ کجای تفلیس چنین آرامشی را باز نیابید.

 

 

دریاچه‌ی لاکپشت

 


۵- زیپ لاین


در نزدیکی این دریاچه یکی از بهترین و معروف‌ترین زیپ‌لاین‌های گرجستان واقع شده است. زیپ‌لاینی که شاید به اندازه‌ی زیپ‌لاین‌های جنگل‌های حاره‌ای نقاط شگفت‌انگیز دنیا شما را به هیجان نیاورد اما حالتان را به خوبی‌ها دگرگون می‌کند. زیپ‌لاینی که مسیری طولانی ندارد و با سرعت خیلی زیاد شما را به جلو نمی‌راند. از همین رو برای نوجوانان و کسانیکه به دنبال هیجان‌های سرسام‌آور نیستند بسیار مناسب است.

 

یک تور پیاده‌روی فوق‌العاده در تفلیس برای سفری دلچسب‌

 

 

دریاچه‌ی لاکپشت

 


۶- کمپ‌زدن


یکی از بهترین نقاط تفلیس برای کمپ‌زدن اطراف همین دریاچه است. پیرامون این دریاچه را آلاچیق‌های پرشمار پوشانده‌اند تا شما در آنها احساس امنیت و راحتی داشته باشید و بتوانید هرچقدر که می‌خواهید در نزدیکی این دریاچه بمانید و خوش بگذرانید.

 

 

دریاچه‌ی لاکپشت

 


۷- رستوران‌ها و کافه‌ها


به هرکجای جهان برای سفر بروید شکم‌گردی یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید انجام بدهید و باید انجام بدهید. در سفر به تفلیس نیز می‌توانید برای نوش جان کردن بهترین غذاهای گرجی به رستوران‌ها و کافه‌های دور و اطراف این دریاچه بروید و درحالیکه بهترین مناظر طبیعی را پیش رویتان دارید از آنچه نوش جان می‌کنید نهایت لذت را ببرید.

 

زیباترین نقطه‌های تفلیس برای عکس‌های جذاب اینستاگرامی

 

 

 

دریاچه‌ی لاکپشت

 


۸- زمین بازی کودکان


اگر خانوادگی به تفلیس رفته‌اید انتخاب این دریاچه برای تفریح کردن یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید انجام بدهید. چرا که علاوه بر امکانات رفاهی مناسب و خوب مخصوص خانواده‌ها، امکانات تفریحی نیز برای کودکان و خردسالان دارد. زمین بازی کودکان این منطقه از تفلیس اگرچه کوچک است اما یکی روز بامزه و خاطره‌انگیز برای آنها می‌سازد.

 

 

دریاچه‌ی لاکپشت

 


امکاناتی که دریاچه‌ی لاکپشت در اختیار گردشگرانش قرار می‌دهد


این منطقه از تفلیس امکانات مناسب رفاهی و تفریحی برای بازدیدکنندگانش فراهم آورده است که امکانات تفریحی آن خدمتتان عرض شد اما از مهمترین امکانات رفاهی آن می‌توان به اختصاص آلاچیق‌ها و مکان‌هایی برای کمپ‌زدن، سرویس‌های بهداشتی تمیز و مناسب، پارکینگ و رستوران‌هایی مطمئن اشاره کرد.

۲۵ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران