معرفی بهترین سفره خانه‌های مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
معرفی بهترین سفره خانه‌های مشهد

تقریبا در تمامی فرهنگ‌های اصیل دنیا غذا خوردن به دور هم چه خانواده باشد و چه افراد نزدیک به هم ارزش بسیار بالایی دارد و به نوعی صمیمیت آن جمع را به نمایش می‌گذارد. از دیرباز نیز برای ایرانی‌ها غذا خوردن دور سفره ارزش و اهمیت بسیار بالایی داشته است. به طوری که در رسوم کهن مثل روز عید، شب‌های یلدا، اعیاد مذهبی و هر بهانه‌ای کل فامیل دورهم جمع می‌شدند و سفره بلند بالایی می‌انداختند. اگرچه با وجود زندگی پرمشلغه امروزی دورهمی‌های بزرگ کار بسیار سختی است اما هنوز هم رستوران رفتن و غذا خوردن دورهم از رفتارهای اجتماعی مردم ما محسوب می‌شود. در کنار انواع کافی شاپ‌ها و رستوران‌های ملل، سفره خانه‌ها که معمولا با تخت چوبی و سرو قلیان همراه هستند حس و حال سنتی ایرانی را منوی اصیل ارائه می‌دهند. چه چیزی بهتر از این که در سفری فرهنگی با تور مشهد از خوردن غذاهای خوشمزه بهترین سفره خانه‌های شهر هم لذت ببرید.

 

سفره خانه سنتی ترنج مشهد

سفره خانه سنتی ترنج یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های مشهد است که با ۱۵ سال سابقه کار موفق توانسته تاییدیه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به دست بیاورد. این سفره خانه با استفاده از المان‌های فرهنگی ایرانی مثل تخت چوبی با پشتی، قالیچه طرح ایرانی و شعر فارسی بر دیوار کاملا حس و حال سنتی ایرانی را به خوبی در فضای داخلی منعکس کند. استفاده از ظروف طرح ایرانی، سماور همه خوشان و همچنین سرو قلیان به نظم و هماهنگی بیشتر آن افزوده است. به علاوه آبنمای داخل سالن صدای گوش نوازی دارد که شما را به یاد سفره خانه‌های فرحزاد می‌اندارد. شما می‌توانید در اینجا از غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه ایرانی نوش جان کنید، قلیان سفارش دهید و از صدای جذاب موسیقی هنگام غذا خوردن لذت ببرید.

آدرس: مشهد خیابان فرامرز عباسی، بین فرامرز عباسی ۱ و ۳، طبقه ۱- ، پاساژ آناهیتا

 

سفره خانه عمارت یزدان مشهد

وقتی وارد رستوران می‌شوید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند حیاط زیبای گل کاری شده است که با آبنمایی کلاسیک تزئین شده. طراحی رستوران از همان بدو ورود به خوبی حس سنتی ایرانی را به شما منتقل می‌کند. در دو طرف حیط اتاق‌های پذیرایی در اندازه‌های مختلفی وجود دارد که فضایی خصوصی به خانواده‌ها ارائه می‌دهند. در مجموع ۳۰ اتاق خصوصی در اینجا وجود دارد که می‌توان آن‌ها را رزرو کرد. این اتاق‌ها مخصوصا برای مناسبت‌های همچون جشن تولد طرفداران زیادی دارد. توجه داشته باشید که برای گروه‌های بزرگ‌تر اتاق‌های بزرگ‌تری هم در دسترس قرار داده شده است. منو نیز شامل غذاهای اصیل ایرانی از انواع چلو خورشت تا آش و موارد متنوع دیگری می‌شود. طراحی داخلی با استفاده از لوازم قدیمی به شدت حس و حال نوشتالژیکی داشته و برای مخصوصا بزرگسالان یادآور ایام خوش گذشته است.

 

بهترین رستوران‌های فست فود در مشهد

آدرس: مشهد، جاده طرقبه، ویلاشهر، امام رضا ۱۷

 

سفره خانه سنتی بابا قدرت مشهد

این تقریبا جذاب‌ترین گزینه در فهرست ماست که بی‌شک با جستجویی کوچک در گوگل با ما در این باره هم عقیده خواهید شد. این رستوران در اصل بخشی از یک مجموعه بزرگ‌تر با سفره خانه و چای خانه، عکاسخانه و بازارچه است که سالن غذاخوری آن به قدری بزرگ و دلباز است که شما را به یاد کاروانسراهای قدیمی می‌اندازد در حالی که ساختمان آن از سازه‌های قدیمی متعلق به دوره قاجار است که دو قرن قدمت داشته و بعد از بازسازی و مرمت تبدیل به رستوران شده است. در دو طرف سالن تخت‌های بزرگ با فرش‌های قرمز قرار گرفته‌اند که مسئول سازمان‌دهی به مهمانان هستند اما نکته بسیار جالب در این رستوران کارواسرا مانند این است که پرنده‌ها آزادانه در بین طاقی‌های بلند آن پرواز می‌کنند. منوی این رستوران کاملا ایرانی است و غذاها بسیار خوشمزه هستند به علاوه با توجه به کیفیت غذاها بها نیز قابل قبول است. در اینجا شما می‌توانید تجربه به شدت سنتی از غذاخوری ایرانی داشته باشید و حس رفتن به فیلم‌های تاریخی را تجربه کنید.

 

معرفی ۸ رستوران ایتالیایی در مشهد

 

آدرس: مشهد، بلوار ۱۷ شهریور، خیابان صدر، بین صدر ۱۶ و ۱۸

 

سفره خانه سنتی داریوش مشهد

در طراحی این رستوران نهایت دقت و سلیقه به کار گرفته شده تا محیطی سنتی و اصیل به وجود بیاید تا بیشترین حس رضایت را در مهمانان ایجاد کند. سفره خانه داریوش دارای حیاطی به شدت زیبا و دلباز با تخت‌هایی دور تا دور بوده و یک سالن داخلی فضای بسته با آب نما هم دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید که کجا بنشینید. در تمام این رستوران زیبایی طرح ایرانی با رنگ‌های شاد و آجرهای نخودی و نارنجی خودنمایی می‌کند. منو نیز شامل غذاهای ایرانی، سرویس چای لبسوز ایرانی و قلیان می‌شود.

 

هیجان و لذت بر فراز آسمان در رستوران هوایی مشهد

آدرس: مشهد، بلوار فردوسی، خیابان بهارستان، نبش ۱۷، پلاک ۳۰۵

۱۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران