بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام

هوشی مین، مهم‌ترین شهر گردشگرپذیر ویتنام محسوب می‌شود. شهری مدرن و بسیار زیبا که در کنار مراکز خرید و سازه‌های امروزی، دیدنی‌های متفاوت و حتی خارق‌العاده‌ای نیز در خود دارد. همین موضوع باعث شده تا غذاهایی از سراسر ویتنام به این شهر راه پیدا کرده و در جو همیشه بیدار آن، در کنار بازارها و خیابان‌ها یافت شوند. غذاهای خیابانی عمدتا آماده برای خوردن هستند، به همین خاطر در هنگام سفارش به سرعت قابل خوردن هستند و اینکه ارزان‌تر از غذاهای رستوران‌ها در آمده، عمدتا مزه‌ی بسیار خوبی نیز دارند. اما بد نیست قبل از سفر با تور ویتنام کمی در مورد انواع غذاهای خیابانی در هوشی‌ مین بدانید.

 


Banh Cuon


یکی از غذاهای محبوب در بین خارجی‌ها رول‌های برنجی هستند که با ترکیبی از گوشت و قارچ‌های مخصوص پر شده و بخار پز می‌شوند. غذایی نسبتا سبک و بسیار خوشمزه که از پیش آماده شده و به محض سفارش تحویل داده می‌شوند. این دست غذاها از ایام دور در کشورهای شرق آسیا مخصوصا ویتنام باب بوده‌اند و خود ویتنامی‌ها نیز آن را بسیار سفارش می‌دهند. این غذا عموما با کمی سبزی و سالاد تازه خورد شده سرو می‌شود و بسته به جایی که آن را سفارش می‌دهید، مخلفات آن متفاوت است.

 

 ۱۰ رستوران برتر دالات ویتنام برای خوردن بهترین غذاهای سنتی

 

 

 Banh Cuon

 


Pho


سوپ نودل مخصوص تایلندی‌ها Pho نام دارد. اما چیزی که این سوپ نودل را متفاوت کرده، آب مرغی است که در آن استفاده می‌شود. این آب مرغ به صورت آرام پز و از پخت استخوان به مدت طولانی آماده شده و موقع سفارش نودل‌ها در این آب مرغ آماده شده و در کنارش کمی هویچ، پیاز سرخ شده و چند چیز دیگر اضافه می‌شود. کلیت این سوپ نودل به این ترتیب است اما هر جا چیزهایی به آن اضافه می‌شود و هر آشپزی ادویه‌جات خود را به آن اضافه می‌کند.

 

 

  Pho

 


Com Tam


کوم تام در لغت به معنی برنج نیم دانه است و این غذا در واقع برنج نیم‌دانه پخته شده است که در کنار آن چیزهایی همچون یک تکه گوشت، یک تخم مرغ سرخ شده، کمی قارچ بخارپز و ... سرو می‌شود. کوم تام هم مثل خیلی دیگر از غذاهای خیابانی، زیر دست هر آشپزی شکلی به خود می‌گیرد. بعضی کمی گوجه در کنارش خورد می‌کنند و بعضی دیگرخیار. یک سس خاص اما همیشه در کنار این غذا قرار می‌گیرد که ترکیبی از آب مرغ غلیظ شده به همراه سس ماهی، سیر خرد شده، فلفل قرمز، شکر و کمی آب لیمو است. غذای بسیار خوشمزه و البته کامل که قیمتی مناسب دارد و برای کسانی که می‌خواهند با بودجه‌ای مناسب ناهاری کامل بخورند، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

 

۱۰ کافه و کافی شاپ عالی در دالات شهر زیبایی‌های ویتنام

 

 

 Com Tam

 


Hu Tieu Nam Vang


یکی دیگر از سوپ‌های نودل خیابانی و معروفی است که در ویتنام در بین گردشگران بسیار محبوب است اما در اصل از کامبوج وارد این کشور شده است. این غذا با آب گوشت درست شده و در آن نودل برنج استفاده می‌شود و بعد از پخت نودل کاسه را با تخم مرغ آب پز، گوشت پخته شده، میگو، چند نوع سبزی و چند چیز دیگر پر می‌کنند و بعد از چند لحظه سوپ قابل سرو است. نکته دیگر اینکه بعد از خشک شدن آب سوپ، در آن از سس سویای فراوان برای طعم‌دار کردن آن استفاده می‌کنند.

 

 

  Hu Tieu Nam Vang

 


Goi Du Du


این غذا که به سالاد پاپایا هم معروف است، خیلی به سالادهای اروپایی شبیه است، اما ترکیباتش از گیاهان و سبزیجات محلی همچون پاپایا، سبزی‌های محلی، تکه‌های ماهی‌های پخته شده، میگو، گوشت ریش شده، سس ماهی و چند چیز دیگر است که به آن طعمی متفاوت می‌دهد. اگر چه Goi Du Du غذای خیلی سیرکننده‌ای نیست، اما از بهترین غذاهای خیابانی ویتنام محسوب می‌شود که می توانید در هوشی مین آن را سفارش دهید.

 

 

  Goi Du Du

 


Bot Chie


این غذا از نوع خاصی خمیر استفاده می‌شود که آن را در روغن سرخ می‌کنند و سپس در کنارش یک سس مخصوص می‌‌گذارند تا به وسیله این سس خورد می‌شود. خمیر این نان‌های بند انگشتی شبیه به نان‌های چینی است و طعمی شبیه به دونات دارد اما به واسطه نداشتن کرم شیرینی یا شکر در آن، اصلا شیرین نیست و کاملا به عنوان یک میان وعده یا غذای سبک در کنار بازارها پیدا می‌شود.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام

 

 

  Bot Chie

 

 

۱۷ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران