راهنمای گشت و گذار ۲ روزه و آخر هفته‌ای در پوکت؛ شهر شورها و شیدایی‌ها

جاذبه‌های گردشگری پوکت
راهنمای گشت و گذار ۲ روزه و آخر هفته‌ای در پوکت؛ شهر شورها و شیدایی‌ها

کسی نیست که تاکنون نام کشور تایلند و زیبای‌هایش به گوشش خورده باشد اما از پوکت چیزی نداند. پوکت یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین جزیره‌های گردشگری جهان به دلیل زیبایی‌های بی‌اندازه، هتل‌ها و اقامتگاه‌های ساحلی لوکس، جنگل‌ها و سرسبزی‌های جادویی و انواع کافه‌ها و کلاب‌ها برای دورهمی‌های فراموش ناشدنی یکی از بهترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. اگر برای سفر با تور تایلند به این شهر رویایی و جادویی زمان زیادی در اختیار ندارید و باید فشرده آن را بازدید کنید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا در یک گشت و گذار ۲ روزه این شهر و زیبایی‌هایش را خدمتتان معرفی کنیم.

 


روز اول:


از مرکز شهر پوکت دیدن کنید


مرکز شهر پوکت یکی از زیباترین و جالب‌ترین بخش‌های گردشگری آن به حساب می‌آید و ما به شما توصیه می‌کنیم در سفر کوتاهتان به این شهر صبح روز اول را به گشت و گذار در این بخش اختصاص بدهید. چرا که به سرعت در حال و هوای شهری که به آن سفر کرده‌اید قرار می‌گیرید و به یک شناخت نسبی خوب از تایلند می‌رسید. ساختمان‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های مختلف همه و همه یک فضای جالب برای شما ایجاد می‌کنیم که به شما توصیه می‌کنیم حتما به یکی از کافه‌های این منطقه از شهر تایلند بروید و انواع دمنوش‌هایی که فکر می‌کنید با ذائقه‌تان در تناسب است را نوش جان کنید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم در کنار بناها و ساختمان‌های قدیمی این شهر که مربوط به دوره‌ی اشغال این کشور توسط پرتغالی‌ها می‌شود عکس‌های یادگاری بیندازید.

 

بهترین تفریح‌های هیجان‌انگیز گروهی در پوکت

 

 

مرکز شهر پوکت

 


از خانه Chinpracha دیدن کنید


این خانه یکی از قدیمی‌ترین بناهای مدرن و شیک پوکت به حساب می‌آید که توسط یک جوان بیست ساله در سال ۱۹۰۳ میلادی ساخته شده است. خانه‌ای که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و سبک معماری‌اش تلفیقی از معماری شرق آسیا و چین با معماری اروپایی و پرتغالی است. خانه‌ای که وسایل داخلش نیز مربوط به همان تاریخ ساختش می‌باشند و همه روزه گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای آشنایی با بافت تاریخی و شهری پوکت از آن دیدن می‌کنند. هزینه‌ی بازدید از این خانه چندان گران نیست و چیزی در حدود ۱۵۰ بت می‌باشد.

 

 

Chinpracha

 


ظهر در خیابان Rommanee قدم بزنید


یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های پوکت برای مسافران مخصوصا هنرمندان و کسانیکه دست به دوربین هستند همین خیابان است. جاییکه در دل کوچه‌هایش می‌توانید رنگ و ظرافت را ببینید و غرق شوید در بناها و ساختمان‌های پرتغالی این شهر. همچنین در این خیابان می‌توانید مردمان این شهر را ببینید که در رفت و آمدند و شما را به کافه‌ها و مغازه‌هایشان دعوت می‌کنند. گاهی اوقات نیز اگر شانس داشته باشید می‌توانید عروس و دامادهای تایلندی را ببینید. بازدید از این خیابان جزو بازدیدهای شهری مهم از پوکت به حساب می‌آید.
غروب را در ساحل Saphin hin بگذرانید.

 

 ۸ رستوان شیک و ساحلی پوکت که خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را سرو می‌کنند 

 

 

Saphin hin

 


تماشای غروب آفتاب از پهنه‌ی دریا یکی از زیباترین تصاویر عالم است که شما در سفر به پوکت شانس مشاهده‌اش را دارید. برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم غروب روز اول حضورتان در این شهر را به ساحل سافین اختصاص بدهید تا هم استراحت کنید، هم در ساحل قدم بزنید و هم یکی از زیباترین تصاویر عالم را مشاهده کنید. همچنین در کافه‌ها و رستوران‌های این ساحل نیز می‌توانید بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را نوش جان کنید و انواع دورهمی‌ها با دیگر توریست‌ها را تجربه کنید.

 


عصر را در بازار ناکا بگذرانید


بازار ناکا یکی از معروف‌ترین بازارهای خیابانی پوکت است که یکشنبه شب‌ها برپا می‌شود. بازاری که در آن می‌توانید انواع سوغاتی‌ها را با قیمت‌های ارزان و مناسب خریداری کنید و همچنین غذاهای خیابانی این شهر را نیز نوش جان کنید. رفتن به این بازار جدای از آنکه بار دغدغه خرید را از روی دوشتان برمی‌دارد، شما را با فرهنگ و مردمان شرق آسیا بیشتر آشنا می‌کند.

 

 

بازار ناکا

 


روز دوم:


صبح دیدن طلوع آفتاب در سواحل زیبای پوکت


پوکت شهر سواحل است. سواحلی که در فصل‌های مختلف سال زیبایی‌های بی‌اندازه‌ی مربوط به خودشان را دارند و در آنها می‌شود انواع تفریحات آبی نظیر غواصی، موج‌سواری، دریانوردی و غیره را انجام داد. در سفر کوتاهتان به این شهر به شما توصیه می‌کنیم صبح روز دوم‌تان را به این سواحل اختصاص بدهید و طلوع آفتاب را تماشا کنید. سپس اگر هوا مناسب بود تنی به آب بزنید و شنا کنید و یا انواع ورزش‌های ساحلی و دریایی را انجام بدهید. همچنین اگر علاقه‌مند به ماهی‌گیری هستید می‌توانید در تورهای دریانوردی برای ماهی‌گیری ثبت‌نام کنید.

 

 بهترین مناطق پوکت برای غواصی در آب‌های کریستالی 

 

 

سواحل زیبای پوکت

 


ظهری دل‌انگیز در آبشار Bang Pae


روز دوم سفر شما به پوکت طبق پیشنهاد ما به طبیعت این شهر اختصاص دارد. بنابراین برای دیدن طبیعت جادویی و رویایی آن به شما توصیه می‌کنیم به دیدن آبشار بانگ پائه بروید و یک ظهر تا عصر خودتان را در سرسبزی‌ها، اکسیژن، سکوت و آرامش غرق کنید. مطمئن باشید این بازدید یکی از فراموش‌ناشدنی‌ترین تجربه‌های شما از سفر به پوکت خواهد بود و انرژی گم‌کردتان در زندگی شهری را بهتان بازمی‌گرداند.

 

 

آبشار Bang Pae

 


گردش شبانه در خیابان بانگلا


اگر اهل دورهمی‌ها و شلوغی‌ها، کافه‌های شبانه و باشگاه‌ها، رقص‌ها و موسیقی‌ها هستید حیف است به پوکت بیایید و از این خیابان دیدن نکنید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است شب آخری که در این شهر هستید را به این خیابان و جاذبه‌های تفریحی‌اش اختصاص بدهید.

 

 ۱۰ کافه‌ی شبانه‌ی پوکت برای داشتن شب‌های پرشور و حال

 

 

 خیابان بانگلا

۱۲ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران