راهنمای انجام بهترین کارها در پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
راهنمای انجام بهترین کارها در پوکت

شهر پوکت که مرکز ایالت پوکت، بزرگ‌ترین جزیره تایلند محسوب می‌شود خود به تنهایی سراسر جاذبه است. با وجود توسعه گردشگری که از پایان قرن ۲۰ ام در این شهر آغاز شد اما همچنان بیشتر المان‌های آن به جز تراکیف گاه گاهی که پیش می‌آید، حفظ شده‌اند. جذاب‌ترین قسمت پوکت نیز شهر قدیمی آن است که حدود ۴۰۰ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد و توسط جاده دیبوک به سمت شمال، جاده تپکاساتری در شرق، جاده راسادا در جنوب و جاده پاتیفات در غرب مشخص شده است. اگرچه تور تایلند سراسر از شگفتی و زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی پر شده اما حقیقتا شرکت در تور پوکت چیزی نیست که بخواهید آن را از دست بدهید. ما در ادامه به بهترین کارهایی که می‌توانید در شهر پوکت انجام دهید می‌پردازیم.

 

شهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی پوکت مرکز تاریخی پوکت است که از سال ۲۰۰۴ به بعد رسما به شهر پوکت تغییر نام داد اما نام قدیمی آن همچنان باقی ماند. این منطقه که در اوج شکوفایی معدن قلع در پایان قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم ایجاد شد، میزبان عمارت‌های عالی و مغازه‌های سبک معماری چینی-استعماری هستند که به زیبایی حفظ شده‌اند. ظاهر شهر قدیمی پوکت تقریبا شبیه شهر جورج تاون در پنانگ دارای مغازه‌هایی با طاق‌هایی در دو طرف خیابان هستند و زیارتگاه‌های چینی از معابد بودایی بیشتر است. شهر قدیمی پوکت این روزها با داشتن کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک هتل‌های جذاب فضایی بسیار دلچسب داشته و جان می‌دهد برای پیاده‌روی‌های عصرگاهی و غروب دم. در طول روز نیز به عنوان یک مرکز تجاری مهم و با داشتن دو بازاری که مردم را به خود جذب می‌کند در تور پوکت بسیار محبوب و پرتردد است.

 

لوکس‌ترین هتل‌های پوکت: قسمت اول

بازار آخرهفتگی پوکت

بازار آخرهفتگی پوکت شبیه بازار آخرهفتگی چاتوچاک در بانکوک است اما نسخه کوچک‌تر آن. این بازار هر شنبه و یکشنبه در جاده Wirat Hong Yok در نزدیکی جاده چائو فا غربی، در ۱ کیلومتری جنوب جشنواره مرکزی پوکت در مساحتی حدودا ۳۰ هزار متر مربعی برپا می‌شود. شما تقریبا می‌توانید از هر چیزی چه دست اول و چه دست دوم، سوغاتی، لوازم جانبی، و حتی حیوانات خانگی، و همچنین بخش اختصاص داده شده به غذاهای محلی را پیدا کنید. جالب است بدانید که بسیاری از اقلام موجود در شهرک‌های تفریحی ساحل غربی پوکت نیز در اینجا با قیمت‌های بسیار پایین‌تری فروخته می‌شوند. این بازار که هر آخر هفته هزاران خریدار را به خود جذب می‌کند، به شما فرصتی می‌دهد تا از تنقلات خیابانی مانند ساتای (بروشت مرغ یا گوشت)، شیرینی‌ها (کیک‌های رنگارنگ)، کباب، سوشی، دیم سام (نان‌های بخارپز کانتونی) و موارد دیگر لذت ببرید.

آدرس: 7 Wirat Hong Yok Rd, Phuket Town, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

واکینگ استریت پوکت

واکینگ استریت یا همان خیابان پیاده‌روی پوکت در واقع بازار/نمایشگاه بسیار محبوبی است که هر یکشنبه در قلب شهر قدیمی پوکت در جاده تالانگ برگزار می‌شود. این خیابان تجاری و بین‌المللی به طول ۳۵۰ متر به خاطر وجود مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مهمان‌خانه‌های زیادی که میزبان آن است، در طول هفته به خوبی مورد بازدید قرار می‌گیرد، اما در این رویداد هفتگی از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۸ شلوغ‌ترین زمان را به خود می‌بیند. خیابان واکینگ پوکت که به نام لاردیای پوکت نیز شناخته می شود، برای افرادی که دوست دارند نگاهی اجمالی به زندگی جنوب تایلند داشته باشند، در تور پوکت بازدیدی ضروری محسوب می‌شود که باید آن را جدی بگیرند. در این تجمع تعدادی غرفه که طیف متنوعی از محصولات را می‌فروشند، از لوازم جانبی و سوغاتی‌های دست‌ساز گرفته تا لباس و جواهرات فانتزی به صورت یک جا در دسترس شما قرار می‌گیرد.

 

بهترین غذاکده‌های خیابانی در پوکت

آدرس: Thalang Rd, Talat Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

بازار بودایی پوکت

بازار تصویر و طلسم بودای پوکت یک بازار تخصصی است که بسیاری از بوداییان محلی و خارج از کشور را به خود جذب می‌کند. این بازار در یک کوچه کوچک در نزدیکی جاده راسادا در شهر پوکت، نه چندان دور از حوض فواره و در چند قدمی رستوران ایتالیایی سالواتوره قرار دارد. در تایلند، طلسم‌ها ابتدا در معابد ساخته شدند و به پیروان آموزه‌های بودا داده شدند تا ارزش‌های بودا را به آن‌ها یادآوری کنند یا راهبان مورد احترام را پس از مرگشان گرامی بدارند. قیمت‌ها در اینجا از چند صد بات تا ۱۰۰ هزار بات و حتی بیشتر متغیر هستند.

آدرس: Rassada Rd, Talat Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

اسکله بانگ رونگ

اسکله بانگ رونگ، در سمت شمال شرقی جزیره پوکت، مکان اصلی بازدیدکنندگان برای گرفتن تاکسی‌های آبی و قایق‌های تندرو به چندین جزیره مجاور است. این اسکله که نزدیک به ورودی خلیج فانگ نگا و کوخای واقع شده دسترسی به کو یائو یای، کو یائو نوی و کوه ناکا را فراهم می‌آورد. بسته به تورها زمان و قیمت قایق متفاوت است. قایق‌های تندرو هر روز در فواصل زمانی منظم بین ساعت ۷:۴۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر به سمت کوه یائو یای حرکت می‌کنند. شما می‌توانید قیمت قایق سواری خصوصی را در قایق دم بلند سنتی مذاکره کنید، اما باید آماده چانه زنی باشید.

 

گشت و گذار در ساحل راوای در پوکت

آدرس: Soi Mukthalang, Thep Kasattri, Thalang, Phuket 83110, Thailand

 

هانومان ورلد پوکت

این زمین بازی هیجان‌انگیز که غرب شهر پوکت قرار دارد امکان تفریح و ماجراجویی را در محیطی ایمن با زیپلینگ بالای درخت برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. در اینجا با ۳۰ خط هیجان‌انگیز تا ۴۰۰ متر طول، گشتن بین درختان عظیم و کهنسال در جنگل‌های انبوه دامنه تپه، راهی عالی برای خانواده‌ها و افراد ماجراجو است تا به طبیعت نزدیک شوند بدون اینکه امنیت خود یا درختان اطرافتان را به خطر بیندازند. این پارک ماجراجویی بزرگ همچنین دارای یک راهروی هوایی (اسکای واک) است که به شما امکان می‌دهد با سرعتی آرام‌تر از سایه‌بان جنگل عبور کرده و به درختان و گیاهان وحشی قابل توجه اطراف خود نگاه کنید. پیاده‌روی به سکوی بزرگی منتهی می‌شود که میله‌ای برای امتحان کردن میوه‌های مختلف محلی در آن قرار داده شده است.

آدرس: 105 Moo 4, Chao Fah Road, Wichit, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

IWP International Wake Park

این پارک بین‌المللی در پوکت مکانی عالی برای امتحان فعالیت‌های سرگرم کننده ویک بردینگ است. این پارک از سیستم کابلی Rixen استفاده می‌کند و دارای ۲ استخر با اتاق‌های بخار مشرف به دریاچه است، بنابراین در حالی که خنک و آرام می‌شوید همچنان می‌توانید از تماشای مناظر دیدنی اطراف لذت ببرید. پارک بین‌المللی ویک همچنین فعالیت‌های متنوعی مناسب سنین مختلف را برای خانواده‌‌ها فراهم می‌کند تا یک روز سرگرم کننده را با هم بگذرانند. در پارک رستورانی برای رفع گشنگی وجود داشته و اینترنت در سراسر مجموعه در دسترس همه قرار داده شده است.

 

معرفی ۸ موزه معروف پوکت برای گردشگران

آدرس: 49/12 Moo 1, Soi Mo Yiam, Mai Khao, Thalang, Phuket 83110, Thailand

 

کوه مافرائو

کوه مافرائو یا جزیره نارگیل در حدود ۵۰۰ متری سواحل شرقی پوکت واقع شده است. با قایق دم بلند فقط ۵ دقیقه طول می‌کشد تا به اسکله اصلی کوه مافرائو، واقع در بخش شمالی غربی ساحل آن، رو به پوکت برسید. در راه، از چند رستوران شناور معروف بین لائم هین و اسکله کوه مافرائو عبور خواهید کرد. این جزیره تقریبا مستطیل شکل است و یک چهارم قسمت جنوب غربی آن پوشیده از جنگل‌های مانگرو است که محل زندگی ماکاک‌های دم دراز محسوب می‌شود. این جزیره کوچک توسعه نیافته جایی آرام برای تمدد اعصاب و روحیه و همچنین استراحت کردن در محیطی بکر و دور از مدرنیته است.

آدرس: Ko Kaeo, Muang, Phuket 83110, Thailand

 

تالاب قایق پوکت

تالاب قایق پوکت در کنار رویال پوکت مارینا در Koh Kaew، اولین مجموعه تفرجگاهی جزیره بود. اطراف آن نیز توسط گروهی از مجتمع‌های مسکونی، هتل Boat Lagoon Resort، آپارتمان‌ها و رستوران‌ها، مغازه‌ها و دفاتر خدمات‌رسانی شده احاطه شده است. در اینجا اقامتگاه‌های کوتاه مدت و بلند مدت مشرف به اسکله در دسترس است. شما در اینجا می‌توانید اقامت داشته باشید تا فقط در اطراف آن کمی بگردید و کاوش کنید.

 

با بهترین جزایر اطراف پوکت آشنا شوید

آدرس: 22/1 Moo 2, Thepkasattri Rd, Koh Kaew, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

خیابان‌های قدیمی پوکت

پوکت میزبان ترکیبی شگفت‌انگیز از ملیت‌هایی است که اینجا را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. تایلندی‌ها، چینی‌ها، مالایی‌ها، هندی‌ها و نپالی‌ها، یک جامعه جوان و در حال رشد اوراسیایی و ترکیبی منحصربه‌فرد از چینی‌های هوکین و تایلندی به نام «بابا» هستند. میراث جامعه بابا در شهر قدیمی پوکت از طریق معماری، تجارت، لباس و شیوه زندگی مشهود است. هسته اصلی شهر قدیمی اساسا از ۵ جاده و چند خیابان کوچک متصل تشکیل شده است. این جاده‌ها و خیابان‌ها عبارتند از جاده راسادا، جاده فانگ نگا، جاده تالانگ، جاده دیبوک و کرابی که مملو از تاریخ و زیبایی هستند.

آدرس: Phuket Old Town, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

سافان هین

سافان هین یک پارک ساحلی محبوب است که از زمان رونق استخراج قلع در اواخر قرن بیستم در پوکت، رابطه‌ای طولانی با ساکنان جزیره داشته است. این یک بندر تجاری بزرگ و تنها ساحل واقع در شهر پوکت بود. کار، پول و ۴۰ سال زمان باعث شد تا این ساحل امروزه به پارکی مطلوب و کاربردی تبدیل شود که مکان اصلی بیشتر رویدادهای سالانه پوکت، از جمله نمایشگاه صلیب سرخ، لوی کراتونگ و یک راهپیمایی بزرگ از معابد چینی در آخرین روز جشنواره معروف گیاهخواری پوکت است.

 

بهترین اسپاهای پوکت برای زوج‌ها

آدرس: 55/108 Chao Fah Road, Wichit, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

سوئی رومانی

این خیابانی در شهر قدیمی است که برای علاقه مندان به تاریخ از جذابیت و اهمیت بالایی برخوردار است. قدم زدن در امتداد خیابانی که جاده تالانگ را به جاده دیبوک متصل کرده، تاریخ جالب پوکت را تداعی می‌کند. مانند بسیاری از خیابان‌ها در محله قدیمی پوکت، مغازه‌های بسیار جذابی به سبک استعماری چینی وجود دارد. برخی از ساختمان‌های قدیمی به بار، مهمان‌خانه و کافه تبدیل شده‌اند. در اینجا می‌توانید از یک شب دل‌انگیز لذت ببرید، اما به خاطر داشته باشید که دوربین خود را همراه داشته باشید.

آدرس: Soi Romanee, Thalang Rd, Talat Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

۲۴ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران