طبیعت‌گردی در دل زیباترین برکه‌های چین

جاذبه‌های گردشگری چین
طبیعت‌گردی در دل زیباترین برکه‌های چین

چین آنقدر پهناور است که از هر جلوه‌ی طبیعی که در ذهن داشته باشید ، مطمئنا می‌توانید زیباترین و بکرترینش را در این سرزمین پیدا کنید. از جنگل‌های سحرانگیز تا دریا و بیابان و هر چیزی که فکرش را کنید. بخشی از زیبایی‌های این کشور برکه‌های متفاوتی است که گاهی به صورت طبیعی شکل گرفته‌اند و گاهی به صورت مصنوعی ساخته شده‌اند. در مطلب امروز و با تور چین به سراغ این برکه‌های زیبا رفته‌ایم تا بهترینشان را به شما معرفی نماییم.

 


۱- برکه کینگ‌های در منطقه کینگ‌های


همچون برکه‌ی ایندیگو در تبت یا کوکونور در مغولستان، کینگ‌های بدون هیچ شکی زیباترین برکه‌ و البته بزرگ‌ترین برکه آب شور در چین است. زیبایی‌های این برکه از شکوفه‌های طلایی تا آب آبی درخشان و پس‌زمینه‌ای به طرح کوهستان‌ها به خوبی در قاب دوربین شما خواهد درخشید، مخصوصا اگر بین ماه‌های جولای تا آگوست به سراغ این مکان بروید. بیش از ۴۰ رود به این برکه می‌ریزد و خود آن نیز با چهار کوهستان که از ۳۶۰۰ تا ۵۰۰۰ متر ارتفاع دارند محاصره شده است. دیدنی‌های این منطقه تمامی ندارد، از کوهستان ریوئه تا رودخانه دائوتانگ تنها بخشی از جلوه‌های این مکان به حساب می‌آید و بعد از یک بار سفر به این مکان رویایی، مسلما خواهید خواست که بارها و بارها به دیدنش بروید. نکته مهم دیگر اینکه این برکه به جمعیت پرندگانی که در آن زندگی می‌کنند مشهور است و بهترین زمان برای دیدن از این پرندگان بین ماه‌های آوریل تا جولای خواهد بود.

 

راهنمای گردش در دیوار بزرگ چین

 

 

برکه کینگ‌های 

 


زمان مناسب برای بازدید از آن: بین یک تا دو روز

 


۲- برکه کاناس در ژینجیانگ


این برکه هم در خاک مغولستان واقع شده و هم در خاک چین و یکی از زیباترین نقاط این کشور پهناور به حساب می‌آید، نقطه‌ای که به آن باغ خدایان و سرزمین پریان لقب داده شده است. در این منطقه چند پارک ملی، پارک ملی جنگلی، مناطق محافظت شده و میراث‌های فرهنگی چین جا خوش کرده‌اند که با تلفیق آن‌ها در زمینه‌ی زیبا و بی‌نظیر طبیعت جلوه‌ای بی‌نهایت زیبا پیدا نموده‌اند. در نقاط عمیق این برکه، عمق آب به ۱۸۸ متر نیز می‌رسد که باعث شده با یکی از برکه‌های آب شیرین عمیق در چین مواجه باشید. بخش زیادی از آب این برکه نیز از آبی که به واسطه آب‌ شدن برف‌های کوه به وجود می‌آید و البته رود کاناس تامین می‌شود. اگر به دیدن این برکه رفتید خلیج ماه و خلیج وولونگ را به هیچ وجه از دست ندهید که از برترین نقاط برکه کاناس به حساب می‌آیند. بهترین زمان برای سفر به این منطقه نیز بین ماه‌های جون تا سمپتامبر خواهد بود.

 

 

 برکه کاناس

 


زمان مناسب برای بازدید از آن: بین یک تا دو روز

 


۳- برکه نامستو در تبت


این برکه یکی از سه برکه متبرک بودایی‌های تبت به حساب می‌آید. جایی رویایی که به واسطه وجود کوه‌های برفی در اطرافش و آب آرام و شوری که با دشت‌های بزرگ احاطه شده و ابرهایی که به واسطه ارتفاع این برکه از سطح دریا با آن آمیخته شده‌اند، گویی از دل قصه‌ها بیرون آمده است. اسم این برکه به معنای بهشت است و بارها از طرف نشنال جئوگرافی چین به عنوان یکی از برترین نقاط طبیعی چین انتخاب شده است. بهترین زمان ممکن برای رفتن به این نقطه بین ماه‌های جون تا سمتامبر است و البته به واسطه تفاوت دما بین صبح و شب شما به تجهیزات گرمایی خوب احتیاج دارید و البته مهم‌تر اینکه حتما باید به وسیله تورهای گردشی مخصوص به این نقطه برده شوید که این تورها از خود پکن یا شانگهای نیز برگزار می‌شوند.

 

معرفی ۶ باغ زیبای چین، شکوه در هم تنیدگی طبیعت و معماری

 

 

 برکه نامستو

 


زمان مناسب برای بازدید از آن: بین یک تا دو روز

 


۴- برکه تیانچی در کوهستان چانگ‌بای


برکه‌های آتش‌فشانی عموما مناطق زیبایی هستند و برکه تیانچی نیز نه تنها از این قائده مستثنی نیست، بلکه زیبایی منحصر به فردی نیز دارد. اگر در بهترین زمان ممکن یعنی بین ماه‌های جولای تا سپتامبر به سراغ این مکان زیبا بروید با برکه‌ای آرام و بسیار زیبا مواجه خواهید شد که در حبس کوهستان گیر افتاده است. دشت‌های سرسبز نیز از بخشی از آن را در بر می‌گیرند و همه‌ی این‌ها مجموعه‌ای بی‌نظیر از زیباترین منظره ممکن را می‌سازند. سه مسیر از غرب، شرق و جنوب کوهستان گردشگران را به این نقطه می‌رساند. مسیر جاده‌ای بخش زیادی از راه مسافران را به راحتی منتقل می‌کند و به همین واسطه رسیدن به این برکه بسیار ساده خواهد بود.

 

 

  برکه تیانچی

 


زمان مناسب برای بازدید از آن: نصف روز

 


۵- برکه غربی در هانگژو


اگر قرار باشد برکه‌ای شاعرانه را از میان برکه‌های چین مثال بزنیم، بدون شک باید برکه‌ی غربی هانگژو را انتخاب کنیم. این برکه تنها میراث فرهنگی دنیا در چین، یکی از ده نقطه برجسته چین و مهم‌ترین دیدنی هانگژو محسوب می‌شود. جایی که سو شی از شاعران برجسته چینی در مدحش شعری سروده و گردشگران زیادی هر ساله از آن دیدن می‌کنند. هانگژو به واسطه فاصله دو ساعته از شانگهای، در دسترس‌ترین برکه‌ی لیست ما نسبت به مقاصد گردشگری اصلی چین است، جایی که بدون هیچ دردسری می‌توانید به سراغ آن رفته و از زیبایی‌های طبیعی و سازه‌هایی که پیرامونش ساخته شده دیدن کنید.

 

پنج مکان زیبا که در سفر پاییزی به چین باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

 برکه غربی

 


زمان مناسب برای بازدید از آن: نصف روز

 


۶- برکه‌ی هزار جزیره در هانگژو


حالا که به راحتی می‌توان به سراغ هانگژو رفت، این برکه‌ی خاص را نیز در لیستمان و در آخر مقاله بگنجانیم. این برکه ۵۷۳ کیلومتر مربع وسعت داشته و در عمیق‌ترین نقطه‌اش ۱۰۰ متر عمق دارد. این برکه تعداد بسیار زیادی جزایر کوچک سرسبز در خود دارد که در زمان پاییز به شکلی باورنکردنی زیبا و چشم‌نواز می‌شوند، مخصوصا اینکه در کنار آب‌های شفاف و آبی قرار گرفته و جلوه‌ای دو چندان می‌یابند. بخش‌هایی از این برکه با طراحی‌های خاص، به شکل باغی واقع در آب نیز در آمده تا زیبایی‌های طبیعی این منطقه شگفت‌انگیز با معماری خاص ترکیب شده جایی متفاوت را شکل دهد. اگر چه به این نقطه هزار جزیره می‌گویند، اما مجموعه‌ی جزایر این برکه حدودا بیش از ۳۰۰ مورد است و از مهم‌ترینشان می‌توان جزیره میفنگوان، جزیره اژدها و جزیره‌ی چونان اشاره کرد.

 

 

  برکه‌ی هزار جزیره

 


زمان مناسب برای بازدید از آن: ۵ تا ۶ ساعت در هر بخش

۱۹ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران