گردش در محله فاتح استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردش در محله فاتح استانبول

استانبول پر از مناطق مختلف و محلات توریستی متنوع است که هر کدامشان جذابیت منحصر به فردی ارائه می‌دهند. فاتح یکی از محله‌های بزرگ و سنتی در منطقه‌ای مرکزی است که همچون شهری کوچک در دل استانبول واقع شده و اطرافش را بخش‌های دیگری همچون شاخ طلایی، ایوب، تنگه بسفر و دریای مرمره پوشانده است. این منطقه تاریخی به دلیل جامعه مذهبی‌اش از سنتی‌ترین بخش‌های استانبول هم شناخته می‌شود. بیایید در سفر با تور استانبول با هم برترین جاذبه‌های این محله را بررسی کنیم.

 

 

از مسجد فاتح دیدن کنید

این مسجد تاریخی در بین سال‌های ۱۴۶۲ تا ۱۴۷۰ توسط سلطان احمد فاتح ساخته شد و در بالای بالاترین تپه و محل دفن امپراطورهای بیزانس ساخته شده است. مسجدی که امروزه می‌بینید نسخه بازسازی شده ساختمان اصلی است که در زلزله‌ای سنگین بخش‌های زیادی از آن از بین رفته بود. به داخل بروید و از تماشای طراحی داخلی مسجد لذت ببرید، سپس به آرامگاه سلطان احمد یکی از عبادتگاه‌های محبوب استانبول بروید.

 

۸ مکان جذاب برای گشت و گذار در محله کادیکوی، استانبول

 

 

 مسجد فاتح

 

 

آدرس: Ali Kuşçu Mahallesi, Hattat Nafiz Cd No:6, 34083 Fatih/İstanbul, Turkey

تلفن: +902125246410

 

 

یک کتاب بخرید

شما می‌توانید بازار کتاب دست دوم فروشی ساهافلار را در کنار مسجد بایزید پیدا کنید. اگر از علاقه‌مندان به کتاب و بازارگردی باشید حتما از قدم زدن در این مکان که روشنفکران و کتاب دوستان را به سوی خود می‌کشاند لذت خواهید برد. شما می‌توانید بین حجم زیاد کتاب‌ها، نسخه‌های ارزشمند تاریخی به زبان‌های مختلف را در ژانرهای مختلف پیدا کنید. به همین ترتیب نقشه‌ها و ابزار نادر قدیمی نیز در این بازار یافت می‌شوند.

 

 

فاتح

 

 

آدرس: Beyazid Mh., Fatih, Istanbul

 

 

در گرند بازار بگردید

گرند بازار استانبول یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده دنیاست که روزانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود می‌بیند. این بازار که هر روز هفته به غیر از یکشنبه‌ها فعال است طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها را در خود جای داده است. شما به فور اقلامی مثل جواهرات، فرش و سرامیکی تا مواد غذایی و لباس را پیدا خواهید کرد. حتی اگر نمی‌خواهید خرید هم کنید باز هم گشت و گذار بین غرفه‌ها به شما شانس لمس استانبول قدیم را می‌دهد. این بازار بخش‌های مختلفی مثل درمانگاه و مدرسه هم در خود جای داده است.

 

گشت و گذار در خیابان بغداد یکی از پر رویدادترین خیابان‌های استانبول

 

 

گرند بازار

 

 

آدرس: Beyazıt Mh., Kalpakçılar Cd. No:22, 34126 Fatih/İstanbul, Turkey

آدرس: +90 212 519 1248

 

 

در فنر کاوش کنید

خیلی‌ها فنر را با بالات اشتباه می‌گیرند اما در حقیقت این محله سابقا یکی از قسمت‌های یونانی نشین استانبول بوده است. وقتی کوچه‌ها باریک‌تر و شیب خیابان تندتر شد یعنی دارید به میدان فنر نزدیک می‌شوید. شما می‌توانید در بین کوچه‌های محله پیاده‌روی کرده و از خانه‌های قدیمی دیدن کنید. به علاوه کلیسای جامع سنت جورج نیز در این محله قرار دارد. فرهنگ خاص و قدیمی فنر انتظار شما را برای کاوش می‌کشد.

 

 

میدان فنر

 

 

آدرس: Fener, Fatih, Istanbul

 

 

از ساماتیا دیدن کنید

اگر نقشه‌ها را بگردید خیلی بعید است این نقطه را بتوانید پیدا کنید زیرا اسم امروزی آن به مصطفی پاشا تغییر کرده است. این منطقه نیز مانند فنر تاریخی و پر از فرهنگ بومی است به همین دلیل کارگردانان فیلم‌ساز عاشق فیلم‌برداری در این قسمت استانبول هستند. این محله چند فرهنگی یکی از نادرترین صحنه‌های زندگی در استانبول را با هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ترک‌ها، یونانی‌ها، ارمنی‌ها و یهودی‌ها به تصویر کشیده است. شما می‌توانید در این محله کلیساهای متعدد، صومعه‌های باستانی و عبادتگاه‌های کوچک و بزرگ را کشف کنید. به علاوه خانه‌های چوبی ارمنی و بازار ماهی نیز از دیگر زیبایی‌های ساماتایا هستند.

 

گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس

 

 

ساماتیا

 

 

آدرس: Samatya, Istanbul

 

 

در منظره‌ای دلنواز غذا بخورید

اگر از افراد ماجراجویی هستید که دوست دارید زوایای مختلفی از مقصدتان را کشف کنید پس حتما به رستوران غذای دریایی روی سقفی هتل هفت تپه (Seven Hills Hotel) بروید. شما می‌توانید در غروبی دل‌انگیز یکی از میزهای رستوران را اشغال کرده و با نمایی از محله سلطان احمد و جاذبه‌های برجسته شهر غذایی درجه یک را نوش جان کنید. غروب خورشیدی زیبا در کنار المان‌های تاریخی و سنتی از زیباترین مناظر شهر را به شما هدیه می‌دهد. شاید انداختن چند عکس برای اشتراک‌گذاری هم خالی از لطف نباشد.

 

 

Seven Hills Hotel

 

 

آدرس: Cankurtaran Mh., Tevkifhane Sk. No:8, 34400 Fatih/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 516 94 97

 

 

به سلطان احمد بروید

احتمالا یکی از بهترین قسمت‌های استانبول برای گشت و گذار محله سلطان احمد باشد. این محله شگفت‌انگیز میزبان کاخ توپکاپی، ایاصوفیه، و مسجد آبی است. قطعا معماری‌های زیبای این محله شما را از گشت و گذار پشیمان نخواهد کرد. بعد از این که جاهای دیدنی را بازدید کردید در حمام ترکی آرامش را تجربه کنید.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در قسمت آسیایی استانبول

 

 

سلطان احمد

 

 

آدرس:  Sultanahmet, Fatih, Istanbul

۰۹ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران