زیباترین معابد هند که هرگز اسمی از آن‌ها نشنیده‌اید

جاذبه‌های گردشگری هند
زیباترین معابد هند که هرگز اسمی از آن‌ها نشنیده‌اید

هند کشوری وسیع با مساحت ۳.۲۸۷ کیلومتر مربع، ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت و تاریخی کهن و چند هزارساله است. مکانی تاریخی و مذهبی همچون تاج محل هنوز و با گذشت سال‌ها در بین پربازدیدترین جاذبه‌ها از نظر گردشگران تور هند قرار دارد. این معبد به عنوان شاهکاری معماری همیشه جایگاهی ویژه در صنعت گردشگری هند دارد. اما به جز نقاط برجسته ۲ میلیون معبد در این کشور وجود دارد که هرگز اسمی از آن‌ها جایی برده نمی‌شود.

 

 

معبد راناکپور جین

در بین تمام معبدهای دین جینیسم در سراسر هند، دلایل زیادی وجود دارد تا از این معبد که در راجستان واقع شده دیدن کنید. مخصوصا که در این ایالت هیچ شاهکار دیدنی معماری به جز قلعه امر و کاخ شهر در جیپور وجود ندارد. این معبد از قرن ۱۵ام به بعد از سوی گردشگران و بازدیدکنندگان مورد استقبال قرار گرفت. این معبد بزرگ، سفید و سه طبقه با ورودی پلکانی همچون نگینی بین درختان سبز اطرافش می‌رخشد. معماری این معبد بسیار زیبا و با جزئیات فراوان است. به طور کلی در ساخت آن ۴۴۴۴ ستون کنده کاری شده به کار رفته که وقتی از آن بازدید می‌کنید در حیرت و شگفتی ساخت آن‌ها فرو می‌روید.

 

 ۶ مکان فوق‌العاده هند که در آنها می‌توانید به تماشای موسیقی زنده بنشینید 

 

 

 معبد راناکپور جین

 

 

معبد راماناتا سوامی

این معبد بزرگ و رنگی که در همان اولین نگاه نظرات مثبت بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند و باعث شگفتی و حیرت آنان می‌شود برای بزرگداشت شیوا روی جزیره‌ای در تامیل نادو جایی که زیارتگاه‌هایی برای پرستش خدایان هندو را ارائه می‌دهد، ساخته شده است. از ویژگی‌های برجسته معماری این معبد می‌توانیم به حیات خلوت فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیز، ستون‌های عظیم و طرح‌های رنگارنگ به کار رفته در تزئین معبد اشاره کنیم. گفته می‌شود راهروی طویل این معبد طولانی‌ترین راهرو در سراسر دنیا تا به کنون است. به علاوه ۲۲ حوضچه آب مقدس برای طهارت زائران در این معبد به ساخته شده است.

 

 

 معبد راماناتاسوامی

 

 

معبد کدارنات

یکی از معابد ۱۲گانه Jyotirlinga که به شیوا اختصاص داده شده معبد کدارناس است که گرچه کوچک و نقلی به نظر می‌رسد اما از زیبایی چیزی کم ندارد. مهم‌ترین چیز در این معبد نوع ساختار آن با پس‌زمینه کوه‌های پوشیده از یخ هیمالیاست که منظره‌ای به غایت دیدنی را پدید آورده است. کدارناس در محدوده Garhwal در اوتاراخاند، ایالتی در شمال هند واقع شده است و تنها از فروردین تا آبان قابل دسترسی است. دلیلش هم واضح است، به دلیل شرایط بد آب و هوایی رفتن به آنجا عملا امکان‌پذیر نیست مخصوصا این که هیچ جاده‌ای شما را مستقیم به معبد هدایت نمی‌کند. به عبارتی شما برای بازدید و عبادت در این معبد باید ۱۷ کیلومتر از کوه را پیاده‌روی کنید.

 

 ۱۰ مکان افسانه‌ای در هند برای برپایی یک جشن عروسی باشکوه 

 

 

 معبد کدارنات

 

 

معبد ویروپاکشا

ویروپاکشا معبد اصلی از مجموعه معابد پاتاداکال است. قدمت این مجموعه که میزبان هر دو معبد هندو و جین است به قرن ۷ام برمی‌گردد. با چنین ترکیب عناصر شمال و جنوب هند، این معبد به ثبت میراث جهانی یونسکو در آمد. ویروپاکشا از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار تاریخی هند با ویژگی‌های منحصر به فرد فراوانی همچون، کتیبه‌ها، تزئینات دقیق و ظریف، ستون‌های زیبا و دیدنی و استفاده از شخصیت‌های اسطوره‌ای شناخته می‌شود.

 

 

 معبد ویروپاکشا

 

 

معبد شارا دامبا

این معبد در ابتدا با سنگ ماسه و با معماری ساده در قرن هشتم ساخته شد اما تا قرن ۱۴ام به معبدی پر از الهه‌های ساراسواتی تبدیل گشت. احتمالا وقتی از دور نگاه‌تان به این سازه رنگی زیبا می‌افتد اصلا باور نکنید معبدی‌ست که قصد رفتن به آن را دارید. این برج بلند شگفت‌انگیز محل قرارگیری خدایی طلایی‌ست که برای سال‌ها در آن حکم‌رانی می‌کند. شارا دامبا یکی از چند معبد واقع در سرینگری است که بر روی تپه کارناکاتا ساخته شده. در واقع این عبادتگاه بین خانواده‌های دارای فرزند بسیار محبوب است. آن‌ها با فرزندان خود به این معبد می‌روند و برای انتقال فضل و دانش به فرزندان خود دعا می‌کنند. اگر به شارادامبا رفتید حتما از معبد ویدیاشانکارا که درست در کنار این معبد قرار گرفته هم دیدن کنید.

 

  معرفی ۵ باغ زیبای کشور پهناور هند برای گردشگران زیبادوست 

 

 

 معبد شارادامبا

 

 

معبد دره گاندی کوتا

بالای گاندی کوتا در آندرا پرادش قلعه‌ای باستانی با دو معبد قرار گرفته است. از این دو معبد، مادهاوا با معماری جذاب‌تر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. مخصوصا طراحی و ساخت داخلی آن به مراتب بسیار دیدنی‌تر است. به طور کلی تمام قلعه دارای چشم‌اندازی زیباست که از بخش‌هایی همچون انبار غلات، معبد، برج مراقبت و دیدبانی، و حتی خرابه‌های مسجد تشکیل شده است. گاندی کوتا یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های تاریخی و مذهبی در کل هند محسوب می‌شود.

 

 

 معبد دره گاندی کوتا

 

 

معبد ویروپاکشا

این معبد یکی از چندین معبد واقع در کارناکاتا از ایالت‌های جنوبی هند است. در طراحی و ساخت این معبد تمامی عناصر معمول در یک معبد هندو اعم از اسطوره‌های باستانی و زیارتگاه‌های اختصاصی برای خدایانی همچون برهما و ویشنو به کار رفته است. در ساخت این معبد از ۱۲ ستون استفاده شده که نماد ۱۲ نشان زودیاک هستند.

 

 

 معبد ویروپاکشا

۱۱ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران