معرفی بهترین کافه‌های شهر مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
معرفی بهترین کافه‌های شهر مشهد

مشهد به خاطر ماهیت زیارتی و دینی‌اش خیلی به شهر کافه و کافی شاپ شناخته نمی‌شود. اما اینطور هم نیست که خالی از هر گزینه‌ای باشد. با وجود این که گردش‌ها و تورهای هدایت شده در این شهر حول محور زیارت حرم و نقاط مذهبی می‌چرخد اما نقاط تفریحی مدرن و پاساژهای خرید جدید چهره‌ای چند رنگ به آن بخشیده است که با توجه به جهان‌بینی افراد انتخاب‌های مختلفی وجود دارد. ما در اینجا بهترین کافه‌های مشهد را معرفی می‌کنیم تا شما هم در سفر با تور مشهد به آنها سر بزنید.

 

 

کافه نبات

کافه نبات با نور ملایم و طراحی داخلی آجر قرمز و مبلمان چوبی دکوراسیونی حرفه‌ای را به نمایش می‌گذارد. به نظر می‌رسد خارجی‌ها بیش از مردم ما از این کافه دیدن می‌کنند. با این همه نبات محل تجمع دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم محلی برای دور هم نشینی و صحبت راجب به همه چیز است. منو هم طیف خوبی از چای، قهوه و انواع کیک را ارائه می‌دهد که نمی‌توان آن را چشمگیر دانست اما هنوز قابل قبول است. به علاوه اگر صبح به کافه بروید می‌توانید صبحانه‌ای با منوی ایرانی (بدون ژامبون) نوش جان کنید.

 

 

کافه نبات

 

 

آدرس: سلمان فارسی، مشهد، ایران

 

 

کافه شکر

کافه شکر یکی از گزینه‌های زیبا و روشن شهر است که بین مردم محلی محبوبیت بالایی دارد. کارکنان کافه بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند و قسمتی از سالن هم با ممنوعیت سیگار از بخش‌های دیگر جدا شده تا اگر دوست داشتید به دور از بوی دود سیگار در کنار دوستان و خانواده بنشینید. جدا از طراحی و منطقه‌بندی کافه شکر، قهوه‌های آن نیز بسیار با کیفیت و درجه یک است به طوری که رایحه آن حتی از بیرون در هم حس خوبی به شما منتقل می‌کند. منوی کافه از اقلامی مثل چای، قهوه و انواع کیک‌ها پر شده با این همه تعدادی از غذاهای سبک غربی نیز در آن به چشم می‌خورد. ظاهرا سالادها در این بین از همه محبوب‌تر هستند.

 

 

کافه شکر

 

 

آدرس: بلوار سجاد، مشهد، ایران

 

 

کافه رترو

به محض ورود به کافه رترو حس می‌کنیم به کلبه‌ای کوهستانی در ارتفاعات برفی وارد شده‌اید. میز و صندلی‌های چوبی تیره، دیوارهای آجری قرمز و نور کم حس و حال بودن در کلبه‌ای کوهستانی را به شما القا می‌کند و باعث ایجاد هیجان در خونتان می‌شود. رترو با این طراحی داخلی قشر هنرمند و خارجی زیادی را به خودش جذب می‌کند و احتمالا بتواند جذاب‌ترین کافه مشهد را به خود نسبت بدهد. انواع قهوه‌ها همگی عالی هستند و شیرینی‌های خوشمزه‌ی میوه‌ای طرفداران پرپا قرصی دارند. به علاوه چون تا دیروقت باز است گردشگران سرگردان زیادی برای رفع گرسنگی به آن می‌روند. با دوستان صمیمی به این کافه بروید و ساعتی را فارغ از همه چیز در کنار یکدیگر به گپ و گفت بگذرانید. به علاوه اگر باید کاری هم انجام دهید لپ تاپتان را باز کنید و مشغول شوید.

 

 

کافه رترو

 

 

آدرس: ۷۹-۸۱ بلوار پیروزی، مشهد، ایران

 

 

چای‌خانه سنتی هزاردستان

چای‌خانه سنتی هزاردستان با کفپوش پارکت، به کار گیری المان‌های شرقی مثل خوشنویسی‌ها، ظرف و ظروف و آلات موسیقی گردشگران بسیاری مخصوصا اروپاییان را به سوی خود می‌کشاند. چا‌خانه هزاردستان در حقیقت طبقه زیرزمینی رستوران است که محیط استاندارد ایرانی را ارائه می‌دهد و فنجان‌های چای ایرانی را همراه با دیگر گزینه‌های خوراکی به شما عرضه می‌دارد. شما می‌توانید همراه دوستان و یا خانواده سری به این چای‌خانه بزنید، لم بدهید و خستگی گردش و پیاده‌روی‌تان را به در کنید و از طعم چای خوشمزه آن لذت ببرید.

 

 

چای‌خانه سنتی هزاردستان

 

 

آدرس: خیابان جنت، مشهد، ایران

 

 

کافه کوک

یکی دیگر از کافه‌های قابل توجه شهر که با طراحی داخلی زیبایش مردم را به خود جذب می‌کند، کوک است. کافه کوک، کافی شاپی مدرن است که فضای آن با مبلمان روز و روشنایی مطلوبی پر شده است. منوی قهوه‌ آن‌ها خوب و وسیع بوده و اغلب با هنر لاته تزئین می‌شوند. اما منوی غذا قسمتی‌ست که کافه معنای خود را می‌یابد. کیک‌های کافه آنقدر خوشمزه هستند که به سختی بتوانید نظیرشان را در شهر پیدا کنید. کیک بیسکوئیت و کیک نوتلا از بهترین‌های منو هستند که توصیه می‌کنیم امتحان کنید. اگر گرسنه بودید حتما پاستای مرغ را امتحان کنید.

 

 

کافه کوک

 

 

آدرس: خیابان زنباغ، مشهد، ایران

 

 

کافه فنجون

 یکی دیگر از کافه‌های جذاب بلوار سجاد فنجون است که با فضای عجیب اما دلپذیرش کافئین خون‌تان را میزان می‌کند. شما در این کافه می‌توانید قهوه، چای، کیک و گزینه‌های اینچنینی بیش از حد خوشمزه‌ای را پیدا کنید و از خوردنشان لذت ببرید. اگر تمایش به غذا داشتید هم می‌توانید از پاستاهای خوشمزه آن نوش جان کنید. با این همه جذاب‌ترین بخش کافه حیاط بیرونی دل‌انگیز آنست که گرچه در کافه‌های سبک ایرانی خیلی مرسوم نیست اما جایی عالی برای لذت بردن از هوای عصر است.

 

 

کافه فنجون

 

 

آدرس: بلوار سجاد، مشهد، ایران

۲۸ آبان ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 07 مرداد 1398)

نظرات کاربران