معرفی بهترین سینماهای مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
معرفی بهترین سینماهای مشهد

مشهد در گذشته صرفا مقصدی مذهبی بوده که جنبه‌های دیگر آن معطوف به نقاط تاریخی و یا خرید سوغاتی در بازارهای مشهد می‌شد. اما این کلان‌شهر در طی دهه‌های گذشته رشد روز افزونی داشته و بسیاری جاذبه‌های تفریحی به آن افزوده شده که از آن‌ها به می‌توان به سرزمین موج‌های آبی، سینماها،گاری‌های هنری و کارگاه‌ها نام برد. قطعا در سفر با تور مشهد مانند هر مقصد دیگری به دنبال یافتن تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی هستید. مخصوصا اگر با خانواده سفر کنید. در مشهد چندین سینما وجود دارد که قدیمی‌ترین آن سینما آفریقا و جدیدترین آن سینما هویزه است. در این مطلب به معرفی بهترین سینماهای مشهد می‌پردازیم.

 

سینما آفریقا

سینما آفریقا که قدیمی‌ترین سالن نمایش مشهد است، در سال ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسیده است. این سینما قبلا با نام فرهنگ هم شناخته می‌شد. سینما آفریقا هم اکنون ظرفیت پذیرش ۵۶۶ نفر را به طور هم زمان دارد. البته نه این که تصور کنید باید برای دیدن فیلم‌های روز در سالنی زوار در رفته فیلمی بی‌کیفیت ببینید، زیرا این سینما در سال ۱۳۹۴ به کل مورد بازسازی قرار گرفت و تمامی سیستم صدا و تجهیزات آن نوسازی شد. این سینما پس از بازسازی تبدیل به یکی از بهترین سینماهای درجه یک مشهد شده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این سینما نسبت به رقیبان خود قرارگیری آن در یکی از پرترددترین قسمت‌های شهر است. شما می‌توانید روزهای سه شنبه از بلیط‌های نیم‌بها استفاده کنید.

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان شریعتی ( میدان تقی آباد سابق) ،سینما آفریقا

تلفن: ۰۵۱۳۸۵۹۷۴۵۴

 

پردیس سینما هویزه

سینما هویزه مشهد نه فقط در سطح این کلان‌شهر برجسته و شناخته شده است، بلکه در رده یکی از مدرن‌ترین و به روزترین سینماهای کشور قرار دارد. در اصل این سینما در سال ۱۳۴۷ ساخته شد، بنابراین یکی از سینماهای قدیمی کشور محسوب می‌شود. آن زمان ظرفیت این سالن سینما ۲۲۰ صندلی بود. دوره فعالیت این سینما دوامی نیاورد زیرا با وقوع انقلاب ۵۷ این سالن سینما بسته شد و تا سال‌ها بعد یعنی ۱۳۹۰ بلااستفاده باقی ماند. در این سال بازسازی سینما آغاز شد و تا سال بعد یعنی شهریور ۱۳۹۱ به اتمام رسید. این سینما که حالا به اسم پردیس سینما هویزه مشهد فعالیت می‌کند، به عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین سینمای کشور شناخته می‌شود. این مجتمع دارای ۸ سالن نمایش با ظرفیت‌های مختلف، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، پله برقی، سینما گالری، و اینترنت رایگان است. این سینما علاوه بر پروژکتورهای مدرن نمایش فیلم، به سیستم نمایش دیجیتال و صوت Surround Dolby دیجیتال مجهز هستند. این در حالی است که در بین این ۸ سالن می‌توانید سالن نمایش ۳ بعدی را هم پیدا کنید. این سالن هم اکنون ظرفیت پذیرش ۱۱۲۴ نفر را دارد. روزهای سه‌شنبه نیز بلیط ورودی نیم‌بها است.

 

۷ پارک دیدنی مشهد برای یک تفریح خانوادگی

آدرس: خیابان دانشگاه، نبش چهارراه گلستان ،پردیس سینما هویزه

تلفن: ۰۵۱۳۸۴۳۷۵۷۶

 

سینما سیمرغ مشهد

شاید انتظار دارید اولین پردیس سینمای ایران در تهران افتتاح شده باشد، اما سخت در اشتباه هستید، زیرا اولین پردیس سینمای ایران سیمرغ مشهد است. این مجتمع در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد و تا سال‌ها بعد مدرن‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین سینماهای کشور با ۱۲۰۰ صندلی بود. برخلاف پردیس هویزه که تنها تفریحی است در اینجا با بخش تجاری و اداری هم روبرو هستید که شامل تالار پذیرایی، ساختمان اداری و دیگر امکانات می‌شود. سیمرغ مشهد در سال ۱۳۹۵ مورد بازسازی قرار گرفت و کار خود را ۵ سالن نمایش، ۳ سالن ویژه VIP، پروژکتورهای LED پاناسونیک و سیستم صوتی دالبی سروند شروع کرد. سیستم پخش دیجیتال و سال‌های متعدد از این پردیس سینما یکی از رتبه‌های اول کشور را ساخته است.

 

جاذبه‌های تفریحی سد چالیدره مشهد

آدرس: شهرک غرب (قاسم آباد)، ضلع شمالی میدان مادر ،پردیس سینما سیمرغ

تلفن: ۰۵۱۳۶۲۲۴۵۵۰

 

سینما قدس

از دیگر سینماهای مشهد که این یکی هم پیش از انقلاب و در سال ۱۳۴۹ ساخته شده، سینما قدس است. البته این سینما قبلا به نام آریا شناخته می‌شد، اما پس از انقلاب تغییر نام داد و به سینما قدس معروف شد. هرچه گزینه‌ها بالا عالی و درجه یک بودند سینما قدس دارای شرایطی کاملا میانه و متوسط است و در رده سینماهای معمولی مشهد قرار گرفته است. مخصوصا این که چون در نزدیکی سینما هویزه قرار گرفته پشت شرایط مدرن و امکانات آن پنهان شده و چندان دیده نمی‌شود. برای افرادی که به دنبال دیدن فیلم با هزینه کم‌تر هستند انتخاب بدی نیست.

 

تفریح به یاد ماندنی در پارک ساحلی آفتاب مشهد

آدرس: خیابان پاسداران (جم سابق)، جنب هتل جم ،سینما قدس

تلفن: ۰۵۱۳۸۵۱۳۷۳۸

 

سینما پیروزی

این سینما نه تاریخی است نه بازسازی شده و نه حتی متعلق به ارگان‌های عمومی. سینما پیروزی که در سال ۱۳۸۷ افتتاح شده از سینماهای بخش خصوصی است. این سینما دارای دو سالن با ۴۵۸ نفر ظرفیت است. سینما پیروزی خیلی بزرگ نیست، اما امکانات خوبی داشته و سیستم پخش آن دیجیتالی است. به علاوه برخلاف سینماهای نزدیک به هم سینما پیروزی در سمت دیگری قرار گرفته و به اندازه کافی از سایر رقیبان خود فاصله دارد. همین ویژگی به رونق آن کمک شایانی کرده است. با توجه سیستم امروزی و خوبش سینما پیروزی جایی مناسب برای صرف اوقات خانوادگی و دوستانه در کنار عزیزان و لذت بردن از تماشای فیلم است.

 

بهترین مکان‌های دیدنی طرقبه مشهد

آدرس: بلوار پیروزی، بین میدان حر و چهارراه کوثر ،سینما پیروزی

تلفن: ۰۵۱۳۸۸۳۲۵۸۷

۳۱ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران