بهترین غذاکده‌های خیابانی در پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
بهترین غذاکده‌های خیابانی در پوکت

پوکت رنگارنگ، ترکیبی از سبک‌های مختلف زندگی را ارائه می‌دهد و مکانی است که راهبان آرام در همان خیابان‌هایی رفت و آمد می‌کنند که کلوپ‌های شبانه شلوغ می‌شوند. معابد پرآذین در کافه‌های پرجنب‌وجوش شهر قدیمی، به استقبال گردشگران تور پوکت می‌آیند و بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار را رقم می‌زنند.

این شهر جاذبه‌های پرطرفداری را در خود جای داده و از طرفی صحنه غذاخوری نیز بسیار خوشرنگ هستند. بنابراین اگر علاقمند به شکم گردی هستید، بدون شک در سفر با تور تایلند عاشق این منطقه از تایلند خواهید شد. در واقع تنوع غذاهای بومی و بین المللی که از مواد اولیه تازه تهیه می‌شوند و انبوه غذاکده‌هایی که متناسب با هر سلیقه‌ای خوراکی در چنته دارند، از جاذبه‌های اصلی جزیره به شمار می‌آیند.

در این میان نمی‌توان از غذاکده‌های خیابانی فراوانی که در هر گوشه و کنار این جزیره به  چشم می‌خورند و خوراکی‌هایی باکیفیت و سالم را با قیمت‌هایی مقرون به صرفه سرو می‌کنند غافل شد. در این مقاله قصد داریم سری بزنیم به بهترین غذاکده‌های خیابانی در پوکت. اما در ابتدا مروری خواهیم داشت بر پرطرفدارترین غذاهای خیابانی این شهر.

 

Khanom ah-pong

این غذا، در واقع کرپ سبک و نازک به اندازه ویفر است که از آرد برنج و شیر نارگیل تهیه شده و روی اجاق‌های ذغالی طبخ می‌شوند. این میان وعده بسیار ساده، طرفداران بسیاری دارد و در سراسر تایلند غذاکده‌های بسیاری را می‌توانید بیابید که این خوراک لذیذ را سرو می‌کنند. هر چند تعداد آنها در پوکت معدود بوده و باید کمی بگردید تا بتوانید آنها را پیدا کنید.

Loba

این غذای محبوب در پوکت، در واقع یک خوراک گوشت خوک است که با پنج ادویه چینی پخته شده و کمی سرخ می‌شود. البته این غذای ارزشمند آسیای جنوب شرقی فقط به خاطر طعم شهرت ندارد، بلکه بافت آن نیز بسیار ترد و نرم است به خصوص هنگامی که با سس تمبر هندی صرف می‌شود.

 

بهترین غذاهای اروپایی در بانکوک

Hokkien mee

گردشگرانی که به پوکت می‌آیند، این شهر را بدون صرف چنین غذایی ترک نمی‌کنند. نودل‌های تخم مرغی و ترد که همراه با برش‌هایی از گوشت خوک قرمز کبابی و کمی شیرین شده، ماهی مرکب و کلم چینی در یک سس غلیظ و دودی از آب گوشت خوک و سس سویا شنا می‌کنند، اشتهای هر بیننده‌ای را تحریک می‌نمایند. البته برخی مایلند چاشنی‌هایی مانند سرکه و تکه‌های فلفل چیلی خشک شده را همراه این غذا امتحان کنند.

Moo hong

مو هونگ، یکی از مشهورترین غذاهای تایلندی است: خورش شکم خوک ترد که به آرامی در خمیری از شکر خرما، سیر خرد شده، ریشه گشنیز معطر، دانه‌های فلفل سیاه تند، سس صدف و سس سویای غلیظ پخته می‌شود. البته باید گفت هر غذاکده محلی، دستورالعمل مخصوص به خود را برای تهیه و سرو این غذا دارد. برخی آنرا شیرین و چسبناک تهیه می‌کنند و برخی دیگر، تاکید روی تندی و استفاده از فلفل بیشتر دارند.

Popiah

این غذا، در واقع یک اسپرینگ رول تازه به سبک فوجیان است که همراه با مهاجران چینی که در جزیره پوکت ساکن شده بودند، وارد این خطه شد. برای تهیه این غذا کرپ‌های آرد سبک، مخلوطی از سوسیس پخته شده چینی، جوانه‌های لوبیا و تکه‌های املت را در بر می گیرند و همراه یک سس غلیظ و شیرین سرو می‌شوند. البته گاهی اوقات، از بادام زمینی و پوست گوشت خوک ترد نیز در این مخلوط استفاده می‌شود.

Khua kling

غذاهای جنوب تایلندی معمولا تند هستند، اما هیچ غذایی به اندازه این غذا تند نیست و البته طرفداران بسیاری در پوکت دارد. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که غذاهایی تا این حد تند را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این خوراک لذیذ را که از گوشت چرخ کرده یا مرغ سرخ شده همراه با لیموترش، گلنگال و تعداد زیادی فلفل تهیه می‌شوند امتحان کنید.

Satay

تقریبا تمام گردشگران تور تایلند به جز آنهایی که به بادام زمینی حساسیت دارند، این غذای لذیذ را امتحان می‌کنند. این خوراک خوشمزه که با استفاده از گوشت مرغ نارگیل، زردچوبه و ادویه‌جات و ترشی‌جات تهیه شده و روی ذغال چوب کباب می‌شود، همراه با سس بادام زمینی تند، طعمی بی‌نظیر را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

 

۸ غذای خیابانی معروف در پاتایا

Oh aew

اگر با کودکان سفر می‌کنید، این غذا یکی از بهترین گزینه‌های خیابانی پوکت برایتان به شمار می‌آید. این خوراک از یخ تراشیده شده با لوبیای قرمز نرم شده، دانه خرما، ژله چمن سیاه و شربت قرمز روشن تهیه می‌شود. البته گاهی همراه موز و گیاهان چینی نیز سرو می‌شود و بهترین گزینه برای پایین آوردن دمای بدن و در امان ماندن از گرمازدگی، خصوصا در فصل گرمای جنوب تایلند است.

Pad sataw goong

لوبیاهای بسیار مغذی همراه با آجیل، میگوهای تازه صید شده و خمیر کاری، زردچوبه، سیر و فلفل سرخ شده ترکیب جالب توجهی را ارائه می‌دهند. این خوراک تایلند جنوبی نیز، با عطر و بوی قوی و طعمی لذیذ به استقبال گردشگران تور پوکت می‌آید و یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی این خطه محسوب می‌شود.

Roti

این غذا که با استفاده از نان‌های گندم ترد و سرخ شده در تابه همراه شیر تغلیظ شده شیرین تهیه می‌شود، گزینه‌ای محبوب و پرطرفدار در سراسر تایلند بوده و خصوصا همراه با کاری مرغ، یک وعده غذایی کامل و لذیذ را رقم می‌زند.

اینها نمونه‌هایی از بهترین و پرطرفدارترین غذاهای خیابانی پوکت بودند. حقیقت این است که طیف غذاهای خیابانی بسیار گسترده بوده و نمی‌توان به تمامی موارد در این مقاله پرداخت. اما برای آشنایی بیشتر با برخی دیگر از آنها، پیشنهاد می‌کنیم مقاله محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پوکت را نیز مطالعه نمایید. بسیار خب! حالا بهترین موقع است با برخی از بهترین غذاکده‌های خیابانی در این شهر آشنا شویم که غذاهایی بسیار لذیذ را با قیمت‌هایی نسبتا ارزان سرو می‌کنند.

Go Benz

این مکان ،معروف‌ترین غذاکده خیابانی در پوکت است که ۱۵ سال فعال بوده و کاسه‌های سوپ خائو تام را سرو می‌کند. اینجا از ساعت ۷ بعدازظهر تا ۳:۳۰ صبح باز است. جالب است بدانید این غذاکده تقریبا همیشه مملو از مشتریان مشتاق است و از خانواده‌ها گرفته تا افراد مجرد و کسانی که به دنبال دورهمی‌های دوستانه و مقرون به صرفه هستند را می‌توانید در اینجا شاهد باشید.

 

خوردن بهترین غذاهای خیابانی در بانکوک

آدرس: Krabi, Tambon Talat Nuea, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

 

Hong Khao Tom Pla

این رستوران ساده که در طبقه پایین یک مغازه چوبی در شهر پوکت قرار دارد، خوراکی‌های رویایی سرو می‌کند. اما محبوب‌ترین غذای اینجا، بشقاب‌های غلیظ  کائو تام هستند که به سبک تایلندی-چینی تهیه و ارائه می‌شوند. خرچنگ کاری که با تخم مرغ غلیظ شده طبخ و با مقدار زیادی پودر کاری آغشته می‌شود و همچنین ماهی سرخ شده با کلم ترشی و  سوپ تام یام با ماهی، از دیگر گزینه‌های پرطرفدار در این غذاکده خیابانی به شمار می‌آیند.

آدرس: Thanon Kra, Siyaek Bang Niaw, Tambon, Talad Yai (Corner of Kra Road and Phuket Road)

 

Mor Mudong

کلبه‌های بامبو در حاشیه رودخانه، در مجموع این غذاخوری را در پوکت شرقی تشکیل می‌دهند و محیطی عجیب و در عین حال جذاب برای صرف غذاهای دریایی عالی رقم می‌زنند.  Platu Yacht Sai (ماهی شکم پر) با پوست ترد و لطیف و گوشتی که استخوان‌هایش را قبل از مخلوط شدن با خمیر فلفل و سبزی‌ها جدا کرده‌اند، مورد علاقه افراد خوش‌غذا در سراسر جزیره است. صدف، ماهی مرکب، مارماهی آب شیرین و حلزون‌های آبی نیز در منوی این رستوران زیبا به چشم می‌خورند و همگی با سس‌های تند و به صورت کبابی کامل سرو می‌شوند.

آدرس: 9/4Chao Fah Ta Wan Aok Road, Chalong Subdistrict, Mueang Phuket District., Phuket Town, Phuket Thailand

 

Mee Ton Poe

این غرفه‌ ۷۰ ساله، به‌خاطر کاسه‌های نودل هوکین می غلیظش که روی اجاق زغالی پخته می‌شود شهرت دارد. این غذا چه همراه با گوشت خوک، سبزیجات یا غذاهای دریایی تهیه شود، بهتر است همراه با یک تخم مرغ عسلی صرف شود.  بعلاوه در اینجا می‌توانید از طعم پیش غذاهایی به سبک پوکت مانند ساتای، کیک ماهی و خمیر کاری ماهی تند با برگ فوفل نیز لذت ببرید.

آدرس: 214,7-8Phuket Rd, Tambon Talat Yai, Muang, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

 

Chuan Chim

این رستوران منوی طولانی از غذاهای دریایی تازه را ارائه می‌دهد، اما در عین حال سیب‌زمینی سرخ ‌کرده معطر و کاملا تند آن نیز طرفداران بسیاری به سویش جذب کرده است. می‌توانید به صورت انفرادی به این غذاکده بیایید و با یک  بشقاب گوشت خوک یا مرغ چرخ شده و ریحان دلی از عزا در بیاورد و پس از آن یک املت ترد یا تخم مرغ عسلی صرف کنید. اما اگر به صورت گروهی همراه خانواده یا دوستان در اینجا جمع شوید، می‌توانید گزینه‌های بیشتری نظیر ماهی‌های ترد با سس و یا خوراک شکم خوک همراه با کلم پیچ را در بشقاب‌های بزرگ و قیمت‌هایی مناسب‌تر سفارش دهید.

 

بهترین غذاکده‌های خیابانی بانکوک

 

آدرس: 37/3Montri Rd, Tambon Talat Yai, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

 

Roti Taew Nam

تخم مرغ و بیکن را فراموش کنید! و صبحانه واقعی را با روتی‌های ترد این غذاکده که در دهان آب می‌شوند شروع کنید. در این غرفه ۷۰ ساله در شهر پوکت، روتی را روی یک ماهیتابه بزرگ زغالی سرخ می‌کنند و به سرعت برش می‌دهند و یک تخم مرغ را به آن اضافه کرده و با کاری معطر طعم دار می‌نمایند. همچنین می‌توانید نوع شیرین آنرا که با موز و شیر تغلیظ شده تهیه می‌شود، سفارش دهید.

آدرس: 6Thepkrasatree Rd, Tambon Talat Yai, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

 

Go La

وقتی کاسه‌های نودل سرخ‌شده به سبک هوکین به این خوبی و لذیذی هستند، چهارپایه‌های پلاستیکی نیز می‌توانند تاج و تخت طلایی به نظر برسند. این غذاکده خیابانی به مدت دو دهه، مالک Go La بوده و نودل امضایی خود را در اینجا به علاقمندان ارائه می‌دهد. در حقیقت نودل‌های زرد نرم و غلیظ با تخم‌مرغ و سبزیجات ترد، دل هر بیننده‌ای را می‌برند.

آدرس: 11Kra Rd, Tambon Talat Yai, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

 

Khao Tom Thanon Di Buk

وقتی بدانید که یک کاسه بخار پز خائو تام در این غذاکده خانوادگی در جاده فانگ نگا برای صبحانه در انتظارتان است، قطعا زودتر از خواب بیدار خواهید شد و فرصت را از دست نخواهید داد. این سوپ امضایی خوشمزه که همراه با جلبک دریایی خشک و ادویه‌های چینی سرو می‌شود را در هیچ کجای دیگری پیدا نخواهید کرد. البته این غذاکده خیابانی، phad mee sua ​​(سوپ سبزیجات با ورمیشل سرخ شده) و khao na gai tao jiao (مرغ آب پز با سویای تخمیر شده) را نیز سرو می‌کند که آنها نیز محبوبیت فراوانی دارند.

آدرس: 7Phangnga Rd, Tambon Talat Yai, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

 

O Tao Bang Niao

گوشت خوک و موسیر سرخ شده، غذاهای دریایی همراه با ریشه تارو، آرد و تخم مرغ را در فقط در این غذاکده بی نظیر خواهید یافت. این غذاخوری که روبروی مدرسه Bang Niao در شهر پوکت واقع شده است، غذاهایش را با مواد اولیه بسیار تازه و ادویه‌های خاص سرو می‌کند و بیش از ۱۰ سال است که این خوراک‌های خوشمزه را با مشتریان مشتاق و وفادارش به اشتراک می‌گذارد.

 

۱۱ غرفه برتر غذاهای خیابانی در بانکوک

آدرس: Tambon Talat Yai, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

 

O Cha Rot

نودل در این فروشگاه افسانه‌ای که بیش از ۳۰ سال است مردمان شهر پوکت را غذا می‌دهد، محبوبیت بالای دارد. البته این غذاکده خیابانی فقط از ساعت ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر باز است، اما به هر حال افراد بسیاری هستند که از فرصت استفاده کرده و برای صرف سوپ نودل با کوفته‌های تنوری و تکه‌های ترد گوشت گاو که تقریبا در دهان شما آب می‌شود، به اینجا رفت و آمد دارند. شما می‌توانید انواع نودل نازک و رشته‌ای، مسطح یا پهن و سوپ شفاف یا تیره را به دلخواهتان انتخاب کنید.

آدرس: 72/1Yaowarat Rd, Tambon Talat Yai, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

 

Flavor Phuket

این غذاکده خیابانی علاوه بر غذاهای تایلندی، برخی گزینه‌های بلژیکی، اروپایی، فیوژن و گیاه‌خواری را نیز ارائه می‌دهد. قیمت‌ها در اینجا بسیار مناسبند و کیفیت و طعم غذاها عالی است. در عین حال این مکان کوچک که به تازگی بازسازی شده، از دکوراسیونی آرامش بخش برخوردار است و فضایی دوستانه را به مشتریان هدیه می‌دهد.

آدرس: Yaowarat Road 66 Phuket Town, Phuket Town, Phuket 83000, Thailand

 

One Chun

و در آخر به این رستوران خوش سابقه و پرطرفدار می‌آییم که در شمار ارزان‌ترین غذاکده‌های پوکت است و البته این امر چیزی از کیفیت غذاها و خدمات کم نمی‌کند. گفتنی است برنج سرخ شده در اینجا طرفداران بسیاری دارد و البته غذاهای دریایی نیز گزینه‌هایی در خور توجهند. می‌توانید ضمن خوردن و آشامیدن از فضای دنج و آرام این رستوران کوچک که دارای تهویه مطبوع است نیز لذت ببرید.

آدرس: 48/1Thepkrasattri Rd. | Phuket town, Talat Yai, Phuket Town, Phuket 83000, Thailand

۲۶ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران