طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی

مالزی به زیبایی‌های طبیعی‌اش معروف است. کشوری که می‌توان آن را به دو بخش تقسیم کرد. نیمه‌ی غربی که به آسیا چسبیده و نیمه‌ی شرقی که به سمت بورنئو است. سرزمینی مملو از جلوه‌های متفاوت طبیعی و زیستگاه‌های مختلفی که موجودات متفاوتی را مامن است. همین امر باعث شده تعداد زیادی پارک‌های ملی در این کشور ساخته شود وعده‌ی بی‌شماری برای بازدید از این طبیعت بیکران با تور مالزی راهی سفر شوند ما در این پست قصد داریم ۱۰ مورد از برترین‌هایشان را برایتان لیست کنیم.

 


۱- پارک ملی گونونگ مولو


پارک ملی گونونگ مولو شاید مهم‌ترین پارک ملی مالزی باشد. جایی زیبا که تنوع محیطی بسیار بالایی داشته اما رسیدن به آن اصلا ساده نیست و یا باید به وسیله‌ی هلیکوپتر خود را به آنجا برسانید یا اینکه از طریق قایق‌های مخصوص از رودخانه به این مکان بروید. چیزی که این پارک ملی را تا این حد معروف کرده صخره‌های خاص و باستانی آن است که برای میلیون‌ها سال در این نقطه به مرور به این شکل در آمده‌اند.

 

 ۵ نقطه‌ی فوق‌العاده در مالزی که از شلوغی گردشگران در امان مانده

 

 

پارک ملی گونونگ مولو

 


۲- پارک ملی تامان نگارا


هر چیزی که از یک پارک ملی بخواهید در این مکان وجود دارد. از صخره‌های زیبا تا مسیرهای عالی برای کوه‌پیمایی، مکان‌هایی عالی برای ماهی گیری تا نقاط خاصی با دهکده‌هایی که نشان از فرهنگ و پیشینه مالزی دارد. در کنار این‌ها باید جنگل‌های متنوع و زیبا، دشت‌های گل، حیات وحش بسیار جذاب و نقاط مختلفی را نیز در نظر گرفت که به هر گوشه‌اش چشم بچرخوانید، یک جلوه‌ی جذاب و خارق‌العاده از جادوی طبیعت را مشاهده خواهید کرد.

 

 

پارک ملی تامان نگارا

 


۳- پارک ملی کینابالو


این مکان یکی از متنوع‌ترین نقاط جهان از نظر تنوع زیستی است. بیش از ۴۵۰۰ نوع گونه‌ی حیوانی و عمدتا پرندگان مختلف در این منطقه زندگی می‌کنند که البته اغلب آن‌ها در بهار از گوشه گوشه جهان به کینابالو می‌آیند. کینابالو در واقع بلند‌ترین کوهستان مالزی با بیش از ۴۰۰۰ متر ارتفاع نیز هست و در این ارتقاع چندین نقطه‌ی استثنایی از جمله چند برکه و رودخانه زیبا را در خود پناهان کرده است.

 

 با برترین و معروف‌ترین تم‌پارک‌های مالزی آشنا شوید

 

 

پارک ملی کینابالو

 


۴- پارک ملی باکو


با صخره‌های زیبایی که راه خود را به دریا باز می‌کنند، پارک ملی باکو بدون شک یکی از دیدنی‌ترین نقاط مالزی است. مسیرهای پیاده‌روی این محل که در میان جنگل‌ها و دشت‌ها ادامه پیدا می‌کند، شما را به تعداد زیادی از دیدنی‌ترین مناظر کشور می‌رساند و در این راه، میان جنگل‌های بارانی تعداد بی‌شماری انواع موجودات زیبا از جمله چندین نوع میمون و شانپازه را مشاهده خواهید کرد. بخش‌های زیادی از این پارک ملی نیز تنها به واسطه قایق قابل دسترسی است و از ساحل می‌توانید به آن برسید.

 

 

پارک ملی باکو

 


۵- پارک ملی گونونگ گادینگ


این پارک ملی کوهستانی مجموعه‌ای از انواع گل‌های خاص و بعضا نادر را در خود دارد، اما این تنها بخشی از دیدنی گونونگ گادینگ به حساب می‌آید. در بخش‌های مرتفع‌تر پارک شما با چندین و چند آبشار بسیار زیبا در قلب جنگل مواجهید که همچون مرواریدی در دل درختان پنهان شده‌‌اند و راهنماها در مسیرهایی مشخص شما را به دیدنشان خواهند برد. در میان تمام گل‌ها و زیبایی‌ها، اما مهم‌ترین ویژگی‌ این پارک که بسیاری را به خود جلب می‌کند، رافلسیا، بزرگ‌ترین گل‌های جهان است که در این مکان می‌روید.

 

 زیباترین پارک‌های ملی مالزی که باید از آن‌ها بازدید کنید

 

 

پارک ملی گونونگ گادینگ

 


۶- پارک ملی نیا


این پارک ملی به واسطه داشتن مجموعه‌ای بزرگ از غارهایی که بیش از ۴۰ هزار سال پیش انسان‌ها در آن‌ها زندگی می‌کردند معروف است. این مکان یکی از مهم‌ترین سایت‌های باستان شناسی در مالزی محسوب شده و در آن اسناد و اشیا زیادی از جمله ابزار شکار، نجاری، زیورآلات و از این دست به دست آمده است. به غیر از این خصیصه‌، پارک ملی نیا به واسطه جنگل‌های زیبایی که در کنار این غارها قرار گرفته، مجموعه‌ای بی‌نهایت زیبا و منحصر به فرد را ساخته که دیدار از آن به همه توصیه می‌شود.

 

 

پارک ملی نیا

 


۷- پارک ملی سیمیلاجائو


این پارک ملی در سواحل مجاور جزیره‌ی برونئو واقع شده و به خاطر اکوسیستم‌های مختلفی که دارد معروف است. همین اکوسیستم‌های مختلف هستند که باعث شده‌اند در هر بخشی از این پارک ملی بزرگ، محلی دیدنی و متفاوت وجود داشته باشد. از سواحل با شن‌های سفید و آب‌های شفاف گرفته تا جنگل‌های زیبا و صخره‌هایی که با شکل خاصشان چشم هر کس را به خود خیره می‌کند. یکی از بهترین فعالیت‌ها در این پارک ملی، سواری بر قایق و دیدن نمای باز از سواحل زیبای پارک ملی سیمیلاجائو است.

 

 

 پارک ملی سیمیلاجائو

 


۸- پارک ملی تپه‌های لامبیر


اگر چه تپه‌های این پارک ملی از نظر قد و بالا آنقدرها بلند نیستند، اما به واسطه چیزهایی که برای عرضه دارند، وزن کافی برای کشاندن گردشگران به این محل را دارند. جایی بسیرار زیبا با درختانی بلند و زیبا و مجموعه‌ای بسیار جذاب از انواع حیوانات و پرندگان که در محیط سرسبز و مملو از جذابیت این پارک ملی در مکانی محافظت شده زندگی می‌کنند. در کنار اینها چندین آبشار زیبا و آبگیرهایی با آب‌های تمیز و شفاف نیز وجود دارد که باعث می‌شود بازدیدکنندگان بتوانند لحظاتی در کنار آن‌ها به استراحت و عکاسی بپردازند.

 

 راهنمای پیاده روی رویایی در جنگل‌های مالزی

 

 

پارک ملی تپه‌های لامبیر

 


۹- پارک ملی تانکو عبدالرحمن


بهشتی زیبا متشکل از ۵ جزیره‌ی مختلف که با هم پارک ملی تانکو عبدالرحمن را تشکیل می‌دهند. آب شفاف و زیبای پیرامون این جزایر یکی از بهترین نقاط مالزی برای غواصی و دیدن حیات وحش زیر آب است. در روی آب نیز مسلما می‌توانید انواع ورزش‌های آبی را تجربه کنید. اما خارج از این تفریحات همیشگی، خود این جزایر مملو از دیدینی‌های طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه، چندین و چند برکه‌ی دیدنی و تعداد زیادی پرندگان مختلف است که برای دیدنشان مسیرهای بسیار راحتی را باید بپیمایید.

 

 

پارک ملی تانکو عبدالرحمن

 


۱۰- پارک ملی اندو رومپین


نام این پارک ملی از دو رودی گرفته شده که از داخل این مکان می‌گذرد. رودهای زیبایی که در کنار خود جنگل‌های بارانی را شکل داده‌اند که قدمتشان به ده‌ها میلیون سال قبل باز می‌گردد. این رودخانه‌ها مسبب جاذبه‌های زیادی در این پارک ملی هستند، از برکه‌هایی با آب‌های زمردین و آبشارهایی که به آن‌ها می‌ریزد، دشت‌های زیبا در دل جنگل‌های انبوه و بازه‌ی گسترده‌ای از حیوانات و پرندگان مختلف که در این محیط محافظت شده به زندگی مشغولند.

 

 

 

اندو رومپین

۰۳ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران