بهترین نقاط اینستاگرامی در پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
بهترین نقاط اینستاگرامی در پوکت

سلفی گرفتن و ثبت عکس‌های اینستاگرامی حالا به یکی از عادت‌های مهم سفر تبدیل شده است. اگر برنامه‌ی سفر به تایلند را داشته باشید، در هر گوشه از این کشور، لوکیشن‌هایی عالی برای عکاسی پیدا خواهید کرد اما رفتن به تور پوکت، حسابش از بقیه جاها جداست. جزیره‌ای مملو از زیبایی‌های مختلف که در آن‌‌جا عکس‌های بی‌شماری را می‌توانید بگیرید و خاطراتی فراموش نشدنی را ثبت کنید. لیست امروز ما، اشاره‌ای گذرا به تعدادی از نقاط اینستاگرامی پوکت دارد.

 

۱- ما دو بوا (Ma Doo Bua)

"ما دو بوا" در واقع یک کافه‌-رستوران منحصر به فرد در پوکت است که بلاگرها عاشقش می‌شوند. این محل دارای یک دریاچه‌ی کوچک است که روی آن را برگ‌های مردابی بزرگ پوشانده و تصویری فوق‌العاده زیبا درست می‌کند. به این برگ‌های مردابی "ویکتوریا آمازونیکا" می‌گویند که در مواقعی از سال گل می‌دهند. البته "ما دو بوا" عموما خیلی شلوغ می‌شود و باید از قبل در این محل جایی برای خود رزرو کنید. میزهای این رستوران رو به دریاچه هستند و تقریبا در محیط باز قرار گرفته، دارای یک تراس چوبی است و محل‌هایی مثل یک قایق در نظر گرفته شده تا بتوانید در آن‌جا عکاسی کنید.

 

لوکس‌ترین هتل‌های پوکت: قسمت اول

۲- مجسمه بودای بزرگ (Big Buddha)

این مجسمه‌ی سفید و ۴۵ متری که از سنگ مرمر درست شده و بالای تپه قرار گرفته است، یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در پوکت به حساب می‌آید. جایی که هم می‌توانید عکس‌هایی زیبا در کنارش بگیرید، هم از منظره‌ی پوکت بازدید کنید و هم هوای مطبوع ارتفاعات این جزیره را تنفس کنید.

۳- بانک چارترد (Chartered Bank)

این بانک زیبا با آن رنگ متفاوت، یکی از محل‌های پرطرفدار دیگر برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی هست و همیشه عده‌ی زیادی در شهر قدیم پوکت را می‌بینید که برای عکاسی به این محل و همچنین ساختمان‌های قدیمی دیگر می‌روند. برای رفتن به "بانک چارترد"، می‌توانید هم از طریق خیابان پوکت و هم خیابان دیبوک اقدام کنید اما حتما در طول راه به دیگر ساختمان‌ها نیز دقت کنید که هر کدامشان یک پس زمینه‌ی عالی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی هستند.

 

بهترین غذاکده‌های خیابانی در پوکت

۴- محل فرود هواپیما در مای خائو (Mai Khao)

یک دهه پیش این مکان خیلی معروف نبود اما کم کم که دوربین‌های دیجیتال کیفیت بهتر پیدا کردند، توریست‌هایی زیادی به این محل می‌آمدند تا در زمان فرود هواپیماها که بسیار به ساحل نزدیک می‌شدند، عکاسی کنند. با این حال، عمده محبوبیت مای خائو از سال ۲۰۱۶ به وجود آمد، درست زمانی که دولت بودن در این ساحل را هنگام فرود هواپیما ممنوع کرد. از آن زمان به بعد تعداد بسیار زیادی از گردشگران تور پوکت خود را برای ثبت چنین عکسی به مای خائو می‌رسانند و البته این قانون نیز در عمل خیلی انجام نشد!

۵- نشانه‌ی پوکت در ساحل پاتونگ (Patong Beach)

ساحل پاتونگ یکی از معروف‌ترین سواحل پوکت بوده و تقریبا تمامی گردشگران تور تایلند حداقل یک بار را به این محل می‌آیند. یک نشانه‌ی زیبا و ۶ رنگ از اسم جزیره پوکت در این محل واقع شده که حتما باید در کنارش، یک عکس با پس زمینه دریا برای اینستاگرام بگیرید.

 

بهترین شهرها و روستاهای پوکت

۶- چشم‌انداز کارون (Karon View Point)

به طور کلی تپه‌های پوکت، مکان‌هایی عالی برای عکاسی در این جزیره‌ی زیبا به شمار می‌آید اما در این میان، چشم‌انداز کارون بهترین است. جایی که از آن بالا می‌توانید سواحل "کاتا نوی"، "کاتا" و "کارون" را در یک قاب ثبت کنید. این مکان مرتفع در تمام طول سال چشم‌اندازی ویژه‌ را برای شما به همراه دارد اما خب زمان زیادی را نمی‌توانید در این محل سر کنید چون جز عکاسی، فعالیت دیگری برای انجام دادن نخواهید داشت.

۷- جزیره جیمز باند (James Bond Island)

یکی از نسخه‌های فیلم جیمز باند با نام "مردی با اسلحه طلایی" در یکی از جزایر نزدیک به پوکت فیلم‌برداری شده و از آن پس آن‌جا را با نام "جزیره‌ی جیمز باند" صدا می‌زنند. اما جدا از زیبایی‌های خیره کننده این خشکی کوچک، صخره‌ای ستون مانند که از دل آب بیرون آمده‌، بهترین جا برای گرفتن عکسی اینستاگرامی محسوب می‌شود. وقتی به جزیره‌ی جمیز باند می‌روید، توریست‌های زیادی را می‌بینید که در مقابل این صخره ژست‌های عجیب و غریب می‌گیرند و فضا خیلی شبیه به وضعیتی است که کنار برج پیزا خواهید دید.

 

آشنایی با معروف‌ترین آبشارهای پوکت

۸- معبد وات چالونگ (Wat Chalong)

وات چالونگ یکی از زیباترین معابد پوکت و البته جایی مورد احترام برای مردم محلی است که خب توریست‌های زیادی نیز از آن‌جا بازدید می‌کنند. اگر چه شما در داخل این بنا امکان عکاسی ندارید، اما زیبایی معبد وات چالونگ به قدری است که قابی فوق‌العاده را برای عکسی اینستاگرامی و جذاب برایتان خواهد ساخت. در کل بازدید از معبد وات چالونگ پوکت از آن فعالیت‌هایی است که حتما در سفر به این شهر زیبا باید انجام دهید.

۹- سامت نانگشی (Samet Nangshee)

"سامت نانگشی" کمی از جزیره دور است اما از جاهای خاصی در منطقه به حساب می‌آید که حتما باید بازدید کنید و البته عکس‌هایی استثنایی در این محل بگیرید. در واقع این‌جا را نه تنها به خاطر این که محلی مناسب برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است بلکه به خاطر زیبایی بی‌نهایت جذابی که دارد و خاطره‌ای که برایتان خواهد ساخت باید از نزدیک ببینید. بسیاری از بخش‌های "سامت نانگشی" بکر و دست نخورده باقی مانده و منظره‌ای چشم نواز را در مقابل دارد اما چند رستوران و اقامتگاه‌های کوچک نیز در آن محل در نظر گرفته شده تا بتوانید، در میان گشت و گذارهای خود در تور پوکت کمی استراحت کنید.

 

در پوکت به استقبال چه تجربه‌هایی می‌رویم؟

۱۰- پلکان ساحل نایتون (Naithon Beach)

خیلی‌ها این ورودی ساحل نایتون را نمی‌بینند و از جای دیگری وارد ساحل می‌شوند. این مسیر پلکانی باریک و خاص، در میان درختان بلند پوشیده شده و حتما باید بدانید کجاست تا پیدایش کنید. از بالای ساحل نایتون که قصد ورود به آنجا را دارید، باید از سمت جنوب به دنبال این پلکان بگردید که یعنی دریا در سمت چپ شما قرار می‌گیرد. این پلکان زیبا محلی عالی برای عکس‌های اینستاگرامی است و البته خیلی اوقات کسی آن‌جا نیست و همچنین بابت وجود درختان متعدد، از نظر نور مناسب نیز این محل در تمام طول روز برای عکاسی مناسب است.

۱۱- کلاب ساحلی اسپلش (Splash Beach Club)

 البته این کلاب ساحلی را تنها به خاطر تاب قلب شکل آن به شما پیشنهاد می‌کنیم. تابی زیبا درست در کنار دریا که عملا برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی تهیه دیده شده است. البته ورودی این کلاب ۱۰۰ بات بوده و اگر برنامه‌ی خوشگذرانی در ساحل را دارید، این محل را انتخاب کنید و در کنارش روی تاب هم عکس بگیرید.

 

۴ تفریح شبانه در جزیره جذاب پوکت

۱۲- روف تاپ بابا نست (Baba Nest Rooftop)

روف تاپ "بابا نست" یکی از استثنایی‌ترین رستوران‌های پوکت و شاید در لیست ۱۰ رستوران با بهترین منظره‌ در تمام تایلند باشد. این مکان در واقع یک تراس بزرگ و ساده و بدون میز بوده که برای صرف غذا باید دور میزهای سنتی بنشینید. دور این روف تاپ استخری بدون لبه بوده و منظره‌ی دریا و جزیره‌های کوچک و سرسبز در پیش روی شما به تصویر کشیده شده است. بدون شک روف تاپ " بابا نست" یکی از بهترین جاهای پوکت برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی به شمار می‌آید اما جدا از این که این محل رستورانی گران‌قیمت و لوکس بوده، رزرو میز در آن‌جا نیز خیلی سخت است و باید از هفته‌ها قبل برای این کار اقدام نمایید.

۱۳- لانژ آکویا استار (Akoya Star)

اگر به دنبال جایگزینی برای روف تاپ "بابا نست هستید" آکویا استار انتخابی عالی به حساب می‌آید. یک تراس بزرگ چوبی که منظره‌ای عالی را در پیش دارد دارای مبل‌های راحتی، تخت‌های بزرگ دو نفره، منو نوشیدنی خیلی خوب و امکانات عالی است.

 

دوازده ورزش هیجان‌انگیز آبی در پوکت (قسمت اول)

۱۴- خانه-موزه بان آر جور (Baan Ar Jor House Museum)

" بان آر جور" یک خانه‌ی تاریخی در شمال پوکت است که ساخت آن به سال ۱۹۳۶ برمی‌گردد. اما حالا تمامی اتاق‌های آن تغییر داده شده و با همان حس و حال کلاسیک، به مکانی برای عکاسی بدل شده‌اند. این عمارت دو طبقه‌ی زیبا، دارای چندین اتاق مختلف است و هر کدام از اتاق‌ها با این که حس و حال کلاسیک دهه ۴۰ میلادی را دارند اما در عین حال با هم تفاوت داشته و می‌توانید در کنار وسایل آنتیک آن‌جا، عکس‌هایی جالب ثبت کنید. وجود لباس‌های قدیمی، عکس‌های کلاسیک و خیلی چیزهای دیگر از " بان آر جور" جایی خیلی خوب برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی ساخته است. همچنین این محل دارای یک رستوران کوچک نیز هست.

۱۵- چشم ویندمیل (Windmill Viewpoint)

یکی دیگر از تپه‌های زیبای پوکت برای عکاسی، چشم‌انداز " ویندمیل" یا همان آسیاب بادی که رو به ساحل "یا نوی" قرار گرفته و یک مسیر بسیار باریک شما را به بالای این تپه خواهد برد. البته راه رسیدن به این مکان، ساده است و تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا به آن‌جا برسید اما تا کیلومتر‌ها منظره‌ی دریا، جنگل و البته ساحل یاد شده از آن بالا پیداست. همان‌طور که گفتیم، تپه‌ها و مناطق مرتفع پوکت برای عکاسی عالی هستند و حتما در طول سفر باید به یکی دوتا از این نقاط که در دسترستان خواهند بود، بروید.

 

۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید

۱۶- خیابان سوی رومانی (Soi Romanee)

یکی از بخش‌های عالی برای عکاسی در شهر قدیمی پوکت "خیابانی سوی رومانی" است که با کافه‌ها و رستوران‌ها و خانه‌های رنگارنگ خود، عکس‌هایی عالی را برایتان می‌سازد. این گوشه از پوکت برای خود یک موزه سلفی بی‌نظیر به حساب می‌آید، اما بهتر است در ساعات اولیه روز و وقتی هنوز خیلی شلوغ نشده به این محل بروید تا با خیالی راحت‌تر عکاسی کنید.

۲۱ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران