تفریح‌ها و سرگرمی‌های رایگانی که می‌توانید در پوکت به انجام برسانید

جاذبه‌های گردشگری پوکت
تفریح‌ها و سرگرمی‌های رایگانی که می‌توانید در پوکت به انجام برسانید

پوکت یکی از محبوب‌ترین مقاصد تایلند برای سفر مجردی، خانوادگی، به همراه دوستان یا دو نفره است. البته کسانی که قصد سفر به بزرگ‌ترین جزیره تایلند را دارند، اشتباها به آن‌ها گفته می‌شود که در این شهر تنها باید هزینه کنید و برای هر چیزی نیاز به خرج کردن است. اما این جزیره انتخاب‌های خوب رایگانی نیز پیش پای شما می‌گذارد تا بخش‌هایی از سفر با تور تایلند به این جزیره را بدون اینکه نگران خالی شدن جیبتان باشید به تفریح مشغول شوید.

 


۱- استفاده از سواحل زیبا پوکت


شما به یک جزیره سفر می‌کنید! پس به راحتی به چندین چند ساحل معروف از جمله کارون، سورین یا کاتا دسترسی دارید که برای تفریح و استراحت در آن‌ها نیاز نیست هیچ مبلغی بپردازید. آب‌ شفاف اطراف پوکت به شما این اجازه را می‌دهد تا به راحتی در زیبایی‌های دنیای زیر آب تایلند غرق شده و به شنا کردن، تماشای ماهیان مختلف و بسیار فعالیت‌های دیگر بپردازید. حتی اگر در زمانی که در تایلند هستید، ماشین کرایه کرده باشید، می‌توانید به سراغ سواحل اطراف شهر بروید که خلوت‌تر و دنج‌تر هستند تا لذتی دو چندان ببرید.

 

۱۰ هتل ساحلی مجلل پوکت در ساحل پاتونگ

 

 

سواحل زیبا پوکت

 


۲- تماشای مناظری که هیچ‌جای دیگر نظیرش را نمی‌بینید


شاید با خود فکر کرده باشید که برای تماشای مناظر زیبا حتما باید به سراغ رستوران‌ها و کافه‌هایی بروید که به مناظر زیبایشان معروفند، اما نه! تماشای بهترین نما از غروب آفتاب یا مناظری مرتبط به طبیعت پوکت نیاز به هزینه کرد نیز و نقاط خاص فوق‌العاده‌ای هستند که با رفتن به آن‌ها می‌توانید به راحتی بهترین‌ها را تماشا بنشینید. مثلا به کارون بروید و از پرومتپ کیپ یکی از زیباترین مناظر پوکت را نظاره‌گر باشید. نقشه‌های زیادی از پوکت وجود دارد که این بخش‌های خاص در آن‌ها علامت‌گذاری شده است.

 

 

پرومتپ کیپ

 


۳- دیدار از بودای بزرگ


اگر چه نیاز است که به وسیله وسایل نقلیه عمومی به تپه‌ی بودای بزرگ برسید، اما تماشای این مجسمه منحصر به فرد و همچنین طبیعت و محیط اطراف آن برایتان هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت. در کنار این مجسمه طوسی رنگ، شما منظره‌ای زیبا از جزیره و دریای پیرامونش را خواهید دید.

 

معبدهای مشهور پوکت که در سفر به این شهر باید از آنها بازدید کنید

 

 

بودای بزرگ

 


۴- بازدید از وات چالونگ


یکی از اولین معابدی که باید به سراغش بروید، معبد بودایی وات چالونگ است که به رایگان می‌توانید از آن‌ دیدن کنید. البته این امکان وجود دارد که بتوانید مبلغی را به این مکان کمک مالی کنید اما این کار به هیچ وجه اجباری نیست. این مکان جدا از زیبایی‌های ظاهری بنا و محوطه‌اش، دارای مجسمه‌هایی از راهبان قدیمی و معروف آن نیز هست که به صورت طلایی رنگ در سرسراهای مختلف گذاشته شده‌اند و بیشتر به گالری هنری در زمینه پیکرتراشی می‌ماند.

 

 

وات چالونگ

 


۵- معبد هوک گوان کونگ


دیگر معبد خاص این جزیره هوک گوان کونگ نام دارد که یکی از جذاب‌ترین معابد چینی برای عکاسی در کل تایلند است. مجسمه‌های بسیار زیادی از خدایان مختلف در این معبد وجود دارد که بعضی از آن‌ها بسیار ترسناک هم هستند! در مجموع بازدید از این معبد در کنار مسائل پیرامون آیین‌های مختلف بودایی، بسیار لذت‌بخش نیز خواهد بود.

 

 

هوک گوان کونگ

 


۶- کاوش در فانوس دریایی


فانوس دریایی بزرگ پوکت در بخش سواحل صخره پرومپت کیپ جا خوش کرده است. فانوسی بسیار زیبا که قبل از وجود تکنولوژی‌های مدرن، راهنمای کشتی‌هایی بود که به این جزیره می‌آمدند. موزه‌ای بسیار جذاب در دل این فانوس دریایی در نظر گرفته شده که جدا از بازدید از بنا و مناظر اطرافش، خود می‌تواند دلیلی خوب برای سر زدن به این مکان باشد. برای بازدید از این مکان و موزه‌ی داخل آن نیز مجبور نیستید هیچ مبلغی را بپردازید.

 

۹ تفریح جذاب در پوکت برای یک‌روز بارانی

 

 

 فانوس دریایی

 


۷- تماشای زیبایی‌های محله قدیمی پوکت


محله قدیمی پوکت یکی از جاهای بسیار خاص تایلند است. جایی که شما ترکیبی از معماری اروپایی، چینی و تایلندی را به صورت یکجا مشاهده کرده و در آن می‌توانید نقاشی‌های دیواری بسیار متنوعی را نیز تماشا کنید. برای آن‌ها که عاشق عکاسی از نقاط خاص یک شهر هستند، محله قدیمی مرکزی بسیار جذاب خواهد بود.

 

 

زیبایی‌های محله قدیمی پوکت

 


۸- رقص آب و نور فواره‌ی پوکت


هر روز از ساعت ۱ تا ۳ ظهر و هر شب از ساعت ۷ تا ۹، آبنمای زیبای جلوی مرکز خرید Jungceylon روشن شده و بازی آب و نور و موسیقی‌اش بسیاری از گردشگران را مجذوب خود می‌کند. تماشای این برنامه‌ی مفرح برای همه رایگان بوده و در محوطه بیرونی مرکز خرید برگزار می‌شود.

 

 

 فواره‌ی پوکت

 

۲۶ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران