تفریحات رایگان در پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
تفریحات رایگان در پوکت

پوکت یکی از محبوب‌ترین مقاصد و البته از گران‌ترین استا‌ن‌های تایلند است.‌اما اگر نگران هزینه هایتان هستید، باید بگوییم خوشبختانه‌، یافتن مکان‌های مقرون به صرفه برای شکم گردی و برخورداری از جاذبه‌ها و تفریحات رایگان پوکت دور از ذهن نیست.

 

ساحل پاتونگ

در آغاز آشنایی با تفریحات رایگان پوکت، باید بگوییم ساحل گردی اولین گزینه‌ای است که مسافران تور تایلند به آن فکر می‌کنند. دلیلش واضح است. زیرا این جزیره، دارای سواحل برتر در سطح جهانی بوده و تصاویر کارت پستالی باشکوهشان اغلب در مجلات سفر و لایف استایل ارائه می‌شوند.

در این میان ساحل پاتونگ، از زیباترین سواحل پوکت بوده و محبوبیت فراوانی نزد مردمان محلی و گردشگران دارد. این نوار ۳ کیلومتری ماسه طلایی، در امتداد ضلع غربی پاتونگ امتداد می‌یابد و منظره ای اینستاگرامی را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. امواج آرام و فضای بکر این ساحل، برای همه بازدیدکنندگان ایده ال است و بهترین مکان برای ریلکس کردن و یا دورهمی‌های خانوادگی به شمار می‌آید.

گشت و گذار در ساحل و شنا، بهترین تفریحات رایگان پوکت را رقم می‌زند. بسیاری از اپراتورهای اسکی و جت اسکی، قایقرانی، فروشندگان ساحلی، رستوران‌ها و کافه های ساحلی و خدمات ماساژ را در این ساحل شاهد خواهید بود. در امتداد ساحل پاتونگ، غرفه‌های کنار جاده و فروشندگان سرگردان بسیاری نیز طیف گسترده‌ای از غذاها، نوشیدنی‌ها، میان وعده‌ها و بستنی را به فروش می‌رسانند.

عکس: uk.hotels.com

 

معبد بودای بزرگ

معابد، از برجسته‌ترین جاذبه‌های پوکت هستند. و در این میان Big Buddha در بالای تپه‌های ناکرد، بین چالونگ و کاتا، عبادتگاهی است که یک مجسمه مرمر سفید ۴۵ متری را در خود جای داده که از هر قسمت جنوبی پوکت قابل مشاهده است.

این نقطه عطف چشمگیر، در صدر جاذبه‌هایی است که به تمام مسافران تور پوکت پیشنهاد می‌شود. منظره پانوراما ۳۶۰ درجه از آن بالا بسیار باشکوه است و گشت و گذار در این محدوده، جزو تفریحات رایگان پوکت محسوب می‌شود. در کنار مجسمه بزرگ بودا، یک مجسمه برنجی کوچک‌تر به وزن ۲۰ تن نیز قرار دارد. و همچنین چندین مجسمه بسیار کوچکتر از بودا و راهبان را، در این فضا شاهد خواهید بود.

گفتنی است روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر از این سایت دیدن می‌کنند. بسیاری از آنها برای نگهداری از بودای و برای خوش شانسی و به یاد عزیزان درگذشته، پول اهدا می‌نمایند.

 

رستوران های گیاهی در پوکت

عکس: uk.hotels.com

 

ویوپوینت‌های پوکت

پوکت مملو از ویوپوینت‌های جذاب برای کشف مناظر دیدنی جزیره است. رسیدن به برخی از آنها آسان است، اما برای رفتن به برخی دیگر به سطح آمادگی جسمانی بالاتری نیاز دارید.

در این میان، ویوپوینت ساحل کارون به راحتی قابل دستیابی بوده و منظره‌ای خیره کننده از ۳ سواحل کاتا نوی، کاتا و کارون را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال برخورداری از تفریحات رایگان پوکت و چشم اندازهایی جذاب برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی هستید، از این ویوپوینت غافل نشوید.

گزینه دیگر، ویوپوینت بلک راک است. برای رسیدن به اینجا، کافی است از ساحل نای هارن پیاده روی کنید و در این بالا با منظره‌ای جذاب از ساحل و آسیاب‌های بادی روبرو شوید. پیشنهاد می‌کنیم بسته ناهارتان را همراه بیاورید و از یک پیک نیک زیبا در این ارتفاع لذت ببرید.  

و اما اگر به شهر پوکت نزدیک هستید، حتما به ویوپوینت خائو رانگ بیایید. از اینجا شاهد چشم اندازی از منظره وسیع شهر پوکت، چالونگ و ساحل کیپ پانوا خواهید بود. خصوصا غروب آفتاب نیز بسیار دیدنی بوده و ازطرفی، بهتر است شبی به یاد ماندنی را با یک شام دلپذیر در رستوران این حوالی تجربه کنید.

عکس: uk.hotels.com

 

معبد وات چالونگ

اگر به دنبال یک سفر غنی سنگین فرهنگی هستید، از معبد Wat Chalong غافل نشوید. این معبد که در فاصله‌ای نه چندان دور از بودای بزرگ واقع شده، گزینه‌ای عالی برای برخورداری از تفریحات رایگان پوکت محسوب می‌شود. گفتنی است این مکان تاریخی، بزرگ‌ترین و مشهورترین معبد جزیره بوده و نقش مهمی در مبارزه با شورش چینی در سال ۱۸۷۶ ایفا کرده است.

در واقع اینجا، بعنوان یک مرکز ملاقات و مکانی برای کمک به مجروحان کاربری داشت و دو راهب، شهروندان چالونگ را در این نبردها هدایت کردند. در نتیجه معبد به این دو راهب تکریم شده، اختصاص داده شد. امروزه بتکده Phra Mahathat ، بلندترین ساختمان معبد وات چالونگ، استخوان بودا، مجسمه‌های بودا و نقاشی‌های بودایی را در خود جای داده است.

 

مقایسه بانکوک، چیانگ می و مقاصد ساحلی تایلند

عکس: uk.hotels.com

 

موسسه سوی داگ

در فهرست تفریحات رایگان پوکت، به بنیاد Soi Dog برمی‌خوریم که یک سازمان غیرانتفاعی است و به دنبال کمک به سگ‌ها و گربه‌های ولگرد و مورد آزار و اذیت در این جزیره است. در واقع این موسسه، در تلاش برای نجات سگ‌ها از تجارت گوشت سگ است که در تایلند رواج دارد.

و اما اگر شما عاشق حیوانات هستید، بازدید از این مکان و وقت گذرانی صبح یا عصرگاهی را پیشنهاد می‌کنیم. در این تور، فرصت دارید با این موجودات دوست داشتنی در تعامل باشید و به آنها عشق بدهید. حتی می‌توانید یکی از آنها را به سرپرستی بگیرید.

عکس: wunderdogmagazine.com

 

شهر قدیمی

شهر قدیمی پوکت، گزینه‌ای است که به اندازه سواحل خیره کننده می‌تواند جالب باشد و جذاب‌ترین تفریحات رایگان پوکت را رقم می‌زند. معماری این منطقه نسبت به روزهای گذشته، نسبتا دست نخورده باقی مانده و ترکیبی از سبک‌های اروپایی، چینی و تایلندی را ارائه می‌دهد. و ساختمان‌هایی رنگارنگ که در خیابان‌ها ردیف شده‌اند، نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های شگفت انگیز، تصاویری جذاب و اینستاگرامی را به ارمغان می‌آورند.

می‌توانید ساعت‌ها به راحتی، در خیابان‌ها و لابلای مغازه‌ها به گشت و گذار بپردازید و یا از شکم گردی در یکی از انبوه کافه‌ها و رستوران‌های این بخش از شهر لذت ببرید. همچنین زندگی شبانه نیز، با جذابیت بالایی در شهر قدیمی خودنمایی می‌کند.

عکس: nothingfamiliar.com

 

موزه تای هوآ

Thai Hua، شناخته شده‌ترین و ساده‌ترین مکان برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ جزیره است. این ساختمان که در شهر قدیمی پوکت واقع شده، در بدو امر بعنوان اولین مکتب زبان چینی در پوکت کاربری داشت. اما با توجه به امکان ارائه درس تاریخ به بازدید کنندگان، اینجا به موزه بدل شد تا جزئیات تاریخ و ارتباط بین پوکت و چین را حکایت کند. البته شاید شما نخواهید یک روز خوش آب و هوا و زیبا را در فضای بسته موزه بگذرانید. اما این گزینه در روزهای بارانی و طوفانی، جذاب‌ترین تفریحات رایگان پوکت را رقم می‌زند.

 

دوچرخه سواری در تایلند

عکس: uk.hotels.com

 

تپه مانکی

شما نمی‌توانید به پوکت بروید و از میمون‌ها دیدن نکنید. در فاصله‌ای نه چندان دور از شهر قدیمی، مانکی هیل فرصتی خارق العاده برای گشت و گذار در فضای باز، پیاده روی، تماشا و تعامل با میمون‌ها را بعنوان یکی از برترین تفریحات رایگان پوکت رقم می‌زند.

جالب است بدانید با بالا رفتن از تپه، تعداد میمون‌ها نیز افزایش می‌یابد و جمعیتی از بچه میمون‌ها و میمون‌های بزرگسال به استقبالتان خواهند آمد. پیشنهاد می‌کنیم موز و تنقلات مورد علاقه آنها را همراه داشته باشید تا بتوانید سریع‌تر و بهتر با آنها ارتباط برقرار کنید.

البته کمی هم مراقب باشید! زیرا نباید این خوراکی‌ها را از آنها پنهان کنید و یا خساست به خرج دهید. زیرا در این صورت، میمون‌ها روحیه‌ای تهاجمی پیدا می‌کنند. از طرفی این تپه، چشم اندازی جذاب از شهر پوکت را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

عکس: uk.hotels.com

 

آبشارهای کاتو

اگر از آب نمکین و سواحل زیبا خسته شده‌اید، می‌توانید به دیدن یکی از آبشارهای معروف پوکت بروید. برخی از این گزینه‌ها، در پارک‌های ملی نظیر تونسای و بانگ پائی واقع شده‌اند. بنابراین هزینه ورودی نخواهند داشت. این آبشارها، تفریحات رایگان پوکت را به زیباترین و مفرح‌ترین شکل ارائه می‌دهند. و در این میان، آبشارهای کاتو بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند. حوضچه‌های این محدوده، فضایی خنک و عالی را در روزهای تابستان برای بازی و شنای شما و کودکانتان رقم می‌زنند.

می‌توانید از راه پله‌های سنگی به بالای آبشار بروید و از این صعود چالش برانگیز لذت ببرید، یا در سایه‌های خنک سرسبز به استراحت بپردازید. در ضمن بهترین زمان برای بازدید از آبشارهای کاتو، از ژوئن تا نوامبر است که آب‌های موسمی زیادی در اینجا وجود دارند. همچنین توصیه نمی‌شود که هنگام بارش باران به اینجا بیایید، زیرا پله‌ها می‌توانند نسبتا لغزنده شوند. در عین حال، می‌توانید از صرف میان وعده و نوشیدنی در یکی از غرفه‌های متعدد این محدوده برخوردار شوید.

 

بهترین ریزورت‌های ساحلی تایلند

عکس: uk.hotels.com

 

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران