بازدید از غار نمکی و تنگه‌ی چاهکوه؛ دو جاذبه‌ی هیجان‌انگیز و رازآلود قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
بازدید از غار نمکی و تنگه‌ی چاهکوه؛ دو جاذبه‌ی هیجان‌انگیز و رازآلود قشم

قشم یکی از بهترین جزیره‌های جنوب ایران است که هرساله توریست‌های داخلی و خارجی زیادی را به خودش می‌کشاند. جزیره‌ای با شفاف‌ترین آب‌ها و مهربان‌ترین مردمان. جزیره‌ای با بیشترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری که می‌شود زیر سقف آسمان پرستاره‌اش شبانه‌روزی خوش را پشت سر گذاشت. جزیره‌ای برای ماجراجویی‌ها. در سفرتان با تور قشم به این این جزیره اگر به دنبال بازدید از دو مکان طبیعی هیجان‌انگیز هستید همراه ما باشید تا غار نمکی و تنگه‌ی چاهو این شهر را که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند خدمتتان معرفی کنیم.

 


بازدید از تنگه‌ی چاهو


بازی باد و آب در گذر زمان با سنگ‌ها و صخره‌ها فضایی را در جزیره‌ی قشم به وجود آورده است جادویی و رویایی. فضایی که در آن می‌شود به عمق رفت و هزارتویی هیجان‌انگیز را گام زد و پشت سر گذاشت. فضایی بی‌نظیر در انحصار برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها. فضایی اعجاب‌انگیز. فضایی که طبق شواهد تاریخی حدود ۴۰۰ سال پیش مکانی برای نگهداری آب باران بوده است و به نوعی کاربری سد داشته است و در گذر زمان به این شکل درآمده است. البته هنوز هم در برکه‌ها و گودال‌هایش آب باران جمع می‌شود. عمق این دره در حدود ۱۰۰ متر است که می‌توانید آن را با پای خودتان کشف کنید، به دیواره‎هایش دست بکشید و هرچقدر می‌خواهید در آن زمان صرف کنید.

 

 بهترین گردش‌های یک روزه به اطراف قشم را بشناسید 

 

 

 تنگه‌ی چاهو

 


بهترین زمان بازدید از این جاذبه‌ی شگفت‌انگیز در طول سال فصل‌های پاییز و زمستان است. چرا که در فصل‌های بهار و تابستان قشم گرم است و این گرما مسافران را اذیت می‌کند. البته این تنگه در انحصار دیواره‌هایست و باعث می‌شود هیچگاه خورشید مستقیم به آن نتابد اما شرجی بودن و گرم بودن هوا در بهار و تابستان به طور کلی سبب می‌شود بازدید از این تنگه آنقدرها هم که باید لذت‌بخش نباشد. بهترین زمان بازدید از این دره در طول شبانه‌روز نیز به هنگام غروب آفتاب و ساعاتی پس از آن است. زمانی که آسمان قشم از ستارگان پرنور فرش می‌شود و از دل این تنگه می‌توانید به آنها نگاه کنید.

 

 

 تنگه‌ی چاهو

 


برای بازدید از این تنگه به شما توصیه می‌کنیم حتما کفش مناسب به پا داشته باشید. چرا که زمین ناهموار این دره اگر کفش نامناسب داشته باشید باعث می‌شود اذیت شوید. به غیر این مورد حتما اگر در فصل تابستان و بهار به بازدید از این دره می‌روید کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید و مهم‌تر از همه یادتان باشد یک بطری آب به همراه خود داشته باشید و البته یک دوربین عکاسی با کیفیت. چرا که عکس‌های درجه یکی از حضور خودتان در این تنگه می‌توانید بیندازید. عکس‌هایی فوق‌العاده برای شبکه‌های اجتماعی و پروفایلتان.

 


بازدید از غار نمکدان


غار نمکی قشم یکی از طولانی‌ترین غارهای نمکی جهان است که ۶۴۰۰ متر طول دارد. اندازه‌ای که به همه‌جایش نور نمی‌رسد و دریاچه‌ها و حوضچه‌هایی جذاب را در خودش جای داده است. غاری شگفت‌انگیز که طبق مطالعات باستان‌شناسان دانشگاه شیراز عمر نمک‌هایش به ۵۷۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد و نمک‌هایش خاصیت دارویی دارند و به ویژه برای ورزشکاران مناسب هستند. غاری که برای رسیدن به آن باید پیاده‌روی کنید و بدون شک این پیاده‌روی یکی از جذاب‌ترین پیاده‌روی‌های شما در سفر به قشم خواهد بود.

 

  گشت و گذار ماجراجویانه در غار رازآلوده خربس قشم 

 

 

 غار نمکدان

 


به میانه‌های این غار اگر قدم بگذارید می‌توانید دریاچه‌ای زیبایی از نمک را ببینید که رفتن به آن برای سلامتی‌تان مفید است. دریاچه‌ای که نه تنها به لحاظ بصری و زیبایی که به لحاظ خواص دارویی نیز جالب توجه است. جدای از دریاچه، این غار از گنبدهایی تشکیل شده است که ارتفاع آنها تا ۲۰ متر می‌رسند. این غار یکی از جاذبه‌های خاص شهر قشم محسوب می‌شود که بازدید از آن اندکی جزو تجربه‌های غیرتوریستی به حساب می‌آید. بنابراین اگر سر ماجراجویی دارید به شما توصیه می‌کنیم کفش خوب بپوشید، به اندازه‌ای که باید خوراکی‌های قابل حمل، کم حجم و پرانرژی برای خودتان بردارید و بروید به خارج از شهر قشم که این غار در آن واقع شده است.

 

 

 غار نمکدان

 


برای دسترسی به این غار باید به سمت غرب جزیره‌ی قشم سفر کنید و پس از پشت سر گذاشتن فرودگاه قشم، ۶۰ کیلومتر در جاده‌ی شوسه برانید تا به نزدیکی‌های دهانه‌ی آن برسید. در نگاه اول رفتن به این غار شاید برایتان اندکی مشکل باشد اما اگر به صورت خانوادگی و یا دسته‌جمعی به قشم سفر کرده‌اید به راحتی می‌توانید سوار تاکسی شوید و به دیدن این غار بروید.

۱۹ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران