معرفی هتل‌های تاریخی فوق‌‌العاده‌ای که در سفر به مالزی می‌توانید مهمانشان شوید

جاذبه‌های گردشگری مالزی
معرفی هتل‌های تاریخی فوق‌‌العاده‌ای که در سفر به مالزی می‌توانید مهمانشان شوید

انتخاب هتل اگر اصلی‌ترین تصمیم برای سفر نباشد، بدون شک از مهم‌ترین‌هاست. با این حال برای انتخاب هتل همیشه ذهن ما به سمت مدرن‌ترین‌ها، داشتن استخر، رستوران‌ آنچنانی و بسیاری چیزهای دیگر می‌رود، در صورتی که ظاهر خاص، قدمت و بسیاری المان‌های نوستالژیک هستند که در کنار امکانات می‌توانند حال و هوایی متفاوت به سفرتان دهد. به همین خاطر ما امروز در پستی متفاوت، به سراغ معرفی برترین هتل‌های تاریخی مالزی رفته‌ایم که برای دهه‌هاست پذیرای گردشگران تور مالزی در این کشور زیبا هستند.

 


۱- Eastern & Oriental، پنانگ


این هتل شناخته شده در جورج‌تاون پنانگ واقع شده و به قدری معروف است که اصلا نیازی به معرفی ندارد. کلیت این بنا در بخش‌هایی از پنانگ واقع شده که پیشتر محل استقرار انگلیسی‌ها در این جزیره بوده است. بخش شرقی هتل را در سال ۱۸۸۴ برادرانی ارمنی ساختند و در سال ۱۸۸۹ بعد از یکی کردن آن با سازه‌ی کناری و تغییر و تحولات کلی در آن، نامش را به Eastern & Oriental تغییر دادند. هتلی لوکس و گران‌قیمت که از جمله انتخاب‌های اول برای ماه‌عسل در پنانگ محسوب می‌شود.

 

لوکس‌ترین هتل‌های پنانگ را برای سفری لاکچری به این جزیره بشناسید

 

 

Eastern & Oriental

 


۲- The Majestic Malacca، مالاکا


این هتل که از سال ۱۹۲۹ در کنار رودخانه‌ی این شهر ساخته شده را بسیاری زیباترین و لوکس‌ترین سازه‌ی کل مالاکا می‌نامند. کلیت هتل به دست کسی ساخته شده بود که می‌خواست مجموعه‌ای ویکتوریایی با دکور بندی لاکچری پدید بیاورد و هنوز بعد از سال‌ها این بنای قدیمی دارای ۵۴ اتاق بسیار لوکسی است که می‌تواند اقامتی فوق‌العاده را برایتان رقم بزند.

 

 

The Majestic Malacca

 


۳- The Majestic Hotel، کوالالامپور


کوالالامپور هتل‌های لوکس و مدرن زیادی دارد، اما The Majestic Hotel که در کرانه‌ی برکه واقع شده و در بلندی‌های شهر قرار دارد، در عین لوکس و مجلل بودن، حس سکونت در یک هتل انگلیسی دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی را به مهمانانش اعطا می‌کند. در واقع خود هتل با ۵۱ اتاقش در سال ۱۹۳۹ ساخته شده و از همان موقع به عنوان یکی از شناخته‌ترین هتل‌های این شهر در نظر گرفته می‌شود، حتی بعد از فروش هتل در سال ۱۹۸۳، صاحب جدید در کلیت بنا دست نبرد و جدا از به روز نگه داشتن امکانات هتل، چند بخش از جمله یک رستوران لوکس را به آن اضافه کرد.

 

۶ اقامتگاه عاشقانه در کوالالامپور برای گذراندن ماه عسلی رویایی و خاطره‌انگیز

 

 

The Majestic Hotel

 


۴- The Jesselton Hotel، کوتا کینابالو


این هتل احتمالا قدیمی‌ترین هتل در کوتا کینابالو است که هنوز به فعالیت خود مشغول است. درست در قلب شهر The Jesselton Hotel که در سال ۱۹۵۴ درست بعد از جنگ جهانی دوم شروع به کار کرد، با ظاهری از بیرون متوسط اما در داخل، لوکس و زیبا به فعالیت مشغول است. اگر چه در لابی هنوز یک پیانوی قدیمی زیبا و مبلمان‌های آنتیک به چشم می‌خورد، اما در اتاق‌ها تماما از امکانات امروزی اما در قالب ظاهری قدیمی هتل بهره برده شده است.

 

 

The Jesselton Hotel

 


۵- Seven Terraces، پنانگ


دیگر هتل تاریخی پنانگ کاملا با آنچه در هتل قبلی دیدید متفاوت است.این اقامتگاه خاص با معماری چینی و ۱۸ سوییت بسیار زیبا در اوایل قرن ۱۹ میلادی در این شهر شروع به کار کرد و هنوز در کنار جذابیت خارق‌العاده ظاهری‌اش، با اضافه شدن امکانات مدرن، اقامتی فوق‌العاده را برای مشتریانش به همراه می‌آورد.اقامت در این هتل زیبا تماما حس بودن در دوره‌های قدیمی چین را دارد، با این تفاوت که همه چیز در ظاهر به این شکل بوده و در امکانات، از بهترین و مدرن‌ترین‌ها استفاده شده است.

 

جورج تاون؛ محله‌ی گشت و گذار شبانه‌روزی در پنانگ

 

 

Seven Terraces

 


۶- Temple Tree at Bon Ton، لنکاوی


این هتل معروف، قرار بود اقامتگاهی از همه‌ی فرهنگ‌ها باشد و در تمام طول ۱۱۰ سال عمرش، این ویژگی را در خود حفظ کرده است. ۸ ویلای آنتیک و بسیار زیبا در آن طراحی شده که تم‌های مختلف مالزیایی، چینی، هندی و اوراسیایی دارند. البته در دوره‌ای این هتل آسیب دیده و رها شده در گوشه‌ای از لنکاوی قرار داشت، اما بعد از خریداری آن به دست نفری جدید و نوسازی، محیط اطراف آن نیز آراسته و زیبا شد و حالا برای رزور ویلا در آن باید هفته‌ها منتظر ماند.

 

۷ هتل زیبای لنکاوی، جزیره‌ی رازها و رمزها

 

 

Temple Tree at Bon Ton

 


۷- Ban Loong Hotel، ایپو


این بنا، ساختمانی قدیمی متعلق به خانواده‌ی چینی"لو بود" که در سال ۲۰۱۵ آن را تبدیل به هتلی با ۸ سوییت کردند. برای اینکه حال و هوای این بنای معروف در شهر حفظ شود، بخش زیادی از دیوارهای آجرچین و قاب‌های چوبی درها حفظ شده و در بقیه موارد به صورت کلی همه چیز بازسازی و مدرن شده است. در واقع هتل به یک اقامتگاه امروزی ایده‌آل بدل شده اما آن کاراکتر خاص قدیمی خود را نیز حفظ کرده است.

 

 

Ban Loong Hotel

۰۲ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران