زیباترین آبشارهای فیلیپین؛ کشور هزار جزیره

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
زیباترین آبشارهای فیلیپین؛ کشور هزار جزیره

من شخصا از آن‌هایی هستم که به مناظری که حول محور آبشارهایی بلند شکل می‌گیرد بسیار علاقه دارم. نقاط طببیعی خاصی که با هر جای دیگر متفاوتند و روح و زیبایی منحصر به فردی دارند. سفر با تور فیلپین به سرزمینی سرسبز و زیباست که چندین و چند آبشار فوق‌العاده دارد. شاید آبشارهای این کشور به عنوان بلندترین یا پرآب‌ترین آبشارهای دنیا شناخته نشوند، اما مناطق زیبایی هستند که بدون شک از بودن در آن‌ها لذت خواهید برد.

 


آبشار لیمونسودان


از هر نظر که به این آبشار نگاه کنید، در لیست برترین آبشارهای فیلیپین قرار می‌گیرد. چه در باب ارتفاعی که آب شروع به ریزش می‌کند و چه بابت زیبایی ظاهری این مکان زیبا که به حق چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره نگه می‌دارد.آب این آبشار از فاصله‌ی ۲۶۵ متری به زمین می‌ریزد اما نه به صورت مستقیم، بلکه چند سطح پلکانی در مسیر آن قرار گرفته است. همین پیچش خاص آب تا ریختنش به برکه کوچک پای آبشار یکی از زیبایی‌های آن به حساب می‌آید.

 

۸ کوه بی‌نظیر فیلیپین با مناظر باورنکردنی

 

 

 آبشار لیمونسودان

 


آدرس: Brgy. Limunsudan, Iligan City, Lanao del Norte (از طریق شهرهای کاگایان دِ اورو و ایلیگان می‌توان به دیدن این آبشار رفت)

 


آبشار تیناگو


یکی دیگر از آبشارهایی که در نزدیکی شهر ایلیگان واقع شده و دسترسی به آن واقعا ساده‌تر است. آبشار ارتفاع زیادی ندارد، اما با پهنای بزرگ و صخره‌های جذابی که آب از آن فرو می‌ریزد و برکه‌ی قابل شنا در پای این آبشار، محلی عالی برای یک گردش خانوادگی به حساب می‌آید. آبشار تیناگو به واسطه اینکه در قلب یک جنگل زیبا قرار گرفته، محوطه‌ای فوق‌العاده نیز دارد که به راحتی می‌توان ساعت‌ها در میان درختان زیبایش به گردش پرداخت.

 

 

 آبشار تیناگو

 


آدرس: the boundary of Barangay Purakan, Linamon, Lanao del Norte and Barangay Ditucalan, Iligan City

 


آبشار آسیک آسیک


آسیک آسیک از آن نقاط فیلیپین است که عکس‌های به صورت گسترده در اینترنت به اشتراک گذاشته می‌‌شود. جایی بسیار زیبا که در پیکره‌ی دیواری مملو از گیاهان سبز، آب آبشار به آرامی پایین می‌ریزد و منظره‌ای شگرف ایجاد می‌کند. پیکره‌ی کلی این آبشار بسیار بزرگ است و مسیرها برای رسیدن به بالای آن نیز ساده خواهد بود. اگرچهمی‌توان در آبگیر کوچک پای آبشار کمی آبتنی و تفریح کرد، اما این آبگیر آنقدر بزرگ و عمیق نیست که به درد شنا بخورد.

 

زیباترین جزایر فیلیپین با مناظری بی‌نظیر و بهشتی

 

 

 آبشار آسیک آسیک

 


آدرس: Brgy. Upper Dado, Alamada, North Cotabato ( از طریق شهرهای کوتاباتو، ایلیگان و داوائو می‌توان به دیدن این آبشار رفت)

 


آبشار ماریا کریستینا


معروف‌ترین آبشار فیلیپین، آبشار ماریا کریستینا است که به واسطه راحتی مسیر برای رسیدن به آن، تعداد بازدیدکنندگان بسیار بیشتری نسبت به دیگر انتخاب‌ها ما در این لیست دارد. این آبشار نیز همچون بیشتر آبشارهای لیست ما در ایلیگان قرار دارد، اما تنها نیم ساعت رانندگی و کمی پیاده‌روی می‌توان به آن رسید. این آبشار ارتفاع زیادی داشته و آب آن مستقیم به آگیر پای آبشار می‌ریزد. اطرافش محیط جنگلی بسیاری دارد و در ادامه رودی جلویش شکل می‌گیرد که مجموعه‌ی همه‌ی این‌ها محیطی زیبا و فوق‌العاده می‌سازد.

 

 

 آبشار ماریا کریستینا

 


آدرس: the boundaries of Barangays Maria Cristina, Ditucalan, and Buru-un in Iligan City

 


آبشار هیکونگ بنت


دومین آبشار مهمی که به برکه معروف سبو می‌ریزد، به شکلی است که انگار از دل جنگل آب گریزی پیدا کرده تا از فاصله‌ای زیاد به زمین بریزد. طبیعت سرسبز این منطقه شگفت انگیز است و یکی از موهبت‌های آن وجود خط زیپلاین عالی بود که گردشگرانی که برای دیدن آبشار هیکون بنت می‌آیند، می‌تونند سوار بر آن‌ها در میان زیبایی‌های این طبیعت بکر تاب بخورند.

 

زیباترین شهرها و جزایر فیلیپین برای علاقه‌مندان به گشت و گذارهای پرشور و هیجان

 

 

 آبشار هیکونگ بنت

 


آدرس: arangay Lake Seloton, Lake Sebu, South Cotabato

 


آبشار آلیوا گواگ


این آبشار به صورت پلکانی فاصله‌ای ۳۳۸ متری را طی می‌کند تا به زمین برسد و همین آن را به بلند‌ترین آبشار فیلیپین بدل کرده است اما این تازه مهم‌ترین ویژگی آن به حساب نمی‌آید. مسیری که این آبشار طی می‌کند چیزی حدود ۱۳۰ خورده آبشار به وجود می‌آید و همین باعث شده نمایی بسیار زیبا در مسیرش شکل بگیرد. آنقدر زیبا که دوست دارید از تک تک زوایای ممکن به عکاسی از این منطقه شگرف بپردازید. اگر در بخش‌های پایینی آبشار قرار بگیرید به واسطه حجم جنگل‌های دامنه آبشار، نمی‌توانید بخش بالایی آن را مشاهده کنید، پس اگر به این مکان رفتید، حتما به سراغ بالاترین ارتفاع ممکن بروید.

 

 

 آبشار آلیواگواگ

 


آدرس: Barangay Aliwagwag, Cateel, Davao Oriental

 

۰۵ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران