۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید

جاذبه‌های گردشگری پوکت
۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید

پوکت یگانه جزیره‌ی تایلند است که هیچگاه خالی از مسافر نمی‌ماند. جزیره‌ای جذاب که شب و روز نمی‌شناسد و همواره بیدار است. جزیره‌ای که سالانه از هزاران هزار مسافر پذیرایی می‌کند و برای آنها خاطره‌هایی ماندگار می‌سازد. جزیره‌ای که بهترین سواحل تایلند را در خود جای داده است و در رویایی‌ترین اقامتگاه‌ها از مهمانانش میزبانی می‌کند. جزیره‌ای که به کافه‌های شبانه‌اش معروف است و به بازارهایی که در تمامی روزهای هفته پر از رویداد هستند. جزیره‌ای که هر روزه تورهای ماجراجویانه برای کشف یک طبیعت بکر در آن برگزار می‌شوند‌. در سفرتان با تور پوکت اگر به دنبال خرید بومی‌ترین سوغاتی‌ها هستید همراه ما باشید تا ۷ سوغات ویژه این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. 


۱- تی‌شرت


در تمامی بازارها و مرکزخریدهای پوکت اگر قدم بگذارید می‌توانید ببینید تعداد زیادی واحد تجاری وجود دارد که تی‌شرت می‌فروشند. تی‌شرت‌هایی زنانه و مردانه از برندهای معتبر و همینطور برندهای جعلی. تی‌شرت‌های ارزان قیمت و گران بها. تی‌شرت‌هایی که نشانی از تایلند و شهر پوکت روی آنها حک شده است. تی‌شرت‌هایی بزرگسالانه و بچه‌گانه. این سوغات یکی از ساده‌ترین یادگاری‌هایی است که می‌توانید از سفر به پوکت برای دوستان و آشنایان و حتی خودتان خریداری کنید. برای خرید تی‌شرت اگر به بازارهای شبانه‌ی پوکت بروید با چانه زدن می‌توانید تخفیفات خوبی از فروشندگان بیرید.

 

بهترین برندهای تایلندی برای خرید لباس در این کشور

 

سوغات پوکت 

 


۲- مجسمه‌های فیل و قورباغه


فیل‌ها از محبوب‌ترین حیوانات کشور تایلند به حساب می‌آیند و تعداد زیادی از مسافرانی که این کشور را برای گشت و گذار انتخاب می‌کنند، فیل سواری در تایلند یکی از تفریحاتی است که انجام آن را از دست نمی‌دهند. برای خرید سوغاتی اما می‌توانید مجسمه‌های فیل ساخته شده از چوب یا فلز، در اندازه‌های مختلف را خریداری کنید و به عنوان سوغاتی به دوستان خود هدیه بدهید. فیل‌هایی که غالبا در تعداد صنعتی ساخته و توسط دستگاه‌های ماشین ابزار تراش داده شده‌اند و صنایع دستی به حساب نمی‌آیند. قورباغه‌ها نیز از دیگر مجسمه‌های پرطرفدار این شهر می‌باشند که به عنوان سوغات خریداری می‌شوند.

 

 

 سوغات پوکت

 


۳- پارچه‌های ابریشمی


مسنوجات ابریشمی در این جزیره به وفور دیده می‌شوند و یکی از سوغاتی‌های معروف این شهر به حساب می‌آیند. در سفرتان با تور تایلند به پوکت می‌توانید شال‌ها، پیراهن‌ها، کروات‌ها، کوسن‎‌ها و محصولاتی از این دسته که از ابریشم تولید شده‌اند را به عنوان سوغات خریداری کنید. برای خرید این محصولات فقط باید حواستان جمع باشد که کلاه سرتان نرود و جنس قلابی را جای جنس اصلی به شما نفروشند. بر همین اساس به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید ابریشم در این جزیره را داشتید حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

 

۱۰ نکته برای خرید ارزان و آسان از بازارهای تایلند

 

 سوغات پوکت

 


۴- محصولات اسپا


اسپاهای تایلند از معروف‌ترین اسپاهای دنیا به حساب می‌آیند و ماساژورهای تایلندی از بهترین ماساژورها. شاید برایتان جالب باشد بدانید در سفرتان به این جزیره می‌توانید در کلاس‌های آموزش ماساژ شرکت و مدرک دریافت کنید. روغن‌ها، فوم‌ها، اسانس‌ها و حتی کتاب‌های آموزشی از مهمترین سوغاتی‌هایی هستند که به عنوان محصولات اسپا در سفر به پوکت می‌توانید خریداری کنید. قیمت این محصولات چندان گران نیست و یکی از سوغاتی‌های پر کاربرد به حساب می‌آیند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم آنها را جدی از نظر بگذرانید.

 

۷ اسپای لاکچری در پوکت

 

 سوغات پوکت

 


۵- صابون‌های گُلی


در سفرتان به این جزیره بدون شک در محل اقامتتان و یا مراکزی که به آن برای گشت و گذار تشریف می‌برید متوجه صابون‌هایی می‌شوید معطر که طرح‌شان از گل‌های مختلف وام گرفته شده است. صابون‌های ارکیده‌ای از معروف‌ترین آنها می‌باشند که زیاد به عنوان سوغاتی از سوی مسافران خریداری می‌شوند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم این ماده‌ی بهداشتی و تزئینی را نیز به چشم یک سوغاتی با نمک و جالب از نظر بگذرانید و برای دوستان نزدیک و یا دورتان خریداری کنید.

 

 

سوغات پوکت

 


۶- ظروف چوبی


در تمامی بازارهای شبانه‌ی تایلند اگر قدم بگذارید متوجه می‌شوید تعداد زیادی از افراد به فروش ظروف چوبی مشغول‌اند. چرا که این ظروف در میان گردشگران پرطرفدار می‌باشند. ظروفی از قاشق و ملاقه و چنگال گرفته تا بشقاب و کاسه. ظروفی کاربردی که به عنوان سوغات یک هدیه خوب به حساب می‌آید. ظروفی که چندان گران نیستند و یک سوغاتی مقرون به صرفه محسوب می‌شوند. ظروفی که سبک‌اند و به عنوان بار شما را اذیت نمی‌کنند.

 

 

 سوغات پوکت

 


۷- مروارید


مروارید یکی از جواهرات مهم در پوکت به حساب می‌آید و یکی از سوغاتی‌های نسبتا گران قیمت. هدیه‌ای که برای خرید آن باید به جواهر فروشی‌های معتبر بروید و آنها را یا به تنهایی و یا به همراه دیگر زیورآلات بنا به خواست خودتان خریداری کنید. مرواریدهایی در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف که فرآیند تولید آنها میان ۸ ماه تا دو سال طول کشیده است. مرواریدهایی که برخی‌هاشان سیاه رنگ و برخی‌های دیگرشان کرم رنگ هستند.

 

۷ مکان فوق‌العاده در پوکت برای خرید بهترین و خاص‌ترین سوغاتی‌های سفر

 

سوغات پوکت

۰۵ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران