تور مالزی فرصتی برای بازدید از باغ‌وحش مالاکا و مزرعه کروکودیل‌ها

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
تور مالزی فرصتی برای بازدید از باغ‌وحش مالاکا و مزرعه کروکودیل‌ها

شهر مالاکا در ساحل غربی مالزی قرار دارد؛ در گذشته این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر جنوب شرقی آسیا بود اما امروز به عنوان یک شهر پرطرفدار توریستی شناخته می‌شود و به همین دلیل هم در فهرست میراث تاریخی یونسکو ثبت شده است. این شهر بندری، نه تنها به خاطر فرهنگ غنی و تاریخ پرفراز و نشیب مشهور شده است، بلکه در میان بخشی از افسانه‌ای ترین مناطق طبیعی مالزی قرار گرفته است.

مزرعه پرورش کروکودیل و باغ وحش مالاکا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی مالزی است که در نزدیکی شهر مالاکا قرار گرفته است. این مجموعه از نظر بزرگی، دومین باغ وحش مالزی است. پیشنهاد می‌کنیم اگر با تور مالزی سفر کرده‌اید، حتما از این مجموعه بازدید کنید.

این مجموعه بزرگ باغ وحش، بیشتر از هزار و ۲۰۰ حیوان از ۲۵۰ گونه از سراسر دنیا را در خود جای داده‌ است. با بازدید از این مجموعه، می‌توانید تصور کنید که باغ وحش‌های گوناگونی را در سراسر دنیا، از نزدیک دیده‌اید. این مزرعه هیجان‌انگیز که در سال ۱۹۸۷ میلادی ساخته شده است، هنوز هم بزرگترین مجموعه پرورش و نمایش کروکودیل‌ها در مالزی است.

 

 

 باغ‌وحش مالاکا

 

 

حفاظت از گونه‌های در خطر

همزمان با گسترش مزرعه کروکودیل‌ها و باغ وحش، قانونی برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش در مالزی به تصویب رسید و حالا مرکز پژوهش حیات وحش، مرکز آموزش حفاظت از محیط زیست و مرکز آموزشی باغ وحش هم در این‌جا فعالیت می‌کنند.

به همین دلیل هم این مجموعه، موقعیت خوبی برای نگهداری از گونه‌های حیوانی در خطر و در حال انقراض است. گونه‌هایی مانند ببر، قناری، سرو، گوزن‌های شکاری، گوزن‌های سمبر در این جا نگهداری می‌شوند. باغ وحش مالاکا، نخستین مرکزی بود که علاوه بر حفاظت از گونه کم‌یاب و در معرض خطر نهنگ نیمه خشک سوماترا، آن را به معرض دید عمومی گذاشت.

 

 

 باغ‌وحش مالاکا

 

 

یک ماجراجویی خانوادگی

اگر به دنبال یک تفریح خانوادگی ماجراجویانه هستید، بازدید از باغ وحش و مزرعه مالاکا، بهترین انتخاب برای شما در تور مالزی است. برای بازدید از این مجموعه سه و نیم هکتاری که در یک منطقه حفاظت شده جنگلی قرار دارد، باید وقت کافی اختصاص دهید.

 

بخش‌های گوناگون

جاذبه‌های دیدنی این باغ وحش و مزرعه کروکودیل آنقدر متنوع است که می‌تواند میزبان خوبی برای افرادی باشد که با سلیقه‌های متفاوتی تور مالزی را انتخاب کرده‌اند. برخی از این جاذبه‌ها شامل این موارد است:

 

 

 باغ‌وحش مالاکا

 

 

۱- مزرعه کروکودیل

مزرعه کروکودیل، میزبان گونه‌های متفاوتی از تمساح و کروکودیل است که گونه‌های کمتر شناخته شده از این موجودات را در کنار هم جمع کرده است. گونه‌هایی مانند تمساح غول‌پیکر آمریکایی، تمساح سیاه و سفید هندی و انواع دیگر گاندوها و کروکودیل‌ها هستند. این گونه‌ها در زیستگاه باتلاق مانند که شباهت زیادی به زیستگاه طبیعی آن‌ها دارد، نگهدای می‌شوند.

 

 

 باغ‌وحش مالاکا

 

 

۲- خانه خزندگان و پستانداران

بازدید از این مرکز نگهداری از گونه‌های خاص خزندگان و پستانداران، شما را به عمق اقیانوس آرام می‌برد، اما ناگهان با دیدن مارهای کبری، برزیلِ زیبا پیشِ چشمتان می‌آید.

 

 

 باغ‌وحش مالاکا

 

 

۳-پارک آبی

اگر در یک روز آفتابی به دیدن مزرعه کروکودیل‌ها رفته‌اید، حتما وقتی را به خوشگذرانی در پارک آبی، اختصاص دهید. تفاوتی نمی‌کند که چه سن و سالی دارید، انواع مختلفی از تفریحات منتظر شما هستند، از سرسره‌های آبی کوچک برای کودکان، تا آبشارهای زیبا و تونل وحشت‌آور برای بزرگسالان. البته به خاطر داشته باشید برای ورود به این پارک تفریحی آبی، باید بلیت جداگانه تهیه کنید.

 

 

 باغ‌وحش مالاکا

 

 

۴- پارک پرندگان

این پارک یک موقعیت ایده‌آل برای علاقه‌مندان به محیط زیست و پرندگان است. گونه‌های فراوانی از پرندگان رنگارنگ و عجیب که تنها در برنامه‌های مستند حیات وحش دیده‌ایم، در این فضای رویایی زندگی می‌کنند. در این پارک، شما می‌توانید پرواز آزادانه گونه‌های مختلفی از پرندگان را در یک فضای سرسبز تماشا کنید.

 

 

 باغ‌وحش مالاکا

 

 

۵- باغ گیاهان

باغ گیاهان درست در میان یک جنگل طبیعی حیرت‌انگیز است که شما را به یاد جنگل‌های بارانی می‌اندازد؛ هرچند که بسیاری از گردشگران از امکانات اندک این پارک گلایه دارند، هنوز هم تعداد زیادی از گردشگران برای لذت بردن از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری به باغ گیاهان سر می‌زنند. برخی از گونه‌های گیاهی در این مجموعه نگهداری و حفاظت می‌شوند.

 

 

 باغ‌وحش مالاکا

 

 

۶- مجموعه دیدنی مینیاتوری مالزی

در این مجموعه مینیاتوری، ۱۳ جاذبه مالزی در ابعاد کوچک، نمایش داده شده است که یک موقعیت ارزشمند برای کودکان و نوجوانان کنجکاو است.

 

 

 باغ‌وحش مالاکا

 

 

برنامه‌های ویژه

علاوه بر این نمایش‌ها و برنامه‌های جنبی دیگری هم وجود دارد، که می‌توانید برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید، شامل:

 

۱- نمایش کروکودیل‌ها

نمایش کروکودیل‌ها فرصتی برای رو در رو شدن با نوعی از وحشت‌آورترین موجودات زنده روی زمین را به شما خواهد داد. در این نمایش، می‌توانید از نزدیک انواع کروکودیل‌ها را ببینید، و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید.

 

 

 

 

 

۲- برنامه‌ مشارکت در غذا دادن به کروکودیل‌ها

این برنامه‌ها بیشتر در روزهای آخر هفته و تعطیلات رسمی یا فصل‌های توریستی ارائه می‌شوند اما برای آنکه برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید، بهتر است پیش از مراجعه به این باغ وحش و مزرعه، برنامه‌ها را روی وب‌سایت آن چک کنید.

 

 

 

۱۷ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران