بهترین غذاهای مالایی که باید در لنکاوی امتحان کنید

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
بهترین غذاهای مالایی که باید در لنکاوی امتحان کنید

بهترین غذاهای لنکاوی از مواد بومی نظیر ماهی‌ها، سبزیجات، میوه‌ها و ادویه‌های محلی تهیه می‌شوند و ترکیباتی را درست می‌کنند که نمی‌توانید نظیرش را در هر جایی از دنیا پیدا کنید. به طور کلی لنکاوی پر از غذاخوری‌های مختلف و متنوع در تمامی زمینه‌ها است اما بعضی از غذاهای منحصر به فرد مالایی هستند که حتما باید در طول سفرتان با تور مالزی  به این منطقه آن‌ها را امتحان کنید. بسیاری از این غذاخوری‌ها جوی خانوادگی داشته و به راحتی می‌توانید با بچه‌ها به آن بروید.

 

 

ناسی تومیتو یا برنج گوجه فرنگی

ناسا تومیتو یا برنج گوجه فرنگی با رب گوجه فرنگی، شیر نارگیل، ادویه‌جات مختلف، همراه با سیر سرخ شده، پیاز و شکر ساخته می‌شود. این برنج ترش و شیرین در اغلب رستوران‌های غذای مالایی یافت می‌شود و در کنار طیف گسترده‌ای از خوراکی‌های دیگر مانند مرغ سرخ شده و یا ماهی، سبزیجات خام، گوشت گاو رندانگ، نخود فرنگی کاری و آکار نناس (سالاد بادام زمینی و آناناس) سرو می‌شود. شما می‌توانید بسته به ذائقه خود در این طیف هر کدام را که بیشتر دوست داشتید سفارش دهید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

معرفی ۴ رستوران‌ برتر لنکاوی برای خوردن خوش‌طعم‌ترین غذاهای محلی در سفر

 

 

 ناسی تومیتو

 

 

ایکان باکار یا ماهی کبابی

ایکان باکار و یا ماهی کبابی در همه جای مالزی پیدا می‌شود اما احتمالا لنکاوی به دلیل موقعیت جغرافیایی و بیشترین پیشنهادات غذاهای دریایی تازه را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این ماهی کبابی خوشمزه را در غرفه‌های خیابانی، بازارهای شبانه، رستوران‌های کوچک محلی و نقاطی از این دست با فیمتی بسیار مناسب پیدا کنید. در این نوع ماهی کبابی، ماهی مورد نظر را در موادی همچون نوعی ادویه هندی مثل سمبال، زردچوبه، بلاکان و گالانگال می‌غلتانند و بعد آن را در برگ درخت موز می‌پیچند و بر روی اجاق ذغالی کباب می‌کنند. با توجه به عطر و طعم تند آن معمولا ایکان باکار را با یک ظرف برنج سرو می‌کنند.

 

 

 ایکان باکار

 

 

پاجری نناس

پاجری نناس یا کاری آناناس یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیاه‌خواران محسوب می‌شود که به دنبال گزینه‌های سنتی و اصیل مالایی می‌گردند. طعم این غذا بین ترشی و شیرینی است و معمولا برای وعده ناهار می‌توانید در رستوران‌های غذای مالایی آن را پیدا کنید و سفارش دهید. این غذا شامل تکه‌های آناناس شیرین در یک نوع کاری شیر نارگیل است که معمولا همراه با برنج، بامیه، خیار و بادمجان سرو می‌شود.

 

برترین رستوران‌های دریایی لنکاوی

 

 

 پاجری نناس

 

 

ناسی لماک

تقریبا ناسی لماک یکی از معروف‌ترین ظرف‌های غذای مالایی است که می‌توانید در هر زمان از روز که خواستید سفارش دهید و از خوردنش لذت ببرید. این غذای دلچسب و معروف با برنج معطر شده یا نارگیل، تخم مرغ پخته، بادام زمینی سرخ شده، ماهی کولی و سس تندی با میگو درست می‌شود. این غذا به شدت محبوب است و بیشتر رستوران‌ها آن را در منویشان گنجانده‌اند. با این همه نسبت به این که در هتلی ۵ ستاره باشد یا بازارهای محلی، غذاخوری‌های و غرفه‌های خیابانی، قیمت آن می‌تواند خیلی متفاوت باشد. همچنین می‌توانید این غذا را با گوشت فیله‌ای و یا مرغ سرخ شده و با قیمتی اضافی هم نوش جان کنید.

 

 

 ناسی لماک

 

 

خوراک گوشت رندانگ

گوشت رندانگ به طور معمول با کتوپاک (دامبلینگ برنج پیچیده شده در ورقه‌های نارگیل) و ناسای مینیاک (برنج روغنی) در طول مراسم عروسی و یا جشنواره‌ها سرو می‌شود. گرچه که در مراسم‌های مهم با این روش درست می‌شوند اما این روزها از آن تشریفات پر زحمت کاسته شده و در منوی رستوران‌ها بیشتر رندانگ را با برج سرو می‌کنند.

 

 

 خوراک گوشت رندانگ

 

 

گولای ایکان تالانگ ماسین یا ماهی شور کاری

اگر از عاشقان غذای دریایی هستید و همیشه می‌خواهید گزینه‌های جدید را امتحان کنید، حتما ماهی کاری که از ماهی ملکه شور، آناناس، سبزیجات در نارگیل و کاری برگ لیمو درست می‌شود را سفارش دهید و طعم منحصر به فردش را تست کنید. با این که اصالت ماهی کاری به مسلمانان هندی بر می‌گردد، اما امروزه به غذایی محبوب در لنکاوی تبدیل شده و در خانه و رستورانی به راحتی پیدا می‌شود. اشاره کنیم که برخلاف نام آن، به دلیل طیف زیاد سبزیجات، گوجه فرنگی، لوبیا و برینجال آنقدرها هم نمکی نمی‌باشد. مانند اکثر تاس کباب‌ها و کاری‌های مالایی این غذا را هم با برج سرو می‌کنند.

 

 

 گولای ایکان تالانگ ماسین

 

 

آیام ماساک مراه یا مرغ گوجه فرنگی

این خوراک مرغ که به دلیل رنگ قرمز و استفاده از گوجه فرنگی به مرغ گوجه فرنگی شناخته می‌شود، برخلاف بیشتر غذاهای ملایی که طعمی ترش و شیرین دارند این غذا بیشتر شیرینی آن غالب بوده و یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادیست که نمی‌توانند غذاهای تند را تحمل کنند. معمولا این غذای خوشمزه با برنج سفید و یا ناسی تومیتو سرو می‌کنند.

 

 

آیام ماساک مراه

 

۱۱ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران